Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på fredag 30. august 2024, klokken 09:55Sitat fra: Deljak på torsdag 29. august 2024, klokken 22:46Hei!
Til dere som har fått eller bestilt 2025-modellen, hva ble prisen?
Har fått tilbud fra forhandler på både RWD til 560 og AWD til 581 (begge med hengerfeste, komplett vinterhjul, metallic lakk, gulv- og bagasjematte)
Første gang jeg kikker på både nybil Og elbil, så lurer litt på dette med prising, rabatt og pruting.
Har vi som kjøpere noe spillerom her?
Kommer an på hvilken utgave. Er det en "Advance" mangler den en del utstyr som koster penger (og som er kult den første uka) så er vel prisen på det jevne, tror jeg. Er det en "Premium" så er det en veldig god pris, tror jeg, iaf sammenlignet med hva jeg selv har fått på en rød Premium awd uten HF og uten vinterhjul (580k).
Dersom du ikke har fått noe rabatt så er det vel 'standard' å få med både 1. service, gummimatter og Drop-Off lakkbeskyttelse gratis om du setter det som vilkår for handel. Jeg ville kuttet ut vinterhjul, og kjøpt uoriginale. Det sparer en fort 10k på.
Rød metallic har blitt gratis-fargen.
Vær klar over at hvert 4. år/60k km skal den ha ny kjølevæske, noe som koster tilsvarende et reg.reim-bytte. (kostbart)
Min erfaring med Mobile de 2 siste år er at de hjelper deg med bilen KUN dersom de tjener penger på deg, enten ved garantirep eller at du betaler selv. Goowill og kundelojalitet vet de ikke lenger hva er, iaf ikke på Romerike.
Takk for svar! Dette var premium, så det ligger ca 20k i rabatt fra før.
Leste nylig et sted at dette med "ny kjølevæske" ikke er tilfelle for Ioniq 5 2025-modellen. Stemmer ikke dette da?
Står følgende i manualen:
At first, replace at 120,000 mi. (200,000 km) or 120 months. After that, replace every 24,000 mi. (40,000 km) or 24 months