Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kenmyh

#1
Elektriske utfordringer / Ettermontering av Boseanlegget i eldre Leaf
tirsdag 01. oktober 2013, klokken 15:07
Hei folkens!

Jeg har en 2012 mod, og har lenge tenkt tanken at jeg skal oppgradere anlegget.. Da jeg virkelig ikke er fornøyd med lyden. Men så leste jeg akkurat nå for ca. 2 min siden at Teknaen kommer med boseanlegg..

Er det noen som vet om det er mulig å få dette ettermontert? Evt. hvilke komponenter som inngår i anlegget. Jeg klarer fint og montere det selv :-)
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?
fredag 13. september 2013, klokken 08:53
Min har gått 39700 siden 7. februrar 2012, selv med 1 mnd på verksted :-) Det går på mange km når man kjører 13 mil om dagen kun til og fra jobb...
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: Stereo
torsdag 02. mai 2013, klokken 15:36
For en som er relativt glad i bilstereo, så må jeg si at anlegget i Leafen er helt OK. Det er ikke noe bra på de lave basstonene, men mellomtone er veldig fint. De høye, diskanten, er heller ikke helt bra. Man hører tydelig at det er kvalitetsforskjell på dette anlegget kontra originalanlegget jeg har i BMWen min fra 97.

Men det er mer enn bra nok for Ola Nordmann! :-) Foreløbig har jeg klart meg bra selv også, men det blir nok en oppgradering av høyttalere så fort jeg får litt ekstra kjærlighet fra min venn i baklomma.
#4
Jeg kjørte fra hurtigladeren på Brennes i Sarpsborg til Smögen i fjor vår. Det var omtrent 13 mil, og det gikk relativt greit.
Det var jo ikke akkurat ideelle temperaturer når jeg kjørte og jeg hadde full bil med bagasje og 3 voksne mennesker.

Så om du tar det med ro, og ikke overstiger 80 km/t, burde det ikke være noe problem! Det er en del lange slake oppoverbakker som dreper.. Det merka jeg tydelig.
#5
TLC / Sv: Steinsprut
fredag 12. april 2013, klokken 10:50
Jeg har fått 2 eller 3 steinsprut på 15 mnd etter å ha kjørt strekningen Oslo - Asker. Men tror de fleste har kommet på andre turer enn turen til og fra jobb..
#6
Sitat fra: BE på tirsdag 05. februar 2013, klokken 14:21
4980,- for første service hører ikke hjemme noen steder! Har de mistet fullstendig bakkekontakten?

http://www.nissan.no/NO/no/services-fleet/pricepromise.html

Ser nå at det var en liten leif der.. Gikk litt fort i svingene, skulle stå 3980,- Men jeg syns fortsatt det er latterlig dyrt...
#7
I dag bestilte jeg 1 års service til Leafen hos BNH Økern.
Pris: 4980 NOK.. Syns dette er stivt jeg.. Menmen!

De må også bytte bryteren til førervinduet, som tok kvelden i går! :(
#8
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?
torsdag 06. desember 2012, klokken 10:55
Passerte i dag 20 000 km, 1 dag før 10 mnd jubileumet med leafen! :-) og av disse 10 mnd er 1 tilbringet på verksted..
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Ønskeliste - neste modell av Leaf
torsdag 01. november 2012, klokken 14:16
Sitat fra: cra på onsdag 31. oktober 2012, klokken 11:53
Sitat fra: Ogi på onsdag 31. oktober 2012, klokken 11:48
Vindusviskere har dårlig dekning. Når det snør eller regner, finner man en stor og høye omrade på venstre siden av frontrutern hvor sjåføren har dårlig syn. Dette er egentlig fårlig.

Saken er ikke spesifike til elbiler - bare dårlig bil design.

Har lagt merke til dette, ja.  :-\

Det kjipeste med snø er at all snøen på taket raser nedover frontruta ved første oppbremsing (og det trenger ikke være hard bremsing heller). Dette er helelr ikke spesifikt for Leaf/elbil, men noe det ikke ser ut til at noen har tenkt på å gjøre noe med. Vurderer å få på et takstativ e.l. for å forhindre dette. Kanskje fabrikere noe med magnetfester som har "pizza-slice-fasong" som kan ligge med spissen bakover og styre snøraset ut mot sidene.

Ikke for å kverulere, men dette er også trafikkfarlig, sikkerhetsmessig. Om all snø raser nedover frontruten, vil du til slutt ikke se noe.. Og da er det ikke godt å si hva som kan skje. Samme om snøen som ligger på taket, løsner under kjøring og treffer bilen bak så har du skyld i det. Dette blir det samme som usikra last, og du kan få bot og førekortbeslag av politiet for dette. (Kjenner folk som har fått krafige bøter fordi de har kjørt med snø på taket som har truffet bilen bak og lagd skade etc).
#10
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Rekkevidde
torsdag 01. november 2012, klokken 14:09
Sitat fra: montymastiff på onsdag 31. oktober 2012, klokken 11:44
Sitat fra: kenmyh på onsdag 31. oktober 2012, klokken 10:30
I går kjørte jeg fra Akser til Holter (utenfor Jessheim), litt over 8 mil, på rett over 50% (bikka ned på 5. batteristrek ca. en mil før jeg var hjemme). Temperaturen gikk fra 0 - -4 grader, og sola skinte nydelig! :)

Det var litt køkjøring og omkjøringer for å slippe og stå i kø (innom Strømmen og Lillestrøm).

Så dette betyr vel at jeg ville klart rundt 13-14 mil teoretisk. Lover godt for resten av vinteren! Hjelper nok en del at det omtrent kun er nedover fra Asker til Oslo! :)


Interessant! Kan jeg spørre om makshastighet på veiene du kjørte på?

Et annet spørsmål folkens: Når klimaanlegget vises å trekke 1,5 kw. Er det da 1,5 kw av total batterikapasitet på cirka 24 kw? Altså cirka 6 % av batterikapasiteten på et fulladet batteri?

Fartgrensa lå mellom 80-100 ettersom hvor på strekningen jeg var, jeg lå vel selv rett over og rett under 90 hele veien :) Litt ettersom hvordan veien gikk.
#11
Jeg vil tro at de prøver og fortelle hvor mye batteriene har tapt seg over disse 22000 kilometerene. Skal ikke være betydelig tap, i og med at de skal holde i 4++ år til.
#12
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Rekkevidde
onsdag 31. oktober 2012, klokken 10:30
I går kjørte jeg fra Akser til Holter (utenfor Jessheim), litt over 8 mil, på rett over 50% (bikka ned på 5. batteristrek ca. en mil før jeg var hjemme). Temperaturen gikk fra 0 - -4 grader, og sola skinte nydelig! :)

Det var litt køkjøring og omkjøringer for å slippe og stå i kø (innom Strømmen og Lillestrøm).

Så dette betyr vel at jeg ville klart rundt 13-14 mil teoretisk. Lover godt for resten av vinteren! Hjelper nok en del at det omtrent kun er nedover fra Asker til Oslo! :)
#13
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?
mandag 22. oktober 2012, klokken 13:53
Passerte 17000 km på vei til jobb i dag, siden 7. feb 2012, og det er med 1 mnd på verksted :p regner på at det blir nesten 30k km før 1 år er omme!  ;D
#14
DRIFTSBATTERI / Sv: Km Stand og Batterikapasitet
mandag 10. september 2012, klokken 12:27
Rett over 14100 km side 7. feb! fortsatt full rekkevidde! :)
#15
Jeg får ikke lasta ned carwings fra google play.. står at jeg ikke har noen enheter som er kompatible, wtf?!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA