Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Gazer75

#1
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Uno-X med ladepris på skilt
fredag 28. februar 2025, klokken 00:53
Då er det 1kr/kWh sidan Klæbo fekk gull på sprinten.
https://unox.no/vm25/
#2
e-Golf / Sv: E-Golf 2018. Ladestasjon -> 3-Fase 230V 16A
søndag 23. februar 2025, klokken 17:36
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 22. juni 2017, klokken 01:45Når bilen brukes på 230V 3-fase og ladestasjonen signaliserer 16A så begrenser også bilen ladestrømmen i L1 og L2 til 16A. L3 brukes istedenfor N og i den går det 28A. Det fungerer dårlig på 230V 3-fase.
Kvifor skjer dette? Altså at det blir 28A på N.
#3
e-Golf / Sv: E-Golf 2018. Ladestasjon -> 3-Fase 230V 16A
lørdag 22. februar 2025, klokken 18:44
Sitat fra: turfsurf på lørdag 22. februar 2025, klokken 16:30400V 3-fase er ganske enkelt for biler som støtter trefas. Spenning mellom faseleder og N * strømstyrke * 3. Typisk gir 10A 230V*10A*3=6.9kW. For golf som har 2 enfas ladere er det vel så enkelt som å ta spenning*strøm*2. Så 230V*10A*2=4,6kW.
Men det stemmer ikkje mot 400V sidan 400V*10A*2 blir 12kW.
Og sidan e-Golf ikkje bryr seg om N når det er 400V 3-fase og dermed får opp til 16A på L1 og L2. Den får jo ikkje 230V frå (L1-N)+(L2-N). Ved lading på 400V så er det 0A på N leder og opp til 16A på L1 og L2.

Mulig min kunnskap på alt dette er avgrensa og at eg misforstår. For korleis blir 230V ladarar til 400V som batteriet vil ha? Det går vel gjennom ein spenningsomforming også via likerettaren...
Ikkje rart tapet i e-Golf på AC lading er rundt 15% med eit så komplisert system.
#4
e-Golf / Sv: E-Golf 2018. Ladestasjon -> 3-Fase 230V 16A
lørdag 22. februar 2025, klokken 15:55
Dreg opp ein gammal tråd her, men lurar på korleis ein faktisk reknar ut watt for e-Golf på 400V 3-fase.

Min 2020 e-Golf kan justere ned til 13A, 10A og 5A. Når eg f.eks. set den til 13A så blir det ca 6kW og ved 10A så blir det 4.6kW?
Kva slags formel må ein bruke? Dei vanlege som (volt*amps)*1.732 og berre volt*amp stemmer jo ikkje.
Må ein bruke 3-fase kalkulatoren, dele resultatet på 3 og så gange med 2?
#5
Her er det Eviny i fleng, to Mer, to Tesla, ein Recharge og Uno-X. Næraste Ionity er fleire mil unna.
Brukt mest Eviny sidan det blir 4,50kr over tid (kvar tiande økt blir omtrent gratis), det er også næraste og rett ved butikken eg brukar. Men brukar også Tesla og Uno-X når dei er rimelegare.

Trur eg rekna at abbo hjå Tesla krev at ein ladar rundt 100kWh/mnd. Pris differansen er jo rundt 1kr/kWh og så må ein betale 115kr/mnd
På Ionity ladar ein til 4,96kr/kWh via Shell Recharge app. Så då er differanse 1,16kr ned til Motion abbo, som då betyr 56kWh/mnd. Det er nær to fulle ladingar på e-Golfen, den er vel ca 32kWh netto med nytt batteri.

Kunne lada nær gratis om eg gadd å sette bilen hjå foreldra mine over natta og byte bil av og til.
Problemet er at det ikkje er noko ladesperre for å stoppe lading på 80% på e-Golf. Ein kan sette % og hentetid, men om ein lar bilen stå over det så fortset den å lade. Brukar bilen så lite at eg ikkje vil la den stå med for mykje på batteriet.

Blir spennande å sjå kva burettslaget kjem med. Håpar verkeleg dette er siste vinter utan lading heime. Med mitt forbruk så hadde det ikkje vore så ille om eg hadde ein bil med litt større batteri og raskare lading.
#6
Sitat fra: RJK på mandag 17. februar 2025, klokken 23:5779,- for 17 kWh er ca 4,65 per kWt. Gitt et forbruk på 2kWt per mil, så er du på 9,30 kr/mil. Med 19-20 kr per liter og forbruk på 0,5, er du ca på det samme.
79 er før rabatten i Bilkraft appen, og ~7kWh var AC. Sidan eg ladar minst ein gong per 6mnd så beheld eg opptent rabatt. Så DC kostar 4,50kr/kWh og AC blir 3,86kr/kWh.
Eg kunne brukt næraste Tesla SuC til 4,20 kr/kWh her no, men det er litt omveg til vanleg.
Forbruket med ein e-Golf er nok ikkje 200Wh/km, spesielt ikkje her utan motorveg. Mine siste 2642km har gått med 134Wh/km ;) På vinteren så ligg det på 150-180Wh/km for mindre turar.
Så ja elbil er jo klart rimelegare enn dieselen :) Men var vel om ein måtte bruke 100kr fast uansett lading at det blir litt dårlegare.
På det "verste" så fylte eg vel den gamle diesel Golfen anna kvar månad og då ofte berre halv tank. Køyrde ikkje rundt med full tank når ein kun brukte bilen innafor eit område på 10-20km til vanleg.

Burde vel eigentleg ikkje ha bil sidan faste kostnader er langt over drivstoff i året :D Får vel ein del taxi turar for alle tusen brukt på "årsavgift" og forsikring. Men likar fridomen ein bil gjev.
#7
Sitat fra: RJK på mandag 17. februar 2025, klokken 15:35
Sitat fra: Gazer75 på mandag 17. februar 2025, klokken 13:50Blir litt skremt av prisnivå på lading i felles anlegg styrt av tredjepart. Vi har ikkje fått lading her endå men veit styret arbeider med det.
Om eg må betale 50-100kr/mnd i fast pris per mnd + per kWh så kan eg like godt hurtiglade av og til, det blir rimelegare. Faktisk rimelegare for meg å gå tilbake til ein liten diesel bil. Redusert "årsavgift" utgjer fort 1-2 mnd med diesel for min del.

I sameiget til foreldra mine så var siste rekning på litt over 1,6kr/kWh for lading og det var det.
Hvor billig må dieselen være for at det går opp i opp med ladeprisen inkludert månedsavgiften for ladetilgang? Høres uansett ut som du kjører svært lite, når 100 kr/måneden i fastavgift gjør det billigere med dieselbil...
Brukar bilen store delar av året til det mest nødvendige som å handle mat osv. Ligg vel på 6-8k i året alt etter som. Hadde 8k på forsikringa i mange år, men måtte opp på 10k i fjor pga ein del turar utanom det vanlege.
Når ein ikkje må bruke bilen kva dag så kan ein også fylle når ein ser prisen er låg. Var ofte eg fylte diesel til rundt 19-20kr/liter.
Eg ladar alltid når eg er på besøk hjå foreldra mine sidan eg ikkje har lading her i burettslaget endå.
Så langt i 2025 har eg lada 2 gonger, totalt 17kWh hjå Eviny som har kosta 79kr. Eine var ein time på AC i sentrum og då "sparar" eg p-avgift på 18kr/t sidan ein står gratis under lading. Og då har eg også fått 10% inn på rabatten i appen.

I desember så vart det 16kWh, men då veit eg at eg minst ein gong lada hjå foreldra mine når eg var på besøk.
For november vart det 10kWh, men då fylte eg på med ladekladden. Har terrassen rett utanfor inngangen så eg når bort til uttaket der ute med ein kort skøyteledning (<5m og ø2,5mm). Står då på natta nokre timar, som regel i helger.
Lurar på om det ikkje var eit par dagar med nesten gratis straum på natta.

Kan tenke meg at for min del så vil eit lite påslag per kWh vere det beste.
#8
Blir litt skremt av prisnivå på lading i felles anlegg styrt av tredjepart. Vi har ikkje fått lading her endå men veit styret arbeider med det.
Om eg må betale 50-100kr/mnd i fast pris per mnd + per kWh så kan eg like godt hurtiglade av og til, det blir rimelegare. Faktisk rimelegare for meg å gå tilbake til ein liten diesel bil. Redusert "årsavgift" utgjer fort 1-2 mnd med diesel for min del.

I sameiget til foreldra mine så var siste rekning på litt over 1,6kr/kWh for lading og det var det.
#9
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hva er det med strømprisene?
lørdag 15. februar 2025, klokken 13:35
Sitat fra: RJK på lørdag 15. februar 2025, klokken 12:40Som sagt, i praksis bortimot umulig!
Tenkte meir på slike: https://www.hyttetorget.no/gassovner
Vi hadde ein slik i nokre år heime før dei fekk seg varmepumpe.
Trur fattern fann ut at det var nær lik pris på å kjøpe ved og gass.
Den var også fin å bruke til å varme opp hurtig når ein kom heim frå arbeid. Tok alltid litt tid å få varmen i gang i vedomnen og på kalde dagar så var trekken dårleg også pga topografien.
#10
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hva er det med strømprisene?
lørdag 15. februar 2025, klokken 12:30
Sitat fra: RJK på lørdag 15. februar 2025, klokken 11:57Både pga av at bygningen ikke er lov å sette opp slikt på (f.eks. leiligheter i blokk), eller lokale regler som ville forbudt slikt.
Korleis vil det fungere? Er vi ikkje oppfordra til å ha alternativ oppvarming? For min del måtte det bli ein slik sak som går på gass.
#11
Alt det andre / Sv: Den store empatidebatten!?
søndag 09. februar 2025, klokken 01:40
Sitat fra: arthur på lørdag 08. februar 2025, klokken 18:13
Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 08. februar 2025, klokken 17:33Det er kostnadene som øker mer enn inntekten, selv om de ikke kjøper mer.

Med andre ord hevder du at det er en nedgang i reallønnen selv om det motsatte er tilfelle.

"Statistisk sentralbyrå la fram foreløpige tall for lønnsveksten i Norge i dag. De viser at årslønnsveksten er anslått til 5,7 prosent.

Da er etterbetalinger etter oppgjøret i staten i fjor innregnet. Dette er betydelig over frontfagsramma som var 5,2 prosent.

– Dagens tall fra Statistisk sentralbyrå tyder dermed på at norske lønnstakere totalt sett har hatt god lønnsutvikling i 2024, sier leder Steffen Handal i Unio.

Prisveksten i fjor var til sammenlikning 3,1 prosent.

Reallønna ser dermed ut til å ha økt med over 2,5 prosent. Dette er vesentlig mer enn reallønna har økt i årene før fjoråret."

https://www.utdanningsforbundet.no/nyheter/2025/god-lonnsvekst-i-2024/
Sikkert fint for dei som tener godt og dreg opp snittet. For min eigen del så har eg fått mindre å rutte med. Auka pris på mat, straum, og husleige er større ein auken i inntekt siste åra. Glad eg ikkje har lån ellers ville det vorte problem med å klare å betale faste utgifter etter alle renteoppgangane som har vore.

Blir så lei av alle som berre les om statistikk og snitt som visar ditt og datt. Skal love deg at det er mange i landet som har fått mindre å rutte med siste åra.
Eg klarar meg fint sidan eg er åleine og difor ikkje må bruke pengar på ungar osv.
Eg kan ikkje reise eller nytte kulturelle tilbod svært ofte. Har slutta gå på kino, det vart for dyrt. Skal ein ut å ete med vennar/familie så må ein kanskje droppe noko anna ei stund. Alkohol har eg ikkje kjøpt på årevis for å spare pengar.

Eg kunne sikkert brukt pengar på desse tinga i staden for å spare litt, men då kan ein stå der når noko skjer. Kjøleskap, oppvaskmaskin og vaskemaskin kostar litt å fikse eller kjøpe nytt.
Og så har eg ein bil som snart er 5 år. Har ikkje råd til å drive å kjøpe bil som er 1-2 år gammal for å vere innafor garantien. Gamle bilen var ein 2012 modell så den var nesten 10 år gammal når eg bytta til e-Golf'en. Den trengde også omfattande reparasjonar innan eit år eller to pga kanalar som hadde rusta innafrå (bobler i lakken).

Er heller ikkje pensjonist endå som ville vore svært krevjande. Gruar meg faktisk til den dagen når eg mister om lag 25% (etter skatt) av ei allereie låg inntekt. Då blir det vanskeleg å spare pengar til ufortusette utgifter.
#12
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hva er det med strømprisene?
fredag 07. februar 2025, klokken 23:23
Sitat fra: jkirkebo på fredag 07. februar 2025, klokken 17:59Svenskene har en mye bedre løsning på effektleddet enn vi har i Norge.
Likte det systemet der ja. Ein kunne jo også hatt ein effekt rabatt på natta. F.eks. at toppane får eit fråtrekk på 2-3kW. Dvs at om ein har ein topp på 10kW så vil den f.eks. kun telje som 7kW kl. 22-07.


Korleis fungerer prising i burettslag? Er vel lite insentiv til å lade på natta der om ein ikkje har ulike prisar på natt?
I sameige til foreldra mine så får dei ein epost/sms om å lese av sånn ca 4 gongar i året og så sender styret rekning. Kvar boks har eit eige teljeverk.

Her eg bur har dei kun bestemt at dei vil få for eit system med ein tredjepart som administrerer. Når vi faktisk får noko installert veit eg ikkje.
Dei hadde fått tilbod på installasjon for 2-3 år sidan, men alle dei billegaste var med Easee boksar, og med alt styret rundt dei så vart ting lagt på is. Alle andre tilbod med andre boksar var mykje dyrare.
#13
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hva er det med strømprisene?
fredag 07. februar 2025, klokken 12:04
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 07. februar 2025, klokken 09:28Nettleien til f.eks. LNett (Lyse) koster 250 kroner mer om du har 3 topper over 10 kW enn 9 kW.
I tillegg er nettleien 8 øre lavere om natten.
Varmtvannstanken min ser automatisk på strømprisene når den planlegger å varme. Det gjør at effekttoppen fort blir når de fleste sover, og andre ikke har effekttopp (siden jeg og lader elbil om natten). Så da hadde det kanskje vært like greit å drite i hele strømflyttingen, siden de 8 øre lavere nettleie fort blir spist opp av et effektledd-trinn opp. Men jeg skal ta den for å redde verden  :o  En kunne jo styrt elbilladingen litt bedre og...da kunne jeg nok flyttet elbilladingen til etter at varmtvannstanken var rimelig varm igjen.
Bør vere råd å lade utan å gå over 10kW effekt. Ein VVB brukar vel om lag 2kW når den er på.
Veit ikkje korleis boksen er sett opp, om du har 400V trefase eller 230V, ved 400V og 6A så er jo det 4,1kW sånn ca, og 230V 16A er rett under 3,7kW.
Trekk frå 10% i tap så snakkar vi om 3,3-3,7kW inn på batteriet over natta. Ved 3,3kW så vil det bety 26,4kWh på 8 timar som ved 200Wh/km betyr 132km. Då har ein 4kW til varme over natta. Om ein treng ekstra så kan ein jo alltids starte ladinga før på kvelden. 130km per dag er jo over 47000km per år.

Ser du har låg nettleige i helgene også? Då kan du fylle på om du har gått litt i minus gjennom veka.
Mitt nettselskap har natt- og dagpris likt alle dagar.

Om det er for lite med 130km per dag i snitt så vil nok dei 250kr ekstra ikkje vere all verden per kWh over månaden om forbruket er så høgt. Får ikkje mange liter drivstoff for 250kr i dag. Kanskje 10-12 liter? Er vel heldig om det rekk 170-180km.
#14
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hva er det med strømprisene?
mandag 03. februar 2025, klokken 19:30
Sitat fra: hELgenen på søndag 02. februar 2025, klokken 21:59Eksempel 1.

I driftsdøgnet synker frekvensen - det betyr at forbruket er større enn produksjonen. Blir frekvensen for lav så kobler vern ut produksjon eller forbruk - mao det blir svart.
For unngå dette kan statnett aktivere mer produksjon hos en produsent. For å sikre at noen produsenter ikke allerede har solgt all sin produksjon så har statnett allerede før spot auksjonen kjøpt opp reserver hos enkelte produsenter og betalt dem for å holde tilbake produksjon fra spotmarkedet - her mFRR CM OPP. Produsenten får betalt for å holde tilbake samt at produsenten for betalt ekstra dersom de blir aktivert.
Slik eg har forstått det så er dette ofte dei store kraftverka med magasin. Meiner eg las ein rapport at Kvilldal har over 350 start/stopp syklusar i året pga at dei stiller like reserver.
Kan tenke meg at f.eks. ved høg last så går 1-2 av turbinane og dei andre to er klar for å kople inn om nødvendig.
#15
Elbilen i Samfunnet / Sv: Hva er det med strømprisene?
søndag 02. februar 2025, klokken 21:35
Sitat fra: stefse på søndag 02. februar 2025, klokken 21:16MFRR CM hva gjør dette, er det en reguleringstjeneste for å holde frekvensen?
Meiner CM betyr Condition Monitoring
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA