Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kito76

#1
Takk, fikk det på goodwill  :)
#2
Endelig er bilen fikset  :)
#3
Model S / Sv: Brukt Model S eller vente på Model 3?
tirsdag 29. august 2017, klokken 22:55
Synes ikke det er dårlig kjøp med en brukt Model S til rundt kr 450.000,-. Da kan man velge å vrake 85 eller 85P, 2014-15 som er kjørt rundt 50000-60000 km. Med fortsatt garanti så mangler en Veteran Tesla kun AP og facelift. Model3 med topp utstyr ligger vel rundt kr 450.000,- og ny bil har alltid kraftig verdifall de første årene. Frister selvfølgelig med siste nytt, men nå som man må vente 1-2 år, så går man glipp av mye moro med en Tesla :)
#4
Håper ikke det er ac pumpe som er ødelagt. Vi fikk samme symptomer og det var ac pumpe som var årsaken. Dyrt om man ikke lenger har garanti.
#5
Har hørt med forsikringsselskapet og det dekkes ikke selvom vi har toppkasko. Sendt mail til adm dir, ettermarkedssjef og verkestedssjef og håper på goodwill eller reklamasjon. Har også sendt forespørsel til elbilmek i Asker for tilbud ved reperasjon. Aldri mer Mitsubishi og Motorforum om de sier nei pga 14 dager over garantiperiode. Har hatt problemer med girkasse og baksete som ikke felte ned igjen og det tok over 6 uker å fikse. Var snill å aksepterte at baksete kunne byttes med en annen bil. Er spent på tilbakemeldingen i neste uke....
#6
vi hurtiglade aldri, tror du vi da kan bruke bilen uten AC? Bedre det enn å betale over kr 30.000,-...
#7
Min bil er kjøpt gjennom Motorforum som ny:
Forhandleren har jo sin rett at garantien er over om det er 1 dag eller 2 uker...
Sendte mail til ledelsen på fredag og venter nå på svar. (Ikke store forventning).
AC pumpe er jo ikke en typisk slitedel og vi har hatt jevnlig service. Bilen er heller ikke kjørt langt med 45000km. ALDRI hurtigladet bilen.
Ikke brukt reklamasjonsrett på bil over 5 år før og det blir som å kjempe mot Goliat. Kanskje selge som delebil og få i det miste litt penger igjen...
#8
Var vakum pumpa som ble skiftet i 2015 og ikke AC pumpa....
#9
Mener at Imiev ble innkalt i 2013 eller 14 i forbindelse med produktforbedring/kampanje og da var det snakk om skift av ac pumpe. Uansett så synes jeg kvaliteten og driftssikkerhet til Imiev er langt under forventning. Må jo nesten regne med at bilen er null verdt etter garanti 5 år. Hvem tør å kjlpe bilen utenfor garanti og risikere verkstedregning tilsvarer bilens verdi? Har sendt mail til ledelsen og håper på litt goodwill, hvis ikke så vurderer vi å skrape bilen...
#10
Fikk svar fra verkstedet idag. AC pumpe defekt og koster ca kr 37.000,- i reperasjon. 5 år og 3 uker gammel Imiev med km stand ca 43000.
Er ikke det litt skuffende? Bilen er vel verdt ca kr 60.000, så det er nesten ikke vits å reparere...
#11
Vår Imiev stoppet igår og er sendt til Motoforum. Har topp kasko, men har fortsatt ikke funnet ut om forsikringen dekker "feilen". Garantien gikk ut for 14 dager siden.... worst case er defekt batteri.
#12
Vår girkasse ble byttet ifjor på garanti, hvis problemet er girkassa igjen så burde vel det gå på garanti? Håper bare at det ikke er batteriet som er defekt. 5 år og 2 uker gammel bil og kun kjørt 43000 km....
#13
Takker for svar. Har topp kasko som dekker motorhavari, girkasse etc, men vet ikke om det gjelder elbil. Kan jo være alt fra motor til batteriet og er faktisk usikker på om vi har 8 år garanti på batteriet. 2012 model...
#14
Hei,

Vår Imiev 2012 stoppet igår etter 5 minutter kjøring og det lyste både gul varsel lampe og skilpadde selvom det er 4-5 strekker igjen på displayet. Har prøvd å lade opp bilen, men bilen tar heller ikke lading. Bilen ble tauet til motorforum og får ikke sjekket bilen før mange dager/uker.
Noen her som har hatt samme problemet? Ekstra kjedelig er garanti som gikk ut 1.august 2017. Takk for råd og tips
#15
Tesla / Sv: Mye bruk av tesla supercharger
tirsdag 15. august 2017, klokken 23:20
Er også ny med Tesla og har en P85, 2014 (sen 2013). Har kjørt til strømstad fra Oslo 3-4 ganger og starter som regel med 50-60% rekkevidde fra Oslo og stopper ved SC Solli med ca 100 km rekkevidde igjen. Lader detetter opp til ca 70% og kjører innom SC igjen på vei hjem. Hadde helt sikkert kommet meg hjem igjen uten å lade på SC på vei hjem, men vil gjerne "fylle opp tanken", når jeg uansett kjører forbi. Vil dere kalle dette for hyppig bruk av SC?
Skal snart en tur til Gøteborg og planlegge å kjøre direkte fra Oslo til Tanum SC for å fylle opp til ca 70% og deretter en ny stop ved Uddevalla. Blir nok småkjøring i Gøteborg, men vurderer også en tur innom Ullared. Vil dere anbefale å kjøre innom SC ved Falkenberg?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA