Etter å ha kjørt både Trillinger og Soul så har jeg kommet fram til at rekkevidden på Trillingene var litt for liten om sommeren, og enda mindre om vinteren. På Soulen er den akkurat passe, hele året
Mvh Hugo
Mvh Hugo
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Nasatech på søndag 29. oktober 2017, klokken 16:43Sto en drøss av de på en parkeringsplass på Økern når jeg kjørte forbi der i forrige uke, regner med at det er Elbil Norge som har en finger med i spillet her
Bruktimport av Bosch-Fiat fra USA EE veldig populært. Bare å importere å sette rett i stikkontakten. Fine biler [emoji6]
Sitat fra: Ansjosfilet på søndag 29. oktober 2017, klokken 00:13LOL...Sitat fra: Troald på onsdag 04. oktober 2017, klokken 23:13
Lite respons på denne artikkelen og det sier vel alt. Ford har ingen kredibilitet som elbilprodusent.
Det er ikke engang noen som gidder å krangle på påstanden. Patetisk.
Sitat fra: kenneho på lørdag 28. oktober 2017, klokken 10:31
Takk for tips om Kia Soul. Den virker forsåvidt også veldig interessant. Har ikke sett så nøye på denne, da jeg har hatt inntrykk av at denne er en god del dyrere enn Leaf.
Sitat fra: stromifokus på fredag 20. oktober 2017, klokken 22:42Det står vel i trådtittelen....
Hva er det egentlig du lurer på?
Sitat fra: Radiv på lørdag 21. oktober 2017, klokken 00:22
Ville være rart om ikke noen med en ingeniør i magen eller i firmaet nå ser muligheter.
Ampera strømmen,av nye biler har stoppet opp. Vet ikke hvor mange som kommer i 18.
Noen kommer til å finne muligheter på ladesiden og få biler over dammen!
Er det noen med gode ideer allerede som jobber med dette?
Sitat fra: Bondeknøl på fredag 20. oktober 2017, klokken 15:03Ja, en i Eiken pluss en på Hynnekleiv så ville det være "full dekning" i Agder fylkene
Det som mangler er en ladestasjon mellom Tonstad og Evje på indre veien. En lader i Eiken hadde gjort seg.
Sitat fra: knut.aulie på fredag 20. oktober 2017, klokken 15:15
Veldig interessant i forhold til at variabel strømprising er på vei inn grunnlagt i nettkapasitet.
Sitat fra: fredag på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 13:16WOW, det var en positiv overraskelseSitat fra: goggo på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 11:12
Jeg begriper forøvrig ikke hvorfor ikke Chademo og CCS støtter "Tesla metoden" for identifikasjon, så kunne man slippe RFID brikka også. Da kunne bilens ID utveksles som en del av handshake signalet og så kan back-end systemet sjekke om det finnes en avtale for denne bilen eller ikke.
Morsomt at du skulle nevne det, for Fastned har aktivert Autocharge nå i dag for CCS hurtigladere. Autocharge er en standard som er en del av CCS-standarden/protokollen. Bare å plugge kabelen inn i bilen. Bilen forteller hvem den er, og Fastneds backend sjekker om bilen har abonnement hos dem. Ingen kort eller app er påkrevet.
https://fastned.nl/en/blog/post/fastned-introduces-card-free-charging
Sitat fra: fredag på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 13:30Fortum og GK kan bare legge det inn i kravspesifikasjonen når de ber om tilbud på nye ladere, så går det nok veldig fort å få det på ladere fra Efacec og Tritium også
Fortum har vel utstyr fra masse forskjellige produsenter, og sikkert ikke alle disse produsentene klarer å snu seg like raskt og få støtte for Autocharge?