Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 03. desember 2024, klokken 08:49Hovedargumentet mitt er at en må vel ha noe sånt som 30% overvekt på totalvekt før en får bot...du får kjøreforbud fra 1. kg over grensen
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 03. desember 2024, klokken 08:49Hovedargumentet mitt er at en må vel ha noe sånt som 30% overvekt på totalvekt før en får bot...du får kjøreforbud fra 1. kg over grensen
Sitat fra: IvarAndreas på tirsdag 03. desember 2024, klokken 00:42Nå merker jeg at jeg ble litt nysgjerrig.. 30 kilo mat og klær per person for et par døgn på hytta? Har dere med kettlebells?haha lite treningsutstyr
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 29. november 2024, klokken 12:16Jeg tenker at folk ofte er litt for opptatte av nyttelast.tvert i mot. jeg har to tenåringsgutter som pumper jern + en snart tenårig jente, vi veier 340kg uten at noen er overvektig. for en helgetur til fjells har vi med klær og mat ca 120kg, 50kg ved, 40kg skiutstyr. (veid med badevekt). det går akkurat takket være vi har eqb, hadde ikke gått med buzz. jeg ser mange på parkeringsplassen med feks ioniq5, osv med liknende oppakning som garantert har passert lovlig nyttelast og ville fått kjøreforbud i kontroll.
Sitat fra: CBHalden på fredag 08. november 2024, klokken 08:45I utgangspunktet så er jeg ute etter en henholdsvis rimelig bil med lang rekkevidde. Jeg har 140km hver vei å pendle til jobb.hvis du sikter på kun å lade hjemme, ville jeg sagt du trenger 28 mil rekkevidde pluss 40% for å være sikker på å komme frem om vinteren, pluss 15% for batteridegradering, pluss 10% sikkerhetsmargin. da er du på 50 mil, og vil komme frem sommer som vinter i hele bilens levetid. men ser ut på navnet ditt som du har 28 mil motorvei? når du kjører fortere enn 100-110 km/t synker rekkevidden på noen modeller dramatisk, spesielt de med dårlig aerodynamikk dvs høye boksformede biler som esoul mfl. så om pendleveien din er slik at du kjører 70-80 tenker jeg id.3, kona, eniro, esoul kan være ok kandidater, men om du tenker å kjøre fort, velg en med god aerodynamikk, og da er det nok tesla model 3 lr som peker seg ut blant de rimeligere, kikk på målingene til teslabjørn, han har kjørt en rekke modeller i 120km/t sommer og vinter https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit?gid=735351678#gid=735351678 ellers enig i at musk er en dust, men handler du tesla støtter du ihvertfall arbeidsplasser/inntekter til vesten versus feks å støtte kina 100%...
Sitat fra: Mippen på lørdag 16. november 2024, klokken 22:08Var å så på en Model 3 i dag. 22 modell som hadde gått lite. Oppdager straks at lakken flasset i ene hjulbuen. Er lakken ikke blitt bedre på nyere biler?på model 3 er det vel ikke lakken i seg selv som er problemet, men at det mangler en liten skvettlapp eller beskyttelse der, spesielt rett bak forhjulet.
Sitat fra: Stig-Arne på tirsdag 16. juli 2024, klokken 21:27var ikke problemet med første generasjon esoul at luftkjølingen ikke fikk ned temperaturen likt på alle battericellene slik at de varmeste cellene ble ødelagt relativt tidlig? så vidt jeg forstår er det vannkjøling ala det andre generasjon esoul fikk som er beste medisin for dette, alternativt å ha en batteristyring ala vw som tapper strøm jevnt fra alle celler samtidig for å unngå oppheting. luftkjølte e-up, e-golf etc har jo ikke hatt mye trøbbel med oppheting.Sitat fra: automat på tirsdag 16. juli 2024, klokken 16:42Soul sliter vel litt med stort tap på batteriet? Kanskje ikke 30kWh-versjonen?Er rettet opp i 30 kWh versjonen. Og mange biler med 27 kWh fikk byttet til 30 kWh på garanti
Sitat fra: Uvitenkvinne på lørdag 13. juli 2024, klokken 20:12Men ønsket våres er en god og sikker bil, maks rundt 500.000kr. Helst en som har lave serviceutgifter/ vedlikeholdskostnader. Noe som ikke koster en formue å reparere om noe skulle oppstå.id.4 er sannsynlig et godt valg, ville også kikket på mercedes eqb, den har de på kampanje nå til ca 500 000. jeg har den selv og den er veldig romslig under taket, har 2. seterad som kan kjøres frem og tilbake ca 15cm som gjør at du kan velge mellom plass i baksete og bagasjerom. blant de aller beste på nyttelast, og kan ha 7 seter. serviceutgifter på nye biler er kun noen tusenlapper per år i fem år så den er grei, etter 5 år koster de fleste nye biler nå en formue å reparere, så det er umulig å forutsi hvem som vil holde seg best i denne prisklassen - de fleste elbilmodeller på markedet nå er jo relativt nye - kun få år. personlig har jeg litt tro på id.4 og de andre i den "familien", en av de første delebyttene på moderne biler og spesielt elbiler, er bremseskiver og klosser bak pga rust, der har vw puttet på trommelbrems, dvs ingen risiko for rust på skiver. dette rustproblemet dukker gjerne opp rett før første eu kontroll...