Jeg vedlegger data-arket min datter laget mens vi kjørte nedover. Det ble altså nesten 3400 km og kjøretiden var det ikke mye å si på siden jeg var alene om sjåførjobben. Den ble på 29 timer. Men det ble 14 timer på de 19 forskjellige ladeplassene.
Som det framkommer av oversikten er det ganske stor avstand mellom det bilen meldte om anslått batteristatus ved ankomst og det vi faktisk ankom med. Rekorden er vel distansen mellom Aldea og Valencia. Der mente Elon jeg ville ankomme med 52% mens jeg etter litt aktiv wattpedal kom fram med 9%! Vi var praktisk talt alene på veien og sola skinte.
Se ellers notatene for mer info om de ulike distansene. Det er for eksempel et godt mattilbud på SC Aldea!
Vi stoppet og sov to ganger underveis. Det i Tyskland (tror jeg...) nær grensa til Luxembourg vil vi alle helst glemme. Våre planer falt i fisk. Klokka ble for mye og alle rimelige overnattingstilbud vi kunne se var stengt for natta. Det var tåke og kaldt og vi sov i hvert vårt sete. Sort of. Vi våkna til mer tåke og turen til Metz via et veiarbeid i et motorveikaos ut av Luxembourg er også fortrengt. Det ble ikke bedre av at laderen i Metz ikke kunne tilby annet en en tom asfaltflate med 2 grader og tett tåke. Det er et grusomt kjøpesenter i andre enden av asfalten men det hjelper fint lite kl 08 søndag morgen.
https://www.dropbox.com/s/bg3mt7gq7r9g5b2/reise%20fra%20R%C3%B8yken%20til%20Albir.pdf?dl=0
Som det framkommer av oversikten er det ganske stor avstand mellom det bilen meldte om anslått batteristatus ved ankomst og det vi faktisk ankom med. Rekorden er vel distansen mellom Aldea og Valencia. Der mente Elon jeg ville ankomme med 52% mens jeg etter litt aktiv wattpedal kom fram med 9%! Vi var praktisk talt alene på veien og sola skinte.
Se ellers notatene for mer info om de ulike distansene. Det er for eksempel et godt mattilbud på SC Aldea!
Vi stoppet og sov to ganger underveis. Det i Tyskland (tror jeg...) nær grensa til Luxembourg vil vi alle helst glemme. Våre planer falt i fisk. Klokka ble for mye og alle rimelige overnattingstilbud vi kunne se var stengt for natta. Det var tåke og kaldt og vi sov i hvert vårt sete. Sort of. Vi våkna til mer tåke og turen til Metz via et veiarbeid i et motorveikaos ut av Luxembourg er også fortrengt. Det ble ikke bedre av at laderen i Metz ikke kunne tilby annet en en tom asfaltflate med 2 grader og tett tåke. Det er et grusomt kjøpesenter i andre enden av asfalten men det hjelper fint lite kl 08 søndag morgen.
https://www.dropbox.com/s/bg3mt7gq7r9g5b2/reise%20fra%20R%C3%B8yken%20til%20Albir.pdf?dl=0