Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - KAL

#1
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Defekt lader Think
tirsdag 19. januar 2010, klokken 07:27
Hei Henning, siden du bor nærmeog kan hente den kan du sende meg mobilnr ditt, Så vi kan avtale henting.
#2
Kjøp og salg av deler og utstyr / Defekt lader Think
mandag 18. januar 2010, klokken 12:38
Hei, jeg har en defekt lader til Think 2001 som er gratis hvis noen vil hente den i Ski kommune.Er ingen brente komponenter, så noen deler bør kunne brukes.
#3
Hei Froland, da er vi to som prøver å få liv i bilen. Jeg fikk bilen med hele batterikassa ute og batteriene hadde spenning fra 1,5 volt til 3,4 etter å ha stått uladet i et par år.Jeg ladet vært enkelt batteri og klarte samlet å komme opp i 114 volt, men den vil ikke flytte seg og er usikker på om lader virker. En anne her på forumet menet at bilen er nærmest utladet ved den spenningen, men jeg mener den burde flytt seg et par meter bare for å se at alt funker.Lykke til
#4
Hjertelig takk for svar :) da skal jeg se om jeg finner et par hull å feste dem i.
Jeg skjønner fortsatt ikke at dette skal forhindre lading,  hvis disse ikke er festet til blokkene vil de vel bare vil måle luftemperaturen. som antagelig bare vil være lavere. Tipper at disse bare har en temperaturavhengig motstand innebygd.
#5
Takk Pluto for tips, ja det er svart plastplugg ca 0,5 cm i firkant med en bronse/metallskinne på hver av de to parene. Jeg prøvde å legge ut et bilde, men mislykkes.
Fortsatt litt uklart i forklaringen din hvor de skal monteres.Gjettet at de skal festes på to av batteriblokkene, men hvordan og hvor er fortsatt litt uklart.
Gjetter at disse følerne skal monteres under lokket på kabelbeskyttelsen ?.
Når det er et metallpunkt på disse følerne ville jeg jo tro at de skal koples til polene til blokkene/batteri
#6
Hei igjen jeg har vært klar over bryteren i lokket må være nede for å få kjørestrøm.
Ja bryteren er der og det sitter ledninger på den
Men må denne bryteren være nede for å få lading ?
Selv om batterispenning er lav bør den vel kunne gå frem en meter ?
Fortsatt litt usikker på hvor de to ledningene med en svart plugg i enden skal stå
#7
Ja, to ledninger fra boksen under sete. I enden av ledningene er det en liten svart plugg med et kontakt punkt. Antar de skal puttes under eller opp i en av hovedkablene ?
#8
Ny Status. Det er fremdrift men det som gjenstår av montering er to ledninger som ikke er montert, litt usikker på hvor de skal stå. De har montert en liten plugg med messing skinne på enden av hver kabelpar. Antagelig batteri følere ? Kommer fra kontaktorboksen. kan disse være nok til at den lader dårlig ? men viftene på lader går
Måler 113 volt over utgang av kontaktorboks
Satt på lader på 12 volt batteri.
Høres ut som viftene på lader går er jevn surring, men hvis lader er ok skulle vel det kunne måles en høyere spenning ? enn uten lader
Energimetret vibrerer rund null når tenning slås på for deretter å stå på o. Dette skulle vel stå mye høyere når jeg har over 100 volt på batteri ?
Både grøn og gul bil kommer opp på instrument bord men får ikke kjørt bilen en meter.
Har melding om system feil på instrumentbord.
Tips mottas med takk
#9
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Hvor kjøpe sikringer ?
torsdag 23. oktober 2008, klokken 07:59
Hei, under feilsøking fant jeg feil i en sikring på Thinken. Jeg så at det var mange typer noen som vet hvor i Oslo område de har slike sikringer (flat type , men mindre en de "vanlige".
#10
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Lader er defekt
onsdag 22. oktober 2008, klokken 08:23
Hei igjen, takk for tips. status
Monterte inn lader igjen, etter å ha sjekket at jeg ikke kunne se noen brente komponenter.
Kjøpte bilen med batterier som var tatt ut pga feil. Ladet opp alle batteriene (enkeltvis)før jeg monterte de inn i igjen.
Målte litt over 100 volt, men kunne ikke se noen spenningsøkning når lader ble koplet inn. Hørte derimot sus muligens fra vifter. Klarte ikke å få bilen til å bevege seg.
Målte derimot 0,5 A ut fra 12 volt batteri, selv om tenning var av og alle andre brytere forhåpentligvis var slått av.
Siden bilen ikke ville flytte seg er det tydeligvis andre feil.
Flere tips ønskes  :)
Går bilen uten 12 volt inntakt ?
Må jo være mulig å tvangstyre laderen dvs kunne finne ut hvilke tråder den har overvåkning på ?
Jeg har aldri fått prøvd denne (kjøpte den som rep.objekt)

#11
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Lader er defekt
tirsdag 21. oktober 2008, klokken 07:46
Hei igjen Takk for tips, prøvd å få kontakt med Johannes på Elbilimport uten å lykkes. Jeg er selvsakt ikke 110 % sikker på om det er laderen, men har nå tatt den ut av bilen.Satt på 230 AC og måler da igenting ut. Hvis laderen er konstruert slik at batteriene må være tilkoplet for at den skal gi spenning ut har jeg nok gjordt en tabbe ;-(
Men øverst på ønskelisten står et kretsskjema til laderen, noen som har et slikt ? bor i Ski kommune.
#12
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Lader er defekt
fredag 17. oktober 2008, klokken 09:55
Hei, Jeg håper det er noen som enten kan gi meg noe gode tips eller har en lader til Think årgang 2000 å selge til en rimelig pris. Jeg har lest igjennom tidligere info uten at jeg har funnet noen som kan reparere den eller har skjema på den slik at det er mulig å feilsøke. Har også lest på forumet at lader ikke vil lade hvis føleren til viftene er defekte. Noen som vet hvor følerne sitter på kretskortet ? Noen som har funnet erstatningslader ? type ?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA