I går fikk jeg tekstmelding med varsel om "Høyvoltbatteriet må lades omgående for å unngå skade". I tillegg så det sånn ut på appen:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Vi satte den til lading, og den ladet i normal hastighet over natte, til 90 % (vanligvis lader jeg til 80, men for sikkerhets skyld...). I dag kjørte fruen rundt 4 mil fra Mandal til Kristiansand, og bilen slukte batteri. Den brukte over 30 % på de fire milene, noe som vel tilsvarer rundt 12 mils rekkevidde på den ladingen! Så hun dro innom Shell på vestsiden av Kristiansand og ladet der på hurtigladeren. Kom aldri opp i mer enn 30 kw, og etter 40 minutter var den oppe i 80 %. Da hun kjørte ut, fikk hun varsel om varmt batteri, antar jeg:
Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.
På den neste mila har hun nå brukt tre prosent! Kan det tyde på at det er en feil i det systemet som skal varme opp og kjøle ned batteriet, eller kan dette være "troll i trompeten" av typen programvarefeil som ble ordnet av å lade en stund på hurtiglader igjen, om enn på lav hastighet?
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Vi satte den til lading, og den ladet i normal hastighet over natte, til 90 % (vanligvis lader jeg til 80, men for sikkerhets skyld...). I dag kjørte fruen rundt 4 mil fra Mandal til Kristiansand, og bilen slukte batteri. Den brukte over 30 % på de fire milene, noe som vel tilsvarer rundt 12 mils rekkevidde på den ladingen! Så hun dro innom Shell på vestsiden av Kristiansand og ladet der på hurtigladeren. Kom aldri opp i mer enn 30 kw, og etter 40 minutter var den oppe i 80 %. Da hun kjørte ut, fikk hun varsel om varmt batteri, antar jeg:
Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.
På den neste mila har hun nå brukt tre prosent! Kan det tyde på at det er en feil i det systemet som skal varme opp og kjøle ned batteriet, eller kan dette være "troll i trompeten" av typen programvarefeil som ble ordnet av å lade en stund på hurtiglader igjen, om enn på lav hastighet?