Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - aknutsen

#1
Sitat fra: Klykken på tirsdag 21. november 2023, klokken 11:17Har hatt dårlig selvoppretting i sikkert 5-6 år og ikke fått noe feil for det på PKK, så har ikke tatt noe stilling til det. Men hvis dette må byttes en gang i fremtiden vil jeg selvsagt ikke dra til merkeverksted (med sikkert 1700kr/time) og påslag på deleprisen.

Ok, så kanskje det er Sulland som overdriver problemet. Prøvde i utgangspunktet å bruke NAF-verksted for PKK, men de hadde ikke ledig tid før fristen min gikk ut. Kommer ikke til å bruke dem mer da jeg har vært misfornøyd med dem med flere anledninger.

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 21. november 2023, klokken 11:54Med såpass mange i3er solgt i Norge, finnes det helt sikkert brukte styresnekker med lite km til overkommelige priser hos opphoggere?

Ja, jeg fant flere brukte etter jeg skrev innlegget mitt. Nå viser det seg at dette blir dekt av forsikringa, så da får det bare bli sånn tenker jeg, så får jeg en helt ny del som forhåpentligvis varer lenger. Kommer sannsynligvis ca likt ut i pris da sammenlignet med å kjøpe en brukt del og få denne installert av et annet verksted.
#2
Hei, jeg leser flere som har problemer med selvopprettinga til bilen. Jeg hadde bilen på EU-kontroll i går og fikk beskjed om at hele styresnekka må byttes ut. En del de skal ha intet mindre enn 37000kr for. Arbeid kommer i tillegg. Hva ble løsningen for dere andre som har hatt dårlig selvoppretting? Hva er sjansen for at Sulland har rett her?
#3
Neida, det er sikkert ikke så vanlig, men om man kan pushe bilen "bare en SC til" i stedet for å lade før 20% kan det jo ha litt å si. Man trenger sikkert ikke å bekymre seg heller for at man av og til tapper batteriet på LR for å spare et ladestopp, men når man bor i Tromsø og ikke har flust med ladealternativer kanskje det kan være et moment å ta med i vurderingen ved valg av bil
#4
Leser stadig vekk at LFP kan lades til 100% uten at batteriet tapes, men kan det også kjøres ned til tilnærmet 0% uten å ta skade? I så fall vil man ha tilnærmet samme langtur-range med denne som med en LR som man ideelt sett vil holde mellom 10 og 80%?
#5
Model 3 / Sv: Ventetid på tm3 i transit biler?
mandag 03. mai 2021, klokken 09:58
Sitat fra: Preference på mandag 03. mai 2021, klokken 09:28
LR og P blir produsert og sendt fra USA.
SR+ blir produsert og sendt fra Kina.

Dette er en båt full med SR+ på vei til Europa: https://www.vesselfinder.com/vessels/RCC-AFRICA-IMO-9277814-MMSI-311594000
Takk for oppklaring. Sitter på gjerdet foreløpig og sliter med å velge mellom SR+ og LR. :)
#6
Model 3 / Sv: Ventetid på tm3 i transit biler?
mandag 03. mai 2021, klokken 09:19
Betyr dette at det er USA-produserte biler som leveres i Norge eller har de kommet fra Kina via USA?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA