Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Leafy

#1
Model S / Sv: 20" vinterdekk noen erfaringer
mandag 16. oktober 2017, klokken 07:57
Kjører med originale Slipstream 20" med Hakka 8 SUV pigg. Fungerer utmerket, men det støyer selvfølgelig med pigg. Ikke noe problem med tanke på rekkevidde med mitt kjøremønster -> en god del langkjøring ila vinterhalvåret.
#2
Model X / Sv: Tilhengerfeste Model X
onsdag 11. oktober 2017, klokken 17:09
Enig at det er en skikkelig 90-talls løsning, men samtidig er det også lett å håndtere når man har gjort det et par ganger. Nå bruker jeg maks 1 minutt på å montere det inkl. 7-13 pin adapter.
#3
Bestilling og levering / Sv: Levering oktober - november 2017
mandag 09. oktober 2017, klokken 20:12
Sitat fra: thomala på mandag 09. oktober 2017, klokken 17:36
Sitat fra: Leafy på mandag 09. oktober 2017, klokken 17:05
Sitat fra: thomala på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:27
Sitat fra: steam på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:22
Sitat fra: thomala på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:20
Sitat fra: steam på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:03
Sitat fra: ModelS på søndag 08. oktober 2017, klokken 09:55
Jeg ser ikke min hos UECC, så da var den sikkert ikke med Tamesis? :(

Eller så betyr det at Tamesis tar med seg bilene tilbake til Zeebrugge.

Ingen av oss som trodde på Tamesis har fått treff hos UECC tror jeg. (Gjelder til nå: ModelS, mthoring, steam)

Det tok 6 dager fra båten ankom før min som var med Don Carlos dukket opp på UECC sporingen med ankomstregistrering.

Det er nyttig informasjon!

Dog, vi hadde nok håpet at vi skulle klare å bli med båten som går fra Bremerhaven til Drammen i morgen   :'(

Hvor lang tid tok det før din var på båt på vei til Norge?

Første båt etter at min ankom gikk i går, og min ser ikke ut til å være med der. Da forutsetter jeg at det ikke er noe forsinkelse på den registreringen.

Min kom inn med Don Carlos, ble registrert hos UECC den 5. oktober og er nå på Arabian Breeze med ETA Drammen den 11. oktober. Fikk telefonsamtale fra Delivery i dag for å få på plass forsikring og evt. vinterdekk (som jeg ikke skulle ha). Utlevering slutten av denne uken eller tidlig neste uke.

Samme som min det, men jeg har ikke hørt noe fra Delivery så langt. Hvor i landet skal du ha bilen levert?

Hentes i Drammen.
#4
Bestilling og levering / Sv: Levering oktober - november 2017
mandag 09. oktober 2017, klokken 17:05
Sitat fra: thomala på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:27
Sitat fra: steam på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:22
Sitat fra: thomala på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:20
Sitat fra: steam på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:03
Sitat fra: ModelS på søndag 08. oktober 2017, klokken 09:55
Jeg ser ikke min hos UECC, så da var den sikkert ikke med Tamesis? :(

Eller så betyr det at Tamesis tar med seg bilene tilbake til Zeebrugge.

Ingen av oss som trodde på Tamesis har fått treff hos UECC tror jeg. (Gjelder til nå: ModelS, mthoring, steam)

Det tok 6 dager fra båten ankom før min som var med Don Carlos dukket opp på UECC sporingen med ankomstregistrering.

Det er nyttig informasjon!

Dog, vi hadde nok håpet at vi skulle klare å bli med båten som går fra Bremerhaven til Drammen i morgen   :'(

Hvor lang tid tok det før din var på båt på vei til Norge?

Første båt etter at min ankom gikk i går, og min ser ikke ut til å være med der. Da forutsetter jeg at det ikke er noe forsinkelse på den registreringen.

Min kom inn med Don Carlos, ble registrert hos UECC den 5. oktober og er nå på Arabian Breeze med ETA Drammen den 11. oktober. Fikk telefonsamtale fra Delivery i dag for å få på plass forsikring og evt. vinterdekk (som jeg ikke skulle ha). Utlevering slutten av denne uken eller tidlig neste uke.

#5
e-Golf / Sv: Lading av den nye e-Golf
lørdag 07. oktober 2017, klokken 22:02
Så hvis man allerede har Tesla sin Wallcharger og en 32A 3-fas i garasjen. Hvordan forteller man elektrikeren at denne skal kobles for å få maks effekt? Anyone? :-)
#6
Bestilling og levering / Sv: Levering oktober - november 2017
torsdag 05. oktober 2017, klokken 22:43
Min ble med Don Carlos og har stått i Zeebrugge siden slutten av september. I dag dukket den endelig opp på UECC sin sporing. Regner med den da blir med Arabian Breeze med ETA Drammen den 11. oktober  :+1:
#7
Jaguar i-Pace / Sv: Jaguar vil vite hva utstyr kundene ønsker
fredag 25. august 2017, klokken 07:59
Sitat fra: knut.aulie på fredag 25. august 2017, klokken 00:04
Dette viste de allerede på visningen på Aker brygge. Giles Lentham bekreftet flere ganger at de ønsker å gjøre noe med hengerfeste men antagelig ikke med høy hengervekt siden bilen i utgangspunktet ikke var tenkt som trekkvogn og de vil holde på de sportslige egenskapene.

De har bekreftet at det ikke er aktuelt med hengerfeste før evt. en facelift/midtlivsoppgradering, noe som har ført til at mange har kansellert reservasjonen sin. Og hvorfor ellers skulle Jaguar sende ut en slik mail?
#8
Jaguar i-Pace / Sv: Jaguar vil vite hva utstyr kundene ønsker
torsdag 24. august 2017, klokken 21:33
Påstand; De har fått mange avbestillinger pga manglende hengerfeste og må overbevise fabrikken om at det er "must have" på bilen.

Ble ringt opp av Jaguar for en stund siden for å høre om hvorfor jeg ikke var interessert lengre. Når jeg svarte at manglende hengerfeste ene og alene var grunnen, så kom svaret "Du er ikke den første som sier det".
#9
Bestilling og levering / Sv: Levering oktober - november 2017
tirsdag 22. august 2017, klokken 19:15
Model S bekreftet 27.07 der det er endret til APH3. Skal være ferdigprodusert 28.08.
#10
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 15. august 2017, klokken 12:40
Sitat fra: Nils Inge Brurberg på tirsdag 15. august 2017, klokken 12:23
Funksjoner som ikke virker hos meg er:
Regnsensor
Fjernlys(Automatisk dimming)
Fartsgrensevarsling(leser ikke skilt)

Er det riktig at dette er funksjoner som ikke virker enda på Tesla ??   

På Ap1.0 virker dette, men på Ap2.0 som er på alle biler fra 2017, så er dette + mye mere ikke på plass. Derfor er min påstand at det må hete Ap0.2. Og det er fryktelig irriterende...

Og AP fungerer bedre med 1.0. Glad jeg har AP1 bil...  ;)
#11
Audi e-tron / Sv: Audi Q6 e-tron
tirsdag 15. august 2017, klokken 19:46
Sitat fra: turfsurf på mandag 14. august 2017, klokken 06:19
50 mil NEDC er ihvertfall ikke nok rekkevidde. Hvis den ligner TMX i forbruk, så er det for kort for tyske motorveier. TMS 100D er vel den eneste elbilen som begynner å nærme seg akseptabelt til slikt bruk.

Det er jo bare tull... Har du i det hele tatt vært i Tyskland med en X?
#12
Tesla / Sv: Pris på CHAdeMO adapter
torsdag 10. august 2017, klokken 13:46
Se og lær  ;)


#13
Bestilling og levering / Sv: Levering oktober - november 2017
lørdag 05. august 2017, klokken 13:31
Sitat fra: Tuten på fredag 04. august 2017, klokken 09:39
Noen som har noen navn på kjente båter Tesla benytter seg av for å frakte biler til Europa? Tysla og Tamerlane er vel uaktuelle nå, eller rekker de tilbake til neste runde?

Det er Wallenius Wilhelmsen som frakter bilene fra Long Beach til Bremerhaven. Gå inn på deres side og velg Schedules -> By Route -> Europe and South Africa ->To Europe from North America, så ser du enkelt hvilke potensielle skip bilene blir med på.

https://www.2wglobal.com/

Opp til Drammen er det UECC som står for frakten.
#14
Sitat fra: tiger``n på fredag 04. august 2017, klokken 21:34
Hvordan du unngår skjevlast på 230 IT kan jo være interessant å høre mer om.
Det meste du kan lade med da blir 3.6 kW Per bil.
16a i L1 og L3, 32a i L2.
Ikke en ille skjevlast men fortsatt en del.

Med Tesla og e-Golf kan man utnytte 3x230V kursen optimalt uten å bekymre seg om lastdeling om man kobler slik på Tesla Wall Connector:
L1, L2 og L3 er betegnelsene på ledere l1,l2,l3 og N er betegnelse på klemmene i boksen.
Tesla kontakten L1-l1, L2-l2, L3-N Teslaboksen settes til 32A. Golf kontakten L1-l1, L2-N denne settes til 16A.

Når Tesla lader alene blir strømmene L1=18A, L2=18A, L3=32A. (8,4kW med dobbeltlader, 7,4 kW med enkeltlader).
Når Golfen kobles til samtidig og trekker 16A bør strømmen bli felles L1=L2=30A L3=32A. (Tesla 8,4kW Golf 3,6kW)

Om en måler i Tesla kontakten L1=L2=18A, L3=32A
om en måler i Golf kontakten L1=L2=16A.
Så lenge du har disse to bilene skjer det som du ser ingen lastdeling, og tilsammen utnytter de kursen nærmest optimalt.

Se forøvrig denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,27718.0.html
#15
Legg opp egen kurs først som sist og med 10mm2 kabel som beskrevet over her. La opp en 230v 32A 3-fas med B-vern selv når jeg bygget garasje og satte opp to ladestasjoner som i dag brukes på en Tesla (7,2 kW) og en e-Golf (3,6 kW). Enkelt, trygt, skikkelig dimensjonert og man unngår skjevlast.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA