Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - seagulltown

#1
lenger ned på siden der står dette:


  • Dersom lademulighetene i borettslaget eller sameiet ellers må anses ivaretatt, typisk hvis det allerede er etablert felles ladestasjoner med tilstrekkelig kapasitet. Da kan ikke andels- eller seksjonseier kreve opprettet sitt eget personlige ladepunkt.
#2
Jeg fikk avslag på søknad om å sette opp en lader på parkeringsplasen min som jeg leier.
Dette er en nummerert plass kun jeg disponerer i garasjeanlegget til borettslaget.
Svaret fra styret var at ladebehov allerede er dekket med felles ladeplass som har to ladere. Grunn nummer to var at jeg ikke eier denne parkeringsplassen.

Slik jeg forstår det så strider dette imot den nye lovendringen som trådte i kraft 1. jan 2021.

Felles laderen styret har satt opp er det ingen som bruker da den er for dyr.
å lade på den koster 0,45kr i minuttet.
Det er 27kroner i timen.
Det skal være 7,4kW, men jeg får kun 5kw med en tesla m3.
Jeg bruker ca. ett batteri(75kWh) i uka som betyr at jeg må lade ca. 15 timer på denne laderen hvis jeg hadde brukt den.
400 kroner i uka ville det koste.
5kroner per kWh?

Hvis to biler lader samtidig så vil den lastbalansere mellom de, men minuttprisen endrer seg ikke, da blir det 10kroner per kWh.

Har jeg noe å stå på i lovens forstand her eller må jeg gi opp?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA