Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - daghoi

#1
Sitat fra: Barfot på torsdag 20. februar 2025, klokken 11:17Ionic 5, ny 17/1-2024, kjørt nå 29.500 km på 1 år : Snittforbruk 20,4 kW/h/100 km.

Ikke mye kjøring med henger, dog piggdekk på vinter. Bor på vestlandet nært Bergen, så sjelden over 90-100 km/t.

Synes ikke denne er veldig billig å kjøre med.

Takk for svar. Så video at Teslabjørn testet den nye EV6, og forbruk kom i samme området på den testen etter det jeg husker.
#2
Har passert 2 år med GTX uten noen spesielle problemer. Det er 2023 modellen uten forvaring og det skaper usikkerhet om det kan være verdt å bytte. Det første jeg lurer på er hva folk opplever av langtids forbruk på biler av den størrelsen, eks Model Y?  Vi ligger på 19 kWh på siste 2 år. Det inkluderer hovedsak kort kjøring ca 15 minutter til pendler parkering, inkludert kaldstart og litt varme av kupe de kaldeste dagene. 2 3 langturer over Hemsedal fjellet til Sogn fra Østlandet. Iflg chat gtp var det i «området» forventer forbruk, litt over dog.
Ergrer meg litt på ladekurven. På langtur må jeg som regel toppe opp batteriet på 30 40 % og det medfører hastigheter i 40/60 kWh, på vei hjem fra Geilo i helgen pusla det rundt på 25 kWh.
Spørsmålet er selvfølgelig om det er «signifikant» forbedringer hvis jeg bytter til en 2025 modell. Eks model Y, Ioniq 5, Kia EV6 er merker jeg har på radaren. (Må kunne lade på Tesla lader).
Ønsker real life tall over tid. Selv 2023 modellen min lader på 150 kWh på 5% soc og 20 grader i lufta/batteri 😀
Håper noen kan ta seg bry med å dele litt tall erfaringer.
#3
bZ4 / Sv: Inntrykk fra visning hos forhandler
lørdag 22. oktober 2022, klokken 09:33
«Konsollet» kommer til å krympe/forsvinne iløpet av en generasjon eller to.
#4
bZ4 / Sv: bZ4 vs Tesla X eller Y
søndag 03. april 2022, klokken 14:02

De første versjonene av BZ4X kommer med 6,5 kWh (?)ombord lader. Hvilken grad er det en praktisk begrensing ?
#5
Model 3 / Sv: Ventetid på tm3 i transit biler?
onsdag 05. mai 2021, klokken 17:25
Egentlig en bra tanke, ta med kona på helgetur, og ta kosetur tilbake til Oslo med ny bil.
#6

Hvis det er slik at SR+ kommer fra Kina. Kan vi forvente forbedringer på lakk i forhold til det litt varierende vi leser om fra USA ?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA