Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - dohhh

#1
Model 3 / Sv: Ventetid på tm3 i transit biler?
mandag 07. juni 2021, klokken 13:52
Ser folk referere til VIN nummer som ikke ligner helt på det jeg har. Er det forskjellig format basert på om den er produsert i kina vs usa?

Min har følgende format:
LRW3E7FA4MC23XXXX
#2
Model 3 / Sv: Ventetid på tm3 i transit biler?
søndag 16. mai 2021, klokken 09:54
Sitat fra: Murmik på søndag 16. mai 2021, klokken 07:31
Sitat fra: dohhh på lørdag 15. mai 2021, klokken 23:34
Hva kan jeg forvente egentlig? Bestilte en TM3 SR i transit for typ et par uker siden. Levering i Drammen.
Håper at den er ombord RCC Africa, men er det eventuelt andre skip den kan være med?

Ser ut som den er i UK nå, så kan ikke skjønne at jeg skal få den sent i juni. (Slik selger trodde)

RCC Africa losset Standard Range Plus i Zeebrugge, og så blir bilene fraktet videre til andre europeiske destinasjoner derfra.

Min teori er at det er SR+ ombord i Auto Eco som forlot Zeebrugge i går og som nå ligger i Bremerhaven. Den båten skal videre til Drammen i dag med ankomst 19. mai. Det passer bra med at noen av oss har fått beskjed om utlevering i slutten av mai og andre i begynnelsen av juni.

Artig.
Men gitt at min var "In transit" da jeg bestilte den for et par uker siden, er det sannsynlig at den er med denne runden? Eller er det flere skip med SR på vei til Norge for øyeblikket, og at min da kan  være i neste leveranserunde?
#3
Model 3 / Sv: Ventetid på tm3 i transit biler?
lørdag 15. mai 2021, klokken 23:34
Hva kan jeg forvente egentlig? Bestilte en TM3 SR i transit for typ et par uker siden. Levering i Drammen.
Håper at den er ombord RCC Africa, men er det eventuelt andre skip den kan være med?

Ser ut som den er i UK nå, så kan ikke skjønne at jeg skal få den sent i juni. (Slik selger trodde)
#4
Jeg overtok en TMS 70D 2015 (med 19" dekk og uten luftfjæring), gått 74k, for noen få dager siden og siden forsøkt å finne ut hva ristingen/vibreringen kommer av. Spesielt merkbart mellom 25-50 km/t. Den har utvidet garanti men siden dette er uoriginal felg så er det lite poeng for meg å kontakte tesla tenker jeg. Har for øvrig etterstrammet hjulbolter.

Det er testet på vei med nylaget asfalt og parkeringsplasser som er helt jevne.  Dette er strekninger jeg kjører ofte med bla Ford smax (med 19" dekk)

Noen andre med tilsvarende bil som meg som har noen tanker rundt dette?

Forhandleren jeg kjøpte fra skriver:
"Hei og takk for sist

Alle som kjører Tesla uten luftfjæring merker litt risting og dette skal være normal. Jeg kjører selv Tesla uten luftfjæring og merker ristingen hver dag spesielt i lav fart.

Bilen er prøvekjørt med samme felg ig dekk på under EU kontroll, derfor kan jeg ikke tro at det er noe spesielt galt ned bilen, spesielt med forstilling eller bakstilling.

Men jeg anbefaler deg og besøke en dekkforhandler og be dem sjekke balanseringa på hjulene, det er det eneste jeg kan tenke meg å være galt. Selvfølgelig skal vi hjelpe deg å fikse dette hvis det er noe galt.
Gir beskjed etter du har sjekket balanseringen👍🙏 
"
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Får ikke fjernet BT-koblinger
tirsdag 15. desember 2020, klokken 21:12
Overtok en TMS i dag og sleit med det samme etter factory reset. Måtte ringe inn til kundeservice og de måtte fikse det via deres bakvei.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA