Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - StormFurby

#1
BMW iX3 / Sv: Er ix3 billig å forsikre?
fredag 23. april 2021, klokken 11:20
Skaderisiko er nok svaret. Mange solgte Teslaer, mange kjøpere som ikke er vant til de umiddelbare kreftene, mange skader, høyere forsikringspriser.

Men hvorfor du mener ix3 skulle være dyrere enn Tesla henger jeg ikke nødvendig helt med på.
#2
BMW iX3 / Sv: Ting jeg lurer på
fredag 26. mars 2021, klokken 23:19
Sitat fra: TorS på fredag 26. mars 2021, klokken 18:09
Siden det dessverre ikke er mulig å se noen eksakt soc, kan det være en mulighet å bruke dette om man ønsker å avslutte på en bestemt soc.

Når du er koblet til en hurtiglader vil du kunne se SoC i prosent på laderen. Ellers skal man vel også kunne se SoC i prosent i BMW-appen, ikke den enkleste løsningen men i alle fall en mulighet til de forhåpentligvis får på plass prosentvisning i bilen også.

Ha i bakhodet at ladekurver er veldig dynamiske ting, selv om man kan ta utgangspunkt i ca 80% er det mange faktorer som gjør at man kanskje noen ganger bør avbryte på 60 og andre ganger kan fortsette til 85. Poenget, følg med på ladingen mens den foregår, så slipper du å få en kjip overraskelse i form av at bilen bare er på 55% når den burde ha kommet til 75.
#3
BMW iX3 / Sv: Vi som skal ha iX3
onsdag 24. mars 2021, klokken 21:51
Vi bestilte i september, og vår står klar til utlevering nå.
#4
BMW iX3 / Sv: Tester av iX3 (media)
fredag 19. mars 2021, klokken 14:30
Sitat fra: JorgenM på fredag 19. mars 2021, klokken 13:19
Da må det være at den er langt mer effektiv i kjøligere klima enn andre.

De hevder jo selv å ha fokusert veldig på effektivitet, og det begynner å dukke opp en del tester og forbrukstall som indikerer at de har klart det, også i relativt klima.
#5
BMW iX3 / Sv: Tester av iX3 (media)
fredag 19. mars 2021, klokken 13:11
Sitat fra: JorgenM på torsdag 18. mars 2021, klokken 10:08
BMW har alltid vært nøkterne med 0-100-tider og oppgitt dårligere tall enn hva de faktisk klarer.
Kanksje gjør de det samme med WLTP for å unngå å skuffe kjøperne.

Blir spennende å se sommerrekkevidden på denne.

WLTP er en spesifikk test, så det er ikke egentlig slik at en produsent har anledning til å oppgi snille eller mindre snille tall. I prinsippet skal resultatet bli det samme for en og samme bil uansett hvem som gjør den faktiske testen.
#6
BMW iX3 / Sv: Vi som skal ha iX3
mandag 15. mars 2021, klokken 12:14
Sitat fra: batterimannen på lørdag 13. mars 2021, klokken 19:47
Noen sjanse for at de kommer til å oppgradere til ratt med varme i senere modeller?

Tviler på det. Manglende rattvarme har ingen teknisk forklaring, så da er det noen som har hatt en fiks idé om hvorfor den ikke skal ha det, som de neppe kommer til å endre på. Men bare fremtiden vet.
#7
Sikkerhetsfunksjonene kan tilpasses personlige preferanser (i verste fall skrus helt av) og er uansett etter min erfaring noe man fort blir vant til 👍
#8
Blir jo som med det meste, er man først vant til noe vil man nødig leve uten. Hvem liker å kjøre vil med vanlig cruise control når man er vant til adaptiv?

AWD kan være kjekt å ha, men med denne bilen blir valget ganske greit, ettersom den ikke selges med AWD. Da får man heller vurdere om man syns 150-250k mer for en EQC eller eTron er verdt det, eller om man kanskje klarer seg uten.
#9
BMW iX3 / Sv: Tester av iX3 (media)
onsdag 24. februar 2021, klokken 16:06
Klimaanlegget er aktivert også i Eco Pro på ix3, men fungerer med redusert kapasitet. Vedlegget er fra Drivers guide. Ingen fare med at du trenger å velge mellom rekkevidde eller komfortabel temperatur.

I Eco Pro Individual kan man deaktivere denne reduksjonen slik at klimaanlegget/setevarme fungerer helt som vanlig.
#10
Kan være enig med deg i det, men de har vel sine grunner til å steppe ned såpass tidlig. Er jo dessverre ikke helt uvanlig at kurvene ser sånn ut. Vi får håpe TeslaBjørn gjør en skikkelig test etterhvert.
#11
Som han også sa/skrev, det var langt unna ideelle ladeforhold, det var kjølig, bilen hadde ikke kjørt spesielt langt, ergo lav temp i batteriet. "ti mil på ti minutter" er vel uansett reklame som må tas med en klype salt.
#12
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 19. februar 2021, klokken 06:10
Noen som har sjekket følgende:
- Hvordan styres førerprofiler? Ligger det i nøkkel eller må en programmere en knapp?
- Android auto - trådløs eller kablet?
- Rattet - justeres det elektrisk? Glemte å sjekke i farten da det stod greit plassert i demobilen.

Kan legge ut svarene selv om jeg kommer over dem i andre kanaler.

Profil tilordnes nøkkel, eller kan velges i menysystemet.
Trådløs Android Auto/Carplay.
Manuell innstilling av rattet.
#13
Øyvind - la merke til ABS selv, påfallende høylytt. Men bilen stoppa, så gjorde jobben sin da om ikke annet... De andre ulydene la jeg ikke merke til på min demotur. Mulig uflaks med demobilen men skal jo uansett ikke være sånn.

Bare for å ha spurt, du ble ikke lurt av "iconic sounds"-systemet? Aka fake motorlyd innvendig, som naturlig nok følger hastigheten.

Bassen kunne forøvrig skrus opp ganske greit i innstillingene, med noe untz untz dunka anlegg er det ikke (heldigvis).
#14
Hos oss var det satt av 30 minutter-ish. Forhandleren min har enn så lenge bare en demobil på deling med en annen forhandler, og ei ganske lang liste med interessenter, det er selvfølgelig med på å påvirke tiden man får til rådighet.

Beste er vel bare å spørre om mulighetene for å låne den litt lengre, verste som kan skje er et nei.
#15
Sitat fra: Svolar på onsdag 17. februar 2021, klokken 20:59

Hvor mye i veien er den tunnelen i veien, iforhold til et rent elbil design tro?

Min høyst personlige og subjektive mening er at den ikke er i veien i det hele tatt. Den er uansett så smal at det føles helt naturlig å sitte med ett bein på hver side. På X3/iX3 er det også greit med plass under forsetene til føttene, både i side- og midtplassen bak.

Spør du meg er fokuset på fravær av transmisjonstunnel sterkt overdrevent, har med ett unntak tilgode å møte en sånn som er så bred eller høy at det blir et problem.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA