Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Maxwell_400

#1
Det som er viktigist er;

hvor mye hengerlast kan den dra og hvor mye kan du ha på taket.
#2
i-Pace / Sv: Sikkerhetsrelatert tilbakekalling H484
mandag 09. desember 2024, klokken 09:10
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 04. desember 2024, klokken 09:31Ikke bare 2019 modeller som sliter. 2020 modell denne, som min. Hadde og fått samme innkalling som min, som det ikke ble noe av. Registrert en halv mnd før min ser jeg, men senere VIN..

Fant fra OBD2'n og tok en avlesning av batteri som ga følgende: Battery V/Current A/Cell min V/Cell max V - 408.7/12.9/3.76/3.78. Intet som indikerer noe galt slik jeg vurderer det hos meg - tar noen avlesninger i året og har vært slik lenge. Tenker at om noen celler sliter vil man se større forskjeller i spenning? Mulig dette er noe som utvikler seg over tid da bilene har gått 5 år pluss relativt smertefritt.

https://www.tv2.no/broom/begynte-plutselig-a-brenne-rett-ved-hytteveggen/17230159/

Jeg ser ca. 10-30mV forskjell på min/max for min bil som har kjørt 77000km, men snittet er ca. i midten av min/max. Hos deg så er snittet 408.7/108=3.784 i dette tilfellet ?

Ser ut som jeg har truffet bra med modell måned, den ble produsert i November 2019 som er etter de store batteri problemene men før problemene med Webasto varmeren.

 
#3
i-Pace / Sv: WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace
torsdag 13. juni 2024, klokken 10:38
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 13. juni 2024, klokken 08:45Det var som F. Da kan løpet være kjørt for Wattcat og Jedlix med fler. Trist at kjeltringer skal styre livene våre  >:(
sant nok, tibber fungerer så det er ikke helt sperret for 3de part.
#4
i-Pace / Sv: WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace
tirsdag 21. mai 2024, klokken 09:32
Sitat fra: Dampmaskin på lørdag 18. mai 2024, klokken 20:33Så nå har de endret APIet igjen og knekt supporten til WattCat (og antakelig andre som Jedlix) igjen.

Hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg trodd at det var utmattelses-taktikk de drev med.
Underlig prioritering av software ressurser, det har ikke vært ny versjon av Touch Pro på lenge....og de bruker ressursene på å gjøre livet vanskelig for kundene sine ?

#5
i-Pace / Sv: I-Pace : Feil, mangler og workarounds
mandag 13. mai 2024, klokken 09:36
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 11. mai 2024, klokken 18:29Hvordan gikk det - greit med tilbakemelding da jeg vurderer å bytte batterier selv i sommer...

Men, samtidig har jeg ikke hatt noen problemer og man skal ikke fikse noe som virker, så ser det an..

Er i samme båt, har to nye batterier liggende. Forstår det sånn at det er viktig å ta av det store batteriet først. Har ikke hørt om problemer med panser før nå, rart hvis alt annet virker.
#6
Ja det var skrale greier, bet meg merke i at unntaket NEK gjorde fra den internasjonale standarden var at installatører skulle slippe å forholde seg hvilken type nett de var på (IT, TT, TN).

Er det noe installatører sjekker først så er det hvilket nett de er på........uansett.

#7
i-Pace / Sv: WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace
torsdag 07. mars 2024, klokken 13:51
Sitat fra: ardevd på onsdag 06. mars 2024, klokken 19:33Ny oppdatering til WattCat lastet opp til Google Play. Kan ta litt tid før den går igjennom release review'en, men utifra litt rask testing her ser alt ut til å fungere fint igjen :)
Strålende  ;D takker så mye for den innsatsen du har lagt ned i app'en. Håper dette ikke fører til en "J Assange" situasjon hvis du besøker England.
#8
i-Pace / Sv: WattCat - Android-app for fjernstyring av I-Pace
onsdag 06. mars 2024, klokken 12:57
Sitat fra: ardevd på onsdag 06. mars 2024, klokken 09:32Da har dessverre JLR sperret tilgangen til APIene sine så WattCat fungerer per tid ikke. Skal undersøke om det er en vei rundt restriksjonene men med tanke på at JLR vurderte juridiske tiltak mot meg innledningsvis lover det ikke godt hvis de nå aktivt prøver å sperre WattCat og andre apper ute :/
Triste greier men takk for den tiden jeg fikk med WattCat, var(er) en helt super app.
#9
i-Pace / Sv: Noen med 22" her? Trenger felg-inspirasjon!
mandag 19. februar 2024, klokken 13:20
Sitat fra: Almis på torsdag 15. februar 2024, klokken 11:59
Sitat fra: Maxwell_400 på torsdag 15. februar 2024, klokken 09:52megahjul.no kan du teste felger på bil

https://elbilforum.no/index.php?action=dlattach;attach=90557;image

Takker!

Bilen er en FE med luftfjæring, så kan hende 22" ikke blir så veldig ukomfortabelt.
Kanskje 21" ? Så det var fine smidde felger på tilbud.
#11
i-Pace / Sv: Serivce priser
mandag 15. januar 2024, klokken 10:40
Sitat fra: Almis på fredag 12. januar 2024, klokken 16:47Oppdatert tilbud fra NAF: 8200,-

Helt utrolig at jaguar vil ha 21k for dette.



Takker :) Er medlem i NAF så dette ser bra ut. Når bilen er såpass gammel så er det ikke noe behov for å oppdatere SW heller.
#12
i-Pace / Sv: Serivce priser
onsdag 10. januar 2024, klokken 08:37
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 09. januar 2024, klokken 18:31
Sitat fra: Maxwell_400 på tirsdag 09. januar 2024, klokken 15:34Jeg hadde 2 gangs service på min bil og dette var det de utførte, total pris rett over 3000,-:
(Kupefilteret bytter du selv på 15 minutter, koster veldig lite hos rekvisita forhandlere)

    Sjekk og fullføring av alle åpne Recalls og Service Actions
    Gjennomfører kjøretøysinspeksjon
    Resetter service-indikatoren
    Bytter bremsevæske
    Tester kjøreegenskapene til kjøretøyet på veien
    Rapporterer eventuelle uregelmessigheter og om det krever ekstra arbeid utover servicen
    Diagnostiserer eventuelle feilmeldinger

Her kan du se prisene på bremsesalngene;

https://rimmerbros.com/ItemList--Jaguar-I-Pace-Brake-Hoses--m-22111

Ja det er det stempelet i service heftet da. Det koster jo litt det også. Men min erfaring er at man får igjen dette når man kan selge den litt dyrere brukt pga ryddig service historikk.

Gjorde det hos forhandler så det er ok for min del, vil ta 3de gangs service hos Jaguar hvis jeg får det til 11990,- som er kampanjepris. Tror Sandven tar feil her, kan ikke ut ifra delepriser og jobb omfang forstå at det skal koste mere, 11990,- er allerede svært høyt.

"
Last service recorded
Type    68000 km / 48 months service    Retailer Name    Nardo Bil AS
Distance    xxxxx km    Retailer City    Trondheim
Date    xx-xx-2023    Retailer Type    
Job Number    
Service Items    
Renewal of Brake Fluid
Renewal of Alarm Handset Batteries

Please note that service intervals always represent the maximum time and distance that should exist between servicing. Driving style and conditions may necessitate earlier servicing as indicated by the notifications on your instrument panel.
"

#13
i-Pace / Sv: Serivce priser
tirsdag 09. januar 2024, klokken 15:34
Jeg hadde 2 gangs service på min bil og dette var det de utførte, total pris rett over 3000,-:
(Kupefilteret bytter du selv på 15 minutter, koster veldig lite hos rekvisita forhandlere)

    Sjekk og fullføring av alle åpne Recalls og Service Actions
    Gjennomfører kjøretøysinspeksjon
    Resetter service-indikatoren
    Bytter bremsevæske
    Tester kjøreegenskapene til kjøretøyet på veien
    Rapporterer eventuelle uregelmessigheter og om det krever ekstra arbeid utover servicen
    Diagnostiserer eventuelle feilmeldinger

Her kan du se prisene på bremsesalngene;

https://rimmerbros.com/ItemList--Jaguar-I-Pace-Brake-Hoses--m-22111
#14
i-Pace / Sv: Serivce priser
tirsdag 09. januar 2024, klokken 15:27
Sitat fra: Almis på tirsdag 09. januar 2024, klokken 08:48
Sitat fra: Barfot på fredag 08. desember 2023, klokken 11:11Det er kampanje på 100.000 service nå, og ifølge nettsiden, inklusive bytte av bremseslanger :

https://www.jaguar.no/eierskap/kampanjer/tredjegangsservice-ipace

Kan melde om at Sandven i Bergen ikke anser bremseslangene til å være inkludert i kampanjen. Ifølge de koster tredjegangsservice FRA 11990,- og det er da hvis ikke slangene må byttes.

Noen som har fått dette til 11990,- inkl bytte av slanger?
Det får du ta opp med Jaguar, fra deres nett side:

Vi ønsker at din I-PACE skal være pålitelig og driftssikker i flere år fremover, og tilbyr nå kampanjepris på tredjegangsservice. I perioden 01.10.2023 til 31.03.2024 får du tredjegangsservice til 11.990,- hos våre autoriserte merkeverksteder.*
BESTILL SERVICE
Nærmer din i-pace seg 100.000 km?

Når bilen din nærmer seg 100 000 kilometer, er det på tide at du utfører tredjegangsservice. Besøker du et av våre autoriserte merkeverksteder, sørger vi for at sikkerheten er førsteprioritet, og utfører blant annet:

    Sjekk og fullføring av alle åpne Recalls og Service Actions
    Gjennomfører kjøretøysinspeksjon
    Resetter service-indikatoren
    Bytter kupé-filteret
    Bytter bremsevæske
    Bytter bremseslanger
    Tester kjøreegenskapene til kjøretøyet på veien
    Rapporterer eventuelle uregelmessigheter og om det krever ekstra arbeid utover servicen
    Diagnostiserer eventuelle feilmeldinger



#15
SitatUnnskyld meg, men her virker det å være en helt annen oppfatning av hva det betyr at reléer sveises.

Min forståelse av dette er at det oppstår når det går så høy varme at metallet i disse faktisk smeltes sammen. Og at man da har plutselig en permanent kobling, og ikke en som kan løses ut når strøm ikke lenger går gjennom eller forsøkes kobles fra.

Er min forståelse riktig, så betyr det derved at et slikt relé må fysisk byttes ut når den type feil oppstår.

Dersom reléet kan frigjøres på et eller annet tidspunkt når strømmen kobles fra, ja da har dette aldri blitt sveiset.

Kan en som faktisk er elektriker eller på annen måte er elektro-ingeniør eller tilsvarende, bekrefte eller avkrefte min forståelse av begrepet?

er elektro ingeniør og det er også min forståelse men googlet for sikkerhets skyld;

1. Kontaktfeil

1. På grunn av det mekaniske inngrepet av kontaktene (de nålformede fremspringene og gropene som er dannet på kontaktene biter hverandre), sveising eller kaldsveising, oppstår fenomenet at de ikke kan kobles fra.

kilde : https://no.electric-test.com/info/what-are-the-common-faults-of-relays-50251831.html

På en lader skal det ikke gå strøm når releene kobles inn men det kan gå strøm når de kobler ut pga. en feil.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA