Har en Raven Long Range, hentet ut i august 2019. Fullstendig lydløs når det gjelder denne type vibrasjoner og ulyd. Kjørt 28 000 km nå, krysser fingrene...
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Bjørn på fredag 06. desember 2019, klokken 05:41Hentet ut min bil i september. Når jeg leser her virker det som at jeg har vært heldig; ingen ulyd overhodet fra forstilling og heller ingen utpreget hvinelyd fra elmotor. Bilen er kjørt ca 6000 km nå. Krysser fingrene for at den fortsetter å oppføre seg bra...
Men hvorfor må den bråke (hvine) så mye.. høres ut som min gamle 85 2013mod gjorde etter 40000km og driveuniten sang på siste verset..
Har prøvd mod 3, og dem lager ikke denne lyden..!
I tillegg har min (2019 P100DL Raven) hatt en irriterende klukkelyd fra forstillingen på ujevn vei, siden den var ny.. Høres akkurat ut som utslitte stabstaglinker. Men det er selvsagt ikke det.
Prøvde en lånebil av samme modell fra Tesla, den hadde akkurat samme lyden..
Noen flere som har lagt merke til dette..?
Sitat fra: overskyet på tirsdag 12. november 2019, klokken 10:45
Hei,
Jeg vurderer å bytte ut min BMW 5 serie touring med en Model S. Siden jeg aldri har eid hverken en elbil eller en Tesla før har jeg noen spørsmål jeg håper jeg kan få hjelp med.
1: Bør jeg vente med å bestille bil nå? Har lest at det kommer en "plaid" ? Er det bare mer "hestekrefter" eller er det en kraftigere oppgradering? For model S er jo en ganske gammel bil?
2: Hva slags lys er det på en model S? I dag er jeg vant med at det er enten xenon eller adaptive LED (som splitter lyskjeglen) Lys er svært viktig for meg, siden jeg kjører mye langt om vinteren. Helst vil jeg ha adaptive LED såklart.
3: Hva er det folk kjører med? Pigg eller piggfritt? Jeg har alltid kjørt pigg, siden jeg kjører veldig mye på fjellet.
4: "Fullverdige selvkjørende egenskaper" Synes det er voldsomt dyrt med 50K for å få en bil som kan kjøre litt på en parkeringsplass. Er det verdt det? Hva annet får jeg? Hva er det "autopiloten" kan gjøre, om jeg ikke velger å punge ut 50K ekstra?
5: Hver gang jeg har kjøpt BMW, har det vært en lang smørbrødliste med ting jeg kan hake av for. På tesla sin side, er det nesten ingenting? Er "alt" inkludert?
Sitat fra: Sense på lørdag 09. november 2019, klokken 11:56Det er vel snakk om ca 579 hk ettersom Model S fikk 3 prosent effektøkning? Slik ble det hvertfall presentert i min S 100 Long Range fra september 2019.
Kommer den opp med 562 HK, så er det Raven (gjelder model S). Nå har ytelsen økt til 590 HK etter oppdateringene med 5% mer krefter, men det reflekteres nok ikke på vognkortet med det første.