Ser de nevner endret programvare i tillegg til nye motorer og batteri som bidrag til økt rekkevidde. Får håpe det kan bli implementert i eksisterende modeller.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Frode Nylund på søndag 21. mars 2021, klokken 09:19Sitat fra: Orbit på søndag 14. mars 2021, klokken 17:14Sitat fra: Frode Nylund på søndag 14. mars 2021, klokken 16:31Med "Av" holder bilen innstilt hastighet også gjennom kurver. På "sakte" slakker den veldig mye ned i svingene, "middels" er noe i midten, mens "rask" slakker av minst. Du får prøve deg frem hva du liker best. Personlig så velger jeg heller farten selv.Sitat fra: Orbit på søndag 14. mars 2021, klokken 15:26Ok hva er hva av de forskjellige valgene? Sakte regulering? Middels regulering? Rask regulering?
I MMI -> Bil -> Førerassistanse -> Settings (tannhjul oppe til høyre) -> Adaptiv kjøreassistent
Der kan du velgeDet første velger generell kjørestil, det siste hvor mye farten skal reduseres i kurver (også avhengig av hvor krapp svingen er).
- Kjøreprogram: Moderat/standard/sportslig
- Prediktiv regulering -> Kurveassistent: Av/sakte/middels/rask
Fikk endret dette i MMI og det ble en nesten total
Annerledes kjøreopplevelse i positiv fortegn. 👍 🤠
Sitat fra: Truls Antonsen på mandag 15. mars 2021, klokken 23:41
Oppfører seg noe bedre om den vet hvor du skal, og det betinger at det er innlagt mål i navi. Da har den bedre forutsetning for å vite om du skal rett frem eller ikke i rundkjøring.
Sitat
Synes for øvrig du overdriver litt når det gjelder prediktiv regen.Bilen bråbremser jo ikke akkurat når man nærmer seg en rundkjøring og går av gassen uten adaptiv cruisekontroll på. I de tilfellene den aktiverer regen tidligere- eller mer enn man ønsker, så er det jo ikke snakk om å "gasse på" for å oppheve den. Man kan bare touche gasspedalen veldig lett. (Eller bruke spakene på rattet, antar jeg. Dette sitter i "muskelminnet"..) Hverken passasjerene eller bilen bak deg vil i alle fall oppleve det som unormalt. Bremselysene kanskje vil kanskje aktiveres et lite øyeblikk, men det er jo ikke så unormalt å senke farten i to eller flere omganger når man nærmer seg kryss/rundjøringer. Hvis bilen bremser veldig tidlig eller "hardt" har man kanskje litt for høy fart i utgangspunktet?
Sitat fra: elektro på mandag 15. mars 2021, klokken 12:53
Rart hvor forskjellig man kan oppleve en bil.Jeg synes prediktiv regen fungerer helt utmerket. Jeg opplever det som rimelig forutsigbart og udramatisk, og tenker ærlig talt ikke så mye på at det. Hvis man ikke ønsker at den skal bremse, holder det å være borti gasspedalen, så triller man. Men det er som regel er det en grunn til at den bremser..
Sitat fra: e-tron owner på mandag 15. mars 2021, klokken 07:35
Min erfaring er at i noen rundkjøringer oppfører bilen seg eksemplarisk, men i andre rundkjøringer bommer den. På de plassene jeg opplever at bilen bremser i tidligste laget, så akselerer den også for tidlig, akkurat som om at GPS-koordinatene for rundkjøringen er plassert 20-40 meter feil på kartet i forhold til faktiske plasseringen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sitat
En Audi som bremser i god tid inn mot rundkjøring, i stedet for å dundre gjennom, gjerne med litt ekstra gasspådrag? Det må være noe alvorlig galt med den bilen, så her er det bare å melde inn til forhandler med en gang. Dette er en temmelig kritisk feil!