Hei, har kommet i posisjon til å bytte ut nummer to-bilen vår, og har vært mye fram og tilbake med merker og modeller. Både jeg og fruen føler oss mest tilfreds med e-Golfen, men vanskelig å bestemme seg for hva som blir mest riktig.
Den kommer til å bli brukt til daglig jobbpendling, 40km t/r, og månedlig tur til svigers på 120km en vei (med lademulighet før retur).
Som flere nevner her kjører jo Møller ganske aggressiv prising på nybil, og vi har fått et tilbud på leasing på 140'kr for 45'km, inkludert vinterhjul og service. (Noen andre som har leaset tilsvarende? Håp om å presse lenger ned?) Kjøp av nybil er uaktuelt selv med gunstig rente, tør ikke tenke på restverdien her om et par år...
Alternativet blir å enten gå for «nesten ny» (synes dog disse er litt høyt priset, rundt 200'kr for 17-mod og 250'kr for 18-mod) eller ta til takke med en eldre til rundt 140-150'kr tilsvarende totalprisen ved leasing. Kortere rekkevidde (men innenfor vårt behov) og utløpende garanti, men trolig høyere restverdi enn 0,- om 3 år..?
Noen tanker? Anbefalinger? Motforestillinger?
Vi har en 2014 Diesel Stasjonsvogn som til nå har vært hovedbil, men ser for oss denne mest vil bli brukt til langkjøring/stort lastebehov framover. Venteliste på Skoda Vision, som er tiltenkt byttet mot 2014-modellen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Den kommer til å bli brukt til daglig jobbpendling, 40km t/r, og månedlig tur til svigers på 120km en vei (med lademulighet før retur).
Som flere nevner her kjører jo Møller ganske aggressiv prising på nybil, og vi har fått et tilbud på leasing på 140'kr for 45'km, inkludert vinterhjul og service. (Noen andre som har leaset tilsvarende? Håp om å presse lenger ned?) Kjøp av nybil er uaktuelt selv med gunstig rente, tør ikke tenke på restverdien her om et par år...
Alternativet blir å enten gå for «nesten ny» (synes dog disse er litt høyt priset, rundt 200'kr for 17-mod og 250'kr for 18-mod) eller ta til takke med en eldre til rundt 140-150'kr tilsvarende totalprisen ved leasing. Kortere rekkevidde (men innenfor vårt behov) og utløpende garanti, men trolig høyere restverdi enn 0,- om 3 år..?
Noen tanker? Anbefalinger? Motforestillinger?
Vi har en 2014 Diesel Stasjonsvogn som til nå har vært hovedbil, men ser for oss denne mest vil bli brukt til langkjøring/stort lastebehov framover. Venteliste på Skoda Vision, som er tiltenkt byttet mot 2014-modellen
Sent from my iPhone using Tapatalk