Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Twister

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: reduced braking performance detected
fredag 31. januar 2020, klokken 21:44
Har fått dette varslet flere ganger men det etter bilvask, å da har det føltes som det nesten ikke er bremser på bilen...
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
mandag 30. desember 2019, klokken 13:21
Sitat fra: gr på mandag 30. desember 2019, klokken 11:31
Antar du snakker om vist rekkevidde i displayet, ikke målt rekkevidde? Vist rekkevidde påvirkes ikke av at du har kjørt pent i chill, range og brukt forvarming, Tesla har en fast konstant for forbruk. Det vil si at det er to, en for rated og en for typical, det du har oppgitt her må være rated. Det er normalt å bruke typical, siden det er mer realistisk (under display settings).

Ja jeg snakker om det som vises i displayet. Rated er 425km mens rated er 343km.
Er rekkevidden som jeg bør forvente?
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
søndag 29. desember 2019, klokken 23:26
Når jeg kjøpte bilen en TMS 85 2015 nå i sommer hadde jeg rekkevidde på ca 40-410km når den var ladet til 90%, nå har jeg 343km å den er ladet 90% og det er ikke veldig kaldt 7+ grader.

Er dette normal rekkevidde? Jeg kjører pent med chillmode og rangemode og jeg er flink og forvarmer bilen før tur som regel.

Ladet på Nebbenes igår og fikk under 70Kwh lading med 12km igjen på batteriet og 50-30kwh senere når jeg ladet på Rygge med 20km igjen.


#4
Da har jeg kjørt med vinterdekk et par mnd jeg også, har jo ikke vært særlig til vinter ennå, men dem dagene det har vært glatt har jeg ikke hatt noe å si på fremkommelighet eller noe.
Spent å få prøvd dekkene på en fjelltur, med kun bakhjulstrekk er det nok ikke håp å komme opp vanskelige innkjørsler til hytter uansett.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Min nye Salto ladestasjon er lasket?
onsdag 27. november 2019, klokken 11:31
Løfter denne tråden.

Har fått montert lader og den gir bare 13A


Om jeg skjønner riktig må L1 L2 L3 Kobles/laskes sammen for å få høyere ladestrøm?
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lader max 13A
mandag 25. november 2019, klokken 21:25
Type 2 kabel er 250v 32Amp.
#7
Model S 2013 - 2022 / Lader max 13A
mandag 25. november 2019, klokken 19:10
Har fått installert en Wallbe Lader, den er på en 25A kurs og koblet opp som 1fase.
Dip brytere på laderen er satt til 20A
Men bilen lar meg max få lade 13/13A

Har til og med fått tesla til og gjøre en oppgradering av laderen så den skal kunne lade opp til 32a enfase, fikk bilen hjem idag.
Men fortsatt kun mulig å lade med 13A?

What to do?
#8
Model S 2013 - 2022 / Ladekabel med utløser?
onsdag 30. oktober 2019, klokken 13:40
Hei

Jeg har fått montert lader i garasjen, med type 2 kabel, men den har ikke utløser så jeg må enten fysisk løse den ut ved å trykke på skjermen i bilen eller ved å bruke nøkelen.

Er det mulig å kjøpe kabler med "frigjøringsknapp" slik original kablen til Tesla har?
#9
Ingen som faktisk hadde prøvd disse dekkene altså.

Megahjul har jo dyrere dekk med riktig merke også, men det var disse dekkene jeg ble anbefalt for bruk til nettopp TMS, dem hadde solgt mye av dem og fått gode tilbakemeldinger fra andre kunder.
Et problem med testvinnerne var at dem ble uforholdsmessig fort nedslitte pga tyngden på bilen og var derfor ikke så godt egnet.


Jeg gikk for dem og skal gi en tilbakemelding når vintern har vært her.
Bor forøvrig i Fredrikstad, hvor det ikke er særlig med vinterveier, bare kaldt og kjipt.

#10
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 07. august 2019, klokken 20:33
Antennene ligger vel i høyre speil også.

Ja da kan det kanskje ha skjedd noe med det mens bilen var på service. Er det noen kontakt som kan være løsnet? Dem har justert førerdørene når den var inne.
#11
Da fikk jeg bilen fra verksted for to dager siden.

Nye problemer etter verksted besøk:

Høyre speil folder seg ikke inn.
WIFI/LTE dekning er blitt helt elendig.
App klarer ikke koble seg opp mot bilen når den er parkert.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gummimatter til bagasjerom
tirsdag 06. august 2019, klokken 10:50
Om du melder deg inn i Tesla owners club norge er det god rabatt hos Gytis, mattene derfra passer knall :)
#13
Sitat fra: RonnyØ2 på fredag 19. juli 2019, klokken 20:59
Twister: det med felgen gjør meg litt nysgjerrig.. hvordan felg er den levert med til deg?

Hei beklager sent svar, er ute og seiler :D
Felger som sto på bilen har 3 av felgene dimensjon 19x8" ET40 mens en annen felg har dimensjon 19x8,5" ET35
Felgene er i følge dekkverksted ulovlig og bruke i slik kombinasjon og dem vil ikke sette på nye dekk til meg på disse felgene.

Har prøvd å finne ut hvem jeg reklamerer til ifht dette, men ingen svar på epost til support, ingen svar på kontaktskjema, han på chat kunne kun bistå med tekniske spørsmål, SC Moss hadde ikke noe med slikt og gjøre. Utlevering hadde ikke noe med dette og gjøre, men mente det var en annen sitt bord og sendte det videre til han og der er vi nå, noen dager siden og jeg har ikke fått noen tilbakemelding fra han som har med bruktbil og gjøre...
#14
Sitat fra: Twister på tirsdag 16. juli 2019, klokken 18:29
Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 16. juli 2019, klokken 17:22
LOL! Det bør vel være nokså opplagt at de bør legge seg flat her.

Det håper jeg!
Har skrevet i kontakt skjemaet til dem og bedt om at dem rydder opp.

Så får vi se da.

Ja da er det gått en uke siden jeg skrev første kontakt skjema, vært på SC i Moss dem henviste meg til Tesla Support og ga meg en e-post adresse til dem, som automatisk svarer bruk Chat eller kontakt skjema på support siden.
Kontakt skjema lover svar innen 48timer. Ikke hørt noe.
Chat skal være åpent fra 08-18 men holder stengt såvidt jeg kan finne ut.

Jeg begynner å bli litt irritert over nivået det er på kundeservicen til Tesla.
Felg problemet er ikke noe jeg vil vente til Oktober med og få avklart.

Noen som har gode råd for å komme i kontakt med rett avdeling?
#15
Sitat fra: JorgenM på torsdag 18. juli 2019, klokken 09:17
Finnes bare 2 måter å få kontakt med Tesla på:

1: via appen, som er en dårlig løsning i ditt spesielle tilfelle

1: kjør og snakk med dem. Absolutt å anbefale :)

Takk for svar :)

Det kontakt skjemaet er det bare for gøy altså?
Jeg digger bilen, men ser jo at det er mye å gå på rundt kunde kontakt og brukervennligheten rundt det.  Får stikke innom i Moss og ta en prat vell.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA