Sitat fra: Burns på onsdag 05. juni 2019, klokken 12:42Det er akkurat litt av poenget mitt. Her må JAG kunne gjøre noe med SW når man VET at Ionity faktisk virker og kan levere hastigheten. Fastned sin kurve gir jo bra start, men den dør jo alt fort ut... Har i-pacen aktiv batterikjøling ved lading? Hvis du ser på kurvene så faller JAG før 40% mens E-tron øker frem til 70 og leverer maks nesten til 80%. På min e-tron så virker det som at batteriene først svelger unna maks når det har blitt god temp i batteriene (jeg hører de aktive viftene i bilen starter på rundt 50%), mens på i-Pace så virker det som om bilen kommer inn med passe temp, også blir batteriene for varme...for fort. Syntes jo det er veldig synd at man ikke får 0-80 innenfor 40 min.
Ionity og i-pace har vel så langt vært en ganske dårlig match, og kun unntaksvis har noen sett 100kW mot i-pace i korte perioder.
Denne grafen fra Fastnet viser godt ladehastighet for de ulike bilene som kan lade på høyere effekt enn 50kW:
https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/115015420127-175-kW-fast-chargers


På grunn av planlagt uøkonomisk kjøring brukte vi nok 1 time eller 3 lenger tid en planlagt da ladestoppene ble lenger en optimalt. Abetterrouteplanner planlegger raskest mulig tur med kortest mulig ladestopp.