Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - morich

#1
BMW i4 / Sv: Praktiske tips ved overtakelse av "bruktkjøp"?
fredag 10. mars 2023, klokken 12:21
Takk for svar. Alt dette ble ganske opplagt underveis i overtakelsen, men kjekt å vite på forhånd.
#2
BMW i4 / Praktiske tips ved overtakelse av "bruktkjøp"?
mandag 06. mars 2023, klokken 12:12
Hei, jeg forbereder meg på å overta en brukt i4. Har en ix3 fra før, så kjenner godt til økosystemet; Det jeg lurer på er om noen har praktiske innspill til hva man må huske på som kjøper, blant annet:

  • Hvordan passer man på at forrige eier "slettes" fra bilen, i app osv?
  • Ladekort - det må selger slette fra sin BMW Charging-konto?
  • Hvis bilen har BSI, følger den avtalen bilen eller må jeg foreta meg noe for at den skal overdras?
  • Annet?
Takk for innspill!
#3
e-Golf / Sv: eGolf bruktpris og salgstid
fredag 08. mars 2019, klokken 18:36
Sitat fra: lars667 på fredag 08. mars 2019, klokken 13:07
Sitat fra: morich på fredag 08. mars 2019, klokken 11:54
Jeg holder selv på å se etter en brukt e-Golf (2. gen.) i Oslo/Akershus-området. Jeg begynte jakten for 5+ uker siden og oppdaget raskt at fabrikknye biler var tilgjengelig for bare 15-30k mer enn de fleste bruktbilene. Så godt som alle bilene jeg så da jeg første begynte å følge med ligger fortsatt ute for salg. For min del virker det som om de færreste tar inn over seg at denne bilen nå er veldig tilgjengelig, både ny og brukt, og at gullrushet dessverre er over - man kan ikke lenger forvente å selge en e-Golf til gevinst/null tap.

Så om du ønsker perspektiv fra en som gjerne vil kjøpe en e-Golf: Ta inn over deg realitetene, og forvent samme prisfall som du ville forventet fra en fossilbil (og sikkert enda mer om du selger 1. gen.).

Da antar jeg at du snart har funnet bil? :)

Det får vi anta - har frem til de siste par dagene brukt tiden til å observere, snakke med forhandlere og i det hele tatt forsøke å forstå hva som er en fornuftig pris å betale. Så gjenstår det da selvsagt å se om jeg tar helt feil og må betale det folk ber om, men det virker søkt å skulle betale tilnærmet nypris for en brukt bil (~10-15kkm) når bilen er lett tilgjengelig (og gode alternativer popper opp i fleng).
#4
e-Golf / Sv: eGolf bruktpris og salgstid
fredag 08. mars 2019, klokken 11:54
Jeg holder selv på å se etter en brukt e-Golf (2. gen.) i Oslo/Akershus-området. Jeg begynte jakten for 5+ uker siden og oppdaget raskt at fabrikknye biler var tilgjengelig for bare 15-30k mer enn de fleste bruktbilene. Så godt som alle bilene jeg så da jeg første begynte å følge med ligger fortsatt ute for salg. For min del virker det som om de færreste tar inn over seg at denne bilen nå er veldig tilgjengelig, både ny og brukt, og at gullrushet dessverre er over - man kan ikke lenger forvente å selge en e-Golf til gevinst/null tap.

Så om du ønsker perspektiv fra en som gjerne vil kjøpe en e-Golf: Ta inn over deg realitetene, og forvent samme prisfall som du ville forventet fra en fossilbil (og sikkert enda mer om du selger 1. gen.).
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA