Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - slemtiger

#1
Takk for tips. Jeg sendte Marianne en e-post :)
#2
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Cirkel K hurtigladestasjoner
mandag 18. mars 2019, klokken 12:45
Noen andre enn økern og fjellhamar som er gratis i Stor Oslo?
#3
Ladeplasser og ladekabler / Etablering av offentlig ladeplasser
mandag 18. mars 2019, klokken 12:41
Er det noen som har tips for hvordan man kan være pådriver til etablering av offentlige ladeplasser i Oslo? Jeg som bor i utkanten av byen har overhode ingen ladere i nærheten. Er det i det hele tatt noen vits å prøve å drive lobbyvirksomhet ovenfor bymiljøeetaten eller gudene vite hvem som er rett myndighet?
#4
Model 3 / Sv: Tesla model 3. For en bra bil !
mandag 18. mars 2019, klokken 09:17
Veldig fin bil. Eneste jeg har å utsette er en noe smånervøs AP/ACC. Flere ganger opplever jeg brå nedbremsning på motorvei fordi den er nervøs for biler til høyre som jeg skal forbi.
#5
Model 3 / Sv: Har noen klart 3 barneseter i model 3?
mandag 18. mars 2019, klokken 09:12
Maxi Cosi bilstol med isofix base bad passasjersetet. Overraskende god plass forann allikevel.
#6
Jeg har midnight silver, men har ikke sett dette. Prøvde å se etter ved overtagelse, men skal dobbeltsjekke i kveld.
#7
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Cirkel K hurtigladestasjoner
mandag 04. mars 2019, klokken 11:21
Gratis på Økern? Greit å vite for en kommende entusiast. Var innom der i går kveld og titta. Får bilen på lørdag. Dette blir moro :)
#8
Glad jeg ikke jobber på kundesenteret hos Tesla i dag.

Slik jeg forstår det så vil de som ikke bestilte noe tidligere nå få med AP, de som bestilte med AP vil nå få med FSD. De som hadde bestilt fullt pakke føler seg rævkjørt frem til Tesla finner en løsning.

Ønsker man ny AP med prisreduksjon må bilen avbestilles. Det kan vel være en bløff fra deres side, spørsmålet blir hvor mange kunder som tør utfordre dem.
#9
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ref nye regler ifm lading i Oslo
torsdag 28. februar 2019, klokken 19:40
Blir spennende å se om det er mulig å finne ladeplass om morgenen når jeg får bilen min. Jobber i Sandvika. Er vel 20 offentlige ladeplasser. Nytter vel ikke å komme drassende kvart over åtte om man ønsker å lade :D
#10
"Bruk av stikkontakter til lading i fellesgarasjer/felles parkeringsområder ble forbudt fra 1.7.2018 (NEK400:2018)"

I mitt borretslag med 18 enheter tror jeg halvparten har elbil, men vi har kun fått 13a valig stikk på egen kurs, og antageligvis med b-vern. Arbeid utført av elektriker. Er ikke denne type lading lov lenger?

Jeg må forsøke meg på å dra i gang en utredning så vi kan få mer kapasitet, men det er jo ikke gjort over natta.
#11
Vi hadde samme opplegg i vårt sameie, men der var det nybygg og vi måtte bruke samme installatør som hadde stått for oppføringen fra start av. Da var det i alle fall enkelt å håndtere eventuelle problemer/feil, enn om det hadde vært masse forskjellige folk og lekt elektriker.
#12
Godt spørsmål. Som fersk snylter miljøvennlig bilist så skulle jeg likt å gjøre meg kjent med alle mulighetene rundt om.

Har appen «ladestasjoner», men der er det elementære mangler av kommunale ladeplasser i alle fall. Skulle gjerne hatt alt samlet ett sted. Men sånn er vel ikke verden.
#13
Sitat fra: Roy Aasen på tirsdag 26. februar 2019, klokken 17:32
Hvorfor det ikke er kortterminaler? På tok for dyrt. Blir rimelig mye tusenlapper pr år.

https://www.dnb.no/bedrift/priser/betalingsterminaler.html

Kortterminal er for dyrt, men SMS betaling er Ok? Jeg kan betale med kort i mer eller mindre alle verdens utkantstrøk, så at ladestasjoner i Norge i dag er så lite brukervennlige når det kommer til betaling er for meg en gåte.

Om man skal på europatur, hvor mange forskjellige tilbydere må man da signe opp hos? Håpløst.
#14
Hei og hopp!

Artig å lese her inne. Får min egen snike- og snyltebil om noen få dager og nettopp dette med at rekkeviddeangst blir erstattet med ladeangst er noe jeg allerede har sett for meg, uten å i det hele tatt ha satt meg inn i bilen. Nettopp av denne grunn valgte jeg en Tesla med lang rekkevidde. Range is king, right?

Når jeg leser her inne så priser jeg meg lykkelig for at Tesla ligger langt fremme med superladere, så jeg slipper å kaste bort tid på å stå i kø, eller å leite etter en velfungerende lader fra alternativ tilbyder.

Og når vi snakker om alternative tilbydere. Hvorfor skal det være så forbanna tungvidt å bruke de løsningene? Hvorfor kan man ikke bare dra kortet som man gjør over alt ellers i samfunnet om man skal kjøpe noe?

Thomas
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA