Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - fnatiC

#1
Model 3 / Sv: Lakk på sideskjørt flasser av
mandag 03. februar 2020, klokken 06:46
Sitat fra: nitrone på søndag 02. februar 2020, klokken 17:06
Sitat fra: fnatiC på søndag 02. februar 2020, klokken 10:37
Vasket bilen med høytrykkspyler her om dagen og la merke til at en ganske stor bit med lakk forsvant på høyre sideskjørt. Dette blir vel en garantisak? Lakk skal vel holde lenger enn 10 måneder?

Eksakt det samme skjedde meg (to steder rett ved siden av hverandre på høyre kanal) og jeg tenkte det samme som deg. Stakk innom Tesla Stavanger for å høre med de samme dag (torsdag), jeg fikk time førstkommende tirsdag morgen for å se på det. Teknikeren som tok meg i mot da brukte 2 minutter og sa at dette dessverre ikke var dekket da det ikke er mulig å si om det skyldes brukerfeil (ytre påkjenning) eller feil med bilen. Videre sa teknikeren at de hadde gode avtaler med karosseriverksted og spurte om jeg ville bli kontaktet av de. Fair enough tenkte jeg bare, da har jeg i allefall prøvd.

Et par timer senere fikk jeg ut av det blå en telefon fra Tesla Stavanger igjen, og medarbeideren som ringte meg beklaget på det sterkeste, serviceteknikeren som hadde tatt meg i mot tidligere på dagen hadde "misforstått hva som dekkes og ikke". Fikk beskjed om at det bare var å komme innom så skulle de fikse det, lånebil (Model S, for en båt det er å kjøre i forhold!) sto klar siden de kom litt senere i gang og jeg ikke fikk bilen tilbake før dagen etter sannsynligvis.

Dagen etter var bilen ferdig, og jeg fikk en kjenning som er detailing/lakk-ekspert til å se på resultatet, det ble mer enn godkjent.

Super fornøyd med Tesla service!

Aner ikke om du vil oppleve det samme, men verdt å prøve i allefall!

Dette høres bra ut og akkurat slik det skal være :) takker så mye!
#2
Model 3 / Lakk på sideskjørt flasser av
søndag 02. februar 2020, klokken 10:37
Vasket bilen med høytrykkspyler her om dagen og la merke til at en ganske stor bit med lakk forsvant på høyre sideskjørt. Dette blir vel en garantisak? Lakk skal vel holde lenger enn 10 måneder?
#3
Sitat fra: jorgror på fredag 27. desember 2019, klokken 19:01
Sitat fra: aceradiv på fredag 27. desember 2019, klokken 17:51
Jeg skal i følge Tesla ha HW3.0 men får ikke opp "valget"  Controls > Autopilot > Full Self-Driving Visualization preview. Er det noen som har dette "valget" i Norge?
Dette er kun tilgjengelig for USA i denne oppdateringen. Kilde: https://twitter.com/greentheonly/status/1209666640511688704

Det forklarer en del. Tusen takk for informasjonen.
#4
Sitat fra: Toalmar på onsdag 25. desember 2019, klokken 08:26
Sitat fra: Vesel på onsdag 25. desember 2019, klokken 00:08
Sitat fra: PetterTM3P på tirsdag 24. desember 2019, klokken 21:42
Har FSD i følge source coden til bilen.
Hvordan sjekker man dette?
Lurer jeg på også. Trodde FSD er noe som faktisk er i alle bilene i utgangspunktet og at for å få det blir det aktivert via software.

Korrekt. Det skal stå på dine sider hos tesla. Hadde EAP før men står FSD nå. "Ifølge source koden" blir litt feil å si fra en programmerers perspektiv da du ikke har tilgang til å lese denne under noen omstendigheter.
#5
Sitat fra: TøddiVedder på tirsdag 24. desember 2019, klokken 14:04
Stod ingenting om stopskilt og annen visualisering i mine releasenotes når jeg lastet ned før idag.

Hvis du har fått v40.50 så er det vel fordi du ikke har HW3.0.
#6
Vi ble jo lovet en oppgradering fra HW2.5 til 3.0 hvis FSD krevde dette i fremtiden, så det var ingen vits i å avbestille bilen for å kjøpe en med HW3.0. Var ihvertfall det jeg fikk inntrykk av. Nå kommer det forsåvidt en oppdatering med visualisering av stopp skilt, lys og veimerking (2019.40.50) men denne blir kun tilgjengelig for de med HW3.0 såvidt jeg forsto. Bør ikke dette være godt nok grunnlag for at vi nå får vår gratis oppgradering til 3.0? Har noen allerede fått dette og evt. hvordan går man frem?



https://youtu.be/mXv6cJ30gG8

Release Notes:
Driving Visualization Improvements
These improvements only apply to vehicles with HW3.0 (FSD).

The driving visualization can now display additional objects which include stop lights, stop signs and select road markings. The stop sign and stop light visualizations are not a substitute for an attentive driver and will not stop the car. To see these additional objects in your driving visualization, tap Controls > Autopilot > Full Self-Driving Visualization preview.
#7
Sitat fra: Handyman på onsdag 08. mai 2019, klokken 18:47
Sitat fra: fnatiC på onsdag 08. mai 2019, klokken 15:49
Nøyaktig samme her. Delivery tok bilder av skrapemerker på høyre baksete samt skjevt montert glasstak som førte til åpning mellom de to glasstaka ned i taket. Åpningen er ca 10-15mm x 2-3mm som ikke gummilisten dekker. Fikk beskjed om at jeg kom til å bli kontaktet for utbedring. Ingen tok kontakt, ventet 1 måned. Tok deretter kontakt med tesla service Drammen selv og fikk time. Kjørte fra Porsgrunn, ordnet barnepass til lillegutt og fri fra jobben og kjørte ned for inspeksjon. Etter inspeksjonen fikk jeg beskjed om at de aldri hadde fått noen informasjon fra delivery og ikke kunne utbedre baksetet da det kunne vært forårsaket av meg selv i ettertid...... Så jeg måtte selv ta kontakt med delivery for å få ordnet bekreftelse..... Snakk om service. Taket hadde de spylt med høytrykk og konkluderte med at det ikke var noen lekkasje (selv om man ser det er åpning og glasstak er 5mm skjevt ifht det bakre). Hvordan i huleste kan det ikke være lekkasje når man SER det er hull? Mildt sagt oppgitt..... Måtte kjøre hjem uten at noen av sakene var tatt tak i. Eneste jeg fikk var en mail adresse til tesla Drammen som jeg skulle kontakte og dokumentere skaden på nytt....
Kjipt å høre. Men du misforstår åpenbart hvordan taket er konstruert.
Det at gummilistene ikke tetter betyr ikke at det kommer vann i bilen. Det er  dype renner under kantene av glassene. De første bilene kom helt uten gummilister rundt glasstaket.
Listene er det for å stoppe rusk og rask, redusere vindstøy og for at det skal se bedre ut. Samt at dersom det er veldig skjevt så kan det bli trangt for krokene til takstativet.
Så skjevt glasstak bør de utbedre.

Åjavel? Hvis dette stemmer så er det jo flott. Snodig at de ikke informerer meg om dette. Ser jo ganske brutalt ut for en som ikke fysisk har sett hva som ligger under takvinduet før. Hvor har du denne informasjonen fra?

Takk :)
#8
Nøyaktig samme her. Delivery tok bilder av skrapemerker på høyre baksete samt skjevt montert glasstak som førte til åpning mellom de to glasstaka ned i taket. Åpningen er ca 10-15mm x 2-3mm som ikke gummilisten dekker. Fikk beskjed om at jeg kom til å bli kontaktet for utbedring. Ingen tok kontakt, ventet 1 måned. Tok deretter kontakt med tesla service Drammen selv og fikk time. Kjørte fra Porsgrunn, ordnet barnepass til lillegutt og fri fra jobben og kjørte ned for inspeksjon. Etter inspeksjonen fikk jeg beskjed om at de aldri hadde fått noen informasjon fra delivery og ikke kunne utbedre baksetet da det kunne vært forårsaket av meg selv i ettertid...... Så jeg måtte selv ta kontakt med delivery for å få ordnet bekreftelse..... Snakk om service. Taket hadde de spylt med høytrykk og konkluderte med at det ikke var noen lekkasje (selv om man ser det er åpning og glasstak er 5mm skjevt ifht det bakre). Hvordan i huleste kan det ikke være lekkasje når man SER det er hull? Mildt sagt oppgitt..... Måtte kjøre hjem uten at noen av sakene var tatt tak i. Eneste jeg fikk var en mail adresse til tesla Drammen som jeg skulle kontakte og dokumentere skaden på nytt....
#9
Model 3 / Sv: To P or not to P?
mandag 29. april 2019, klokken 16:24
P er absolutt ikke verdt de 80k etter min mening. LR er teknisk sett helt lik og sparker GODT. LR er benket til 367hk + 5% i siste oppdatering så vi snakker nesten 400hk her.
#10
Model 3 / Sv: Forsikringstilbud - LR AWD
onsdag 03. april 2019, klokken 22:17
Sitat fra: larssr på mandag 11. mars 2019, klokken 14:00
Ringte de selv. Pga risikoen hadde de valgt å ha som krav at ALLE forsikringer må være i KLP for å tilby forsikring til bilen.

Ga klar tilbakemelding om hva jeg synes om at de tilsynelatende har en kjempepris som lett kommer frem gjennom kalkulatoren på nettsiden, og at det ikke på noe tidspunkt opplyses om at det er et ufravikelig kriterie. Da jeg sa at de likegjerne kunne sagt de ikke vil forsikre modellen, fikk jeg kun til svar at hun skjønte hva jeg mente.

Så forsikring fra KLP: "5700,-" med beste dekning, 12000 km, 3000,- i egenandel og 75% bonus.

5700? Hvordan fikk du til det? Er milevis unna på nettsiden deres, med samme tall som deg...
#11
Model 3 / Sv: AWD LR rekkevidde måler
mandag 01. april 2019, klokken 14:11
Sitat fra: GOS på mandag 01. april 2019, klokken 06:57
Sitat fra: fnatiC på mandag 01. april 2019, klokken 05:14
Synes det er litt snodig at oppgitt rekkevidde er 560 men det virker helt umulig å få mer enn 490 på måleren i bilen? Noen som kan forklare hvorfor?

560 er WLTP rekkevidde, mens det faste tallet som vises i din Model 3 er det som Tesla kaller Typical og er mer realistisk rekkevidde og samsvarer med deres amerikanske EPA rating.


I fint vær og med fin kjøring så vil du kunne klare WLTP ratingen, men med snitt normal kjøring vil du ikke klare det på noen biler.

Takker så mye for svar, det gav litt mer mening :-)
#12
Model 3 / AWD LR rekkevidde måler
mandag 01. april 2019, klokken 05:14
Synes det er litt snodig at oppgitt rekkevidde er 560 men det virker helt umulig å få mer enn 490 på måleren i bilen? Noen som kan forklare hvorfor?
#13
Tesla SW og AP / Sv: Firmware tråden
søndag 31. mars 2019, klokken 22:55
Fikk 8.3 og 8.4 levert over LTE helt fint.
#14
Model 3 / Sv: Når får vi oppdatering til AP/FSD?
lørdag 30. mars 2019, klokken 22:32
Sitat fra: n0rpan på lørdag 30. mars 2019, klokken 20:51
Hei!

Er det noen som har fått oppdateringen for oss som valgte oppdatering til FSD/AP i istedenfor prisavslag?

Jeg venter på FSD siden 8 mars og ser på min profil inne på tesla at det fortsatt står EAP.

Har fått sms med bekreftelse om oppgradering fra EAP til FSD men ikke hørt noe etterpå jeg heller. Står fortsatt EAP her..
#15
Model 3 / Baklykter som dugger
fredag 29. mars 2019, klokken 10:28
Var i kontakt med tesla service etter jeg vasket bilen da jeg oppdaget mye dugg inni begge baklyktene. Dette er jo vanligvis en feil som utbedres, har ihvertfall vært slik med alle andre biler jeg har hatt før.... Men neida, dette var visst helt vanlig og var ingen feil de tok på garantien.... Hva tenker dere om dette? Synes det virket veldig rart.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA