Får høre med de da hva de kan tilby på en 100D Vs 75D. En 100 hadde jo vært optimalt.
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Joachim@sancon.no på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:51Oyy... Da lurer jeg på om jeg ikke må ta kontakt med de og få et tilbud igjen.. 100D inventory?Sitat fra: oStoreBil på fredag 01. mars 2019, klokken 21:26Sitat fra: Rockeren på fredag 01. mars 2019, klokken 21:07
Kan det tenkes at de kjører noen rentekampanjer på de nye modellene? Evt, er det noe man ser i design studio om de har kampanje?
Hvis det kommer gode (rente)kampanjer på disse modellene, tenker jeg at css og evt ny batteritype er rett rundt hjørnet.
Snakka med Tesla i dag. På 75d er det nå 0,99% og på 100d så er det 1,49%.
Sitat fra: THE på mandag 04. mars 2019, klokken 09:02Takk for informativt innlegg [emoji16] Tar deg på ordet og sender deg en pm etterhvert
@Rockeren, har ei lik vogn 1985 Kabe Smaragd 540 GLE. Vogna er 1300 kg og 230 cm bred. Kjørte fra Lærdal i Sogn via Sverige til Sjælland i sommer, totalt 2500 km med vogna på slep. Kjørte 700 km første dagen og 500 km andre dagen på tur ned. Jeg har X100D, og hadde vel ikke lagt ut på den turen med noe særlig mindre batteri.
Totalt ble forbruket på turen ca 380Wh/km. Det høyeste forbruket jeg hadde på ei lengre etappe var ca 500 Wh/km mellom Göteborg og Falkenberg i Sverige. Her var det bra med motvind og 94 km/t på cruisekontroll. Hvis jeg legger inn samme tur i abetterrouteplanner.com, så ser jeg at jeg ville klart meg fint med X60 også, men med betydelig flere ladinger og mye lenger tid. (X60D: 12 ladinger 21 timer totalt. X100D: 7 ladinger 18,5 timer totalt)
På veldig mange av superchargerne er det ikke mulig å lade med vogna koblet på bilen, så da går det en god del tid til å finne et sted å parkere vogna mens man lader. Tror man må regne 10 minutter ekstra pr lading når man må koble av/på vogn sammenlignet med å lade med vogna på bilen.
Vi skal på tur nedover i Europa i sommer, men da blir det med Hotell, motell, telt som overnatting. Orker ikke å dra på vogna på en så lang tur både pga. ekstra styr med lading, og mye lengre kjøretid pga max 80-90 km/t på motorveg og mye høyere forbruk med vogn. Hvis jeg skal orke en skikkelig langtur med elbil og vogn, så må jeg nok opp i minst 130 kWt batteri og 200 kW lading.
Hvis du bare skal ta kortere dagsetapper og kanskje ligge rolig på en plass i flere dager, så vil du nok fint klare deg med X60, forutsatt at du er forberedt på å lade på hver eneste superlader du passerer, og også vet at du må planlegge godt før du reiser slik at du vet at du har lademuligheter der du skal kjøre.
Hvis du lurer på noe mer, så bare send meg ei melding. Har kjørt mye langkjøring med Tesla X både med og uten tilhenger/campingvogn.
Sitat fra: Øggen på søndag 03. mars 2019, klokken 22:37Hva var forbruket med den vogna? Bør nok iallefall ikke ha noe mindre enn 75 da skjønner jeg. Helst 90 kanskje.
Kjørte en del i sommer med X75 og en boggi 2200kg Hobby. Kjem deg mellom superladerane, MEN det e på håret kvar gang.
Til Tyskland og autobahn trur ej det blir vanskelig med så tung vogn.
1800kg e ikkje langt ifra...
Sitat fra: Electrix på onsdag 20. februar 2019, klokken 15:39Sitat fra: Rockeren på onsdag 20. februar 2019, klokken 15:26Jeg fikk mail om det samme etter at jeg fikk tilbud på en Model X, har ikke registrer meg noen andre steder.
Hvor får man slike nyhetsmailer fra? Prøvde å registerere meg på tesla sine sider for nyhetsmailer, men har ikke fått en eneste mail. Kunne vært kjekt å hatt muligheten til å være oppdatert på slike ting.
*Flytende nominell rente er 0,25%. Eff. rente er 2,06% ved lånebehov kr 463.918,-. Etableringsgebyr kr 2.195,-. Total kredittkjøpspris kr 753.247,-. Renten er flytende og gjelder i tre år, etter tre år justeres renten til gjeldende standardrente som pt. er 3,60%. Gjelder bestillinger gjørt før 4. mars 2019.