Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - fjongfasong

#1
Heisann, trådstarter her, lenge siden sist oppdatering:

Kort fortalt klagde jeg saken inn til Forbrukertilsynet som forsøkte å mekle mellom meg og Tesla for å finne en løsning. Tesla på sin side, var ikke villige til å mekle i det heletatt, og saken ble lagt død;

Ettersom Tesla ikke ønsker å mekle i saken, må saken måtte avsluttes for mekling. Når
Forbrukertilsynets mekling avsluttes, kan partene be om å få saken behandlet av
Forbrukerklageutvalget. Ventetiden i Forbrukerklageutvalget er for tiden inntil ett år.


Til min overraskelse har jeg nå fått epost, helt ut av det blå;

Ettersom du er en verdsatt kunde ønsker Tesla å deg tilby at vi bytter disse lyktene for deg som godvilje, mot at du betrakter dette som fullt og endelig oppgjør i saken, samt trekker saken din fra Forbrukerklageutvalget.

Tilbudet gis utelukkende på kommersielt grunnlag, og innebærer ingen innrømmelse av skyld med hensyn til noe krav, og skal heller ikke brukes mot Tesla. Ved din aksept, vil Tesla skifte ut de aktuelle baklyktene så snart som mulig for deg.


Positiv overraskelse, og jeg blir jo nyskjerrig på hvor mange andre som har mottatt denne de siste dagene.


#2
Heisann,

Har en Tesla model 3 som jeg har hatt i litt over fire år. Det har vært litt småplukk med den, men stort sett fornøyd. Baklyktene har tidligere blitt byttet på garanti, da det var fukt/vann i disse. Når disse ble byttet var det ikke noe snakk om at det ikke gikk på garanti, og at det var vanlig med litt fukt, men ikke i den grad jeg opplevde.

Uansett, nå har begge baklyktene sprukket opp, og det i veldig stor grad (se bilder) Jeg meldte straks en sak til dette til Tesla, men fikk noe hakeslep da svaret var;

Dear customer, We have inspected
your concern. This is a sign of
external damage due to chemicals
being used.
Heavy concentration chemicals
are causing the taillight to crack.
As per the ownerls manual: "Some
cleaners and car shampoos contain
chemicals that can cause damage
or discoloration, especially to
plastic trim pieces, lamps, or
camera lenses. For example, some
car cleaning formulas contain
hydroxide or other highly alkaline
or caustic ingredients that can
damage exterior components.
Damage or discoloration resulting
from cleaning products is not
covered by the warranty". Kind
regards ,Tesla K 100 Team

Det som også virker å jobbe imot saken min, var at disse hadde blitt byttet tidligere, selv om det da omhandlet en ikke-relatert problemstilling, noe jeg også påpekte.

Nå har jeg kun vasket bilen på "softwash" på den lokale bensinstasjonen manuelt, som trolig de fleste normale folk.
Hvordan ville dere gått videre her? De rikker seg ikke, jeg har opprettet en sak mot Forbrukerrådet, hvor jeg regner med å få medhold, men tror dere Tesla bryr seg?

Hvordan skal en vanlig fyr, kunne motbevise Tesla sine påstander om kjemiske skader?

EDIT: ser ut som bildene ikke dukker opp på nettleseren på mobilen, så hiver med noen linker for sikkerhetsskyld:
https://imgur.com/XRtDC4d
https://imgur.com/UwshGCj






#3
Model 3 / Sv: barnevogn
mandag 09. desember 2019, klokken 13:53
Hei,

vi har en veldig lik modell, og den får du plass til;


#4
Model 3 / Sv: Innkjøp av takstativ?
søndag 04. august 2019, klokken 10:20
Noen som har fått sendt nye plastdeksler? Mitt spratt av i fart, og når jeg forsøkte å få tilsendt ny via chatten fikk jeg beskjed om å ta det via appen. Er det korrekt prosedyre?
#5
Model 3 / Sv: Ting som overrasket ved bilen
torsdag 02. mai 2019, klokken 00:20
Jeg ble litt overrasket over at bilen i det heletatt satt sammen når jeg hentet den. Etter å ha lest meg opp(eller ned?) på diverse forumer og grupper fikk jeg nesten inntrykk av at det bare ble utdelt en pose med skruer, en ipad og et tesla-logo, så var resten opp til kjøperen å finne ut av.
Men fader heller, den sitter sammen, ingenting skrangler!

Hvor lite autopiloten er til å stole på.
Hvor fort vant med elbil jeg skulle bli.
Hvor lett det er å kjøre gris, og hvor lett det er å kjøre silkemykt.
Korsryggstøtte i setene forann fant jeg ut av ved en tilfeldighet.

#6
Synes det i utgangspunktet er overraskende dyrt å ha dekkhotell..
Den sponsede prisen vi har fått, noen som vet om den vil vedvare over tid, eller må vi ut med fullpris etterhvert?
#7
Model 3 / Sv: Bråbremsing i autopilot!?
lørdag 13. april 2019, klokken 00:39
Betaversjoner og ansvarsfraskrivelse er forsåvidt noe jeg har akseptert og mye av grunnen at man har gått for "full pakke"
Synes det er gøyalt å følge med på hvilke valg bilen tar og forsøke å sette meg inn i hvordan den tenker og analyserer trafikkbildet, men som folk beskriver og hva jeg opplever så skaper det noe vanvittig uro i trafikken med plutselige oppbremsinger ute av det blå..

Så funksjoner som i utgangspunktet skal la deg slappe noe mere av, gjør heller det stikk motsatte.
Det er sjeldent jeg er mer "på" enn når EAP er aktivert, det er rett og slett ubrukelig.

Håper, og regner med Tesla er klar over dette..
#8
Model 3 / Sv: Bagasjeplass model 3 - erfaringer
mandag 08. april 2019, klokken 19:52
Sitat fra: z4rd på mandag 08. april 2019, klokken 19:42
Ligger underdelen av vogna normalt sammenklappet, eller måtte du ta av hjula?

Den er normalt klappet sammen bare :)
#9
Model 3 / Sv: Bagasjeplass model 3 - erfaringer
mandag 08. april 2019, klokken 18:49
No worries! :)



#10
Model 3 / Sv: Autopilot 2.5 vs 1.0
tirsdag 02. april 2019, klokken 09:01
Enig i det som sies her, det virker som den er i overkant "feig".
Hvis jeg f.eks ligger på to tofelts vei, og ligger i venstre fil, og det er kø i høyre fil, og en bil i høyrefeltet ligger litt for langt til venstre i sin fil, bremser den ned ganske hardt før den passerer i lav hastighet.
Det oppleves ikke som en veldig behagelig reise og det kan fort oppstå kollisjon, hvis bilen bak meg ikke følger med.
Det er jo ingen grunn til at jeg skal hive meg på bremsen.

De gangene det har skjedd, har jeg overstyrt.
#11
Model 3 / Sv: Glem bekymringene, denne doningen er helt hinnsides!
mandag 01. april 2019, klokken 15:55
Folk kan bare hate for min del, jeg vet hva jeg har, og hvor jeg står.
Hvorfor skal man bry seg om hva andre mener om egen bil? Skal du ta hensyn til alle meningene rundtomkring så vil du ende ekstremt usikker.

Problemet det skaper er et veldig unyansert bilde i forkant av egne erfaringer. Det er veldig sterke leire på begge sider, som drar hver sin vei.

Prøv det selv, opplev det, ha egne meninger, og fuck alle andre :P
#12
Model 3 / Glem bekymringene, denne doningen er helt hinnsides!
lørdag 30. mars 2019, klokken 10:51
Kommer fra Passat 2004, over på Model 3 LR.

OK levering, noe riper på panseret de ordnet på stedet (15 minutter venting, proppa i oss boller, som viste seg å bli middagen), kun 150km på batteriet, så ble en rask tur til nærmeste SuC.
Men herremingud for en behagelig bil å kjøre, og for en vanvittig aksellerasjon.
I venteperioden var jeg usikker om jeg ikke bare skulle klint til og kjøpt P, men jeg ga full pinne ut fra parkeringsplassen
ved Varemessa og ut på veien, 5 åringen hylte av begeistring.

Jeg har 2 barn (5år+6mnder) Vi har et drog av en barnevogn (emmaljunga something something) og den får faktisk plass, etter litt Tetris i bagasjerommet.
Ikke det absolutt optimale, men jeg tror jeg dropper å kjøpe en ny og mindre barnevogn.

Bilen sitter godt satt sammen, er leken og fin. Det er bare å glede seg. Jeg satt med alle slags dommedagstanker og smått hysteri i forkant, grunnet mange av erfaringene jeg har lest meg opp på.

Alt av kabler etc fulgte med.
Alltid undret meg over Tesla fanboys, men jeg skjønner litt av greia nå. Det finnes ingen konkurrenter i dette segmentet, og jeg er MEGET glad jeg ikke fikk tak i Ampera-E som jeg var litt gira på en periode.

Gleder meg til å stå i kø, anlegger spiller som bare rakkern (har noe hifi-hjemme, men er ikke helt på "LP-snurrebart og cognac" nivået.


#13
Beklager et kanskje noe dumt spørsmål;
Men betyr det at vi som har fått "Final Invoice" med "rabattert pris" bør betale denne fort som bare rakkern, før den går opp igjen?
#14
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
torsdag 07. mars 2019, klokken 13:49
Sitat fra: Autowinder på torsdag 07. mars 2019, klokken 13:44
Sitat fra: kTesla på torsdag 07. mars 2019, klokken 12:49
Skulle fått bilen på lørdag. Bekreftet senest kl 10 i dag. En time senere ringer Tesla på nytt og sier bilen må på «teknisk test» så de vet ikke når bilen er klar. Noen som vet hva denne testen innebærer og hvorfor den må gjøres? Noen som har opplevd lignende? Frister uhyrlig lite å akseptere en bil som allerede no sliter med noe teknisk.

Lurer på om de som får sine utleveringer bråflyttet har sammenheng med funn på bilene som må utbedres...

Jeg følger iallefall veldig nøye med på at det VIN nummeret jeg har fått, er det samme som står på bilen jeg får utlevert. Hvis dette endrer seg, skal jeg love deg at jeg stiller opp med lupe :)
#15
Dere som har fått VIN nummer og Final Invoice.
Min leveransedato stemmer ikke overrens med hva som står i SMSen.
Jeg at leveransedatoen på Final Invoice står en uke frem i tid, er dette en dato som gjør dette som standard, og kan ignoreres?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA