Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Gunnarbu

#1
Hei,

Jeg har en Peugeot Ion som normalt blir fulladet om natten. Jeg starter normalt opp med varmeapparatet på middels viftestyrke og middels varme. Da merker jeg ca. følgende startverdier på km telleren avh. av temperatur:

Ca. -5 C til - 2 C  Ca. 85 - 90 km
Ca. -2 C til + 2 C  Ca. 90 - 95 Km
Ca. +2 C til + 5 C Ca. 95 - 100 Km

NB! Dette er omtrentlige verdier etter husken - har ikke ført nitidig logg.....

Om sommeren Snakker vi om ca. 115 Km med varmeapp og opp i mot 130 km uten varmeapp.

Gunnar
#2
Hei,

Jeg har en Peugeot Ion.

Hvis man står i 'Park' kan man starte bilen med ladekabelen tilkoblet. Jeg har kort vei til jobben - så rekkevidde er ikke tema. Hvis jeg da starter varmeapparatet for å tine opp bilen, vil den fortsatte ladingen kompensere sånn ca. for forbruket fra varmeapparatet, slik at det nesten blir som om du hadde en separat elektrisk kupevarmer? Var det kanskje et 'dumt' spørsmål ? :)

Gunnar
#3
Hei,

Jeg har en Peugeot Ion og har også en bakke rett ned fra huset. Normalt er det lite eller ingen regenerering ned den bakken - jeg heller til den teorien om at den ikke regenerer i starten av turen når bilen er fulladet - det høres logisk ut.

Jeg har et annet spm. om regenerering. Jeg mener å ha hørt eller lest et sted at mye regenerering stresser batteriene og reduserer levetiden til batteriene? Er det riktig?

Gunnar
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA