Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - EX-Bruker

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Nissan Leaf og DAB/DAB+ adapter
fredag 28. april 2017, klokken 08:09
Vedlagt er bilde av min Tiny C2+. Skulle tro den var spesialdesignet for å plasseres i 12v-uttaket i Leaf :D

Skjulte ledningene bak og la antennen mellom forsetet og midtstammen. Det tok 2 minutter fra jeg åpnet esken til adapteren var ferdig monter og jeg hadde DAB via AUX-inngangen.

Hurra!
#2
Mekanisk / Sv: Hvor er jekken?
søndag 16. april 2017, klokken 17:01
Jaja, da ble det sofaen i stedet for hjulskift i dag   ;D
#3
Mekanisk / Hvor er jekken?
søndag 16. april 2017, klokken 16:47
Ehm, hvor er jekken gjemt i en Leaf? Fant en luke i bagasjerommet som inneholdt verktøy til å skifte hjul med, men ingen jekk.

Bilen er en 2014-modell kjøpt brukt ho Ålgårds Auto i Sandnes.
#4
Kjøpe elbil? / Sv: Nordisk Leaf Acenta 2014 til 175K - OK pris?
onsdag 28. desember 2016, klokken 22:38
Sitat fra: Vollis47 på onsdag 28. desember 2016, klokken 22:25
Dersom du har gode lademuligheter hjemme og ikke kjører alt for langt hver dag, så er det nok helt ok med liten lader og 24 kWh batteri. Har du i tillegg en hurtiglader i rimelig nærhet, så går det bra. Prisen høres også ok ut.

Takker for svar :-) Tror jeg henger meg litt opp i mulig verditap med tanke på å selge den om noen år siden konkurrentene nå kommer med lengre og lengre rekkevidde.
#5
Kjøpe elbil? / Nordisk Leaf Acenta 2014 til 175K - OK pris?
onsdag 28. desember 2016, klokken 22:15
Hei,

Har mulighet å kjøpe en Leaf Acenta 2014 (april) for 175K fra autorisert Nissan-forhandler. Bilen er kjørt 12000 km og kommer med ny ladekabel, understellsbehandling og vinterdekk. Det er den minste batteripakken og uten 6,6kw-mulighet.

Jeg har lest meg litt opp og anser at denne bilen dekker mitt behov med tanke på lademuligheter og rekkevidde.

Det jeg trenger råd og tips om er om dette er OK pris og om man gjør noe dumt ved å kjøpe denne modellen og ikke legge på 40-50000 kr for å få nyere modell med eventuelt mer rekkevidde og 6,6kw, selv om jeg anser at jeg ikke trenger dette.

Svar/meninger mottas med takk :-)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA