Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - frodetromsø

#1
Hei!
Har en snart 5 år gammel E-tron som nærmer seg utløp på garanti, og tenkte i den sammenheng å ta en NAF-garantiutløpstest for å avdekke evt feil som dekkes av garanti før denne går ut. Er litt nervøs for hva som "skjer" når bilen runder 5 år, må være så ærlig...Kan en bare levere bilen inn til NAF og så vil de avdekke det som er av feil og mangler, eller er det smart å påpeke områder de bør fokusere på? Og hva er erfaringsmessig disse områdene? Har lest meg frem til at en del har hatt trøbbel med forstilling/dempere, batteri er en annen, men dette regner jeg med testes grundig. Har hatt bilen jevnlig på service hos Audi-forhandler og der er ingenting avdekket frem til nå. Har selv hatt (og har) trøbbel med at sensorene under kjøring går bananas, og skrur av alt av hjelpesystemer, før dette skrus på igjen etter noen minutter. Bilen har vært kikket på flere ganger hos Audi-forhandler, men de sier at "sensorene er sensitive" og dette skyldes dette. Jeg tenker at det sitter ufattelig mye kunnskap og erfaring om nettopp denne bilen her på forumet, så alle innspill settes umåtelig pris på :)

Hilsen fornøyd (men litt nervøs) E-tron-eier
#2
Takk for gode vurderinger!

Bilen har kun gått 25 000km.

Jeg fikk først tilbud om å kjøpe bilen for 425 000,-, og jeg "bød" 390 000,- for bilen i mai.
Jeg fikk da "motbud" på 413 000,- med beskjed om at det var deres utkjøpspris og at de derfor ikke kunne gå noe lavere/gi meg service på kjøpet. Hvorvidt dette stemmer eller ei vet man jo aldri, men det stemmer sånn nogenlunde hvis en tenker restverdi på omkring 55% av nypris (ca 700 000,-).

Basert på alle gode råd her inne (og egen vurdering selvfølgelig) heller jeg mot å kjøpe ut bilen.
Jeg er strålende fornøyd med E-tron, og kommer uansett til å kjøpe en og beholde den noen år :)
#3
Hei!
Skriver lite, og sjeldent, men nå trenger jeg litt assistanse siden jeg ikke klarer å bestemme meg og ombestemmer meg annenhver dag...

Jeg leaset i august 2020 en E-tron 50 - Advanced Sport fra forhandler her i Tromsø.
I tillegg la jeg på endel ekstra utstyr:

*Mythossort metallica-lakk
*Vinterpakke
*Side-ass/Presense bak
*Omgivelseskamera
*Oppbevaringspakke
*21 tommers sommerfelger
*Bang og Olufsen lydsystem
*Audi music interface foran og bak
*Skinn valcona-seter
*Solgardin bak
*Adaptiv luftfjæring
*Glanspakke sort
*Matrix LED

Bilen var satt opp med utstyr til å koste rundt 700 000,- i 2020.
Jeg har nå fått tilbud på å kjøpe ut bilen til 413 000,-, og er veldig usikker på hvorvidt dette er et bra kjøp i dagens "krise"-marked. Fordelen slik jeg ser det med å kjøpe akkurat denne bilen er jo at jeg har spekket den selv, har kjørt den selv (som en prest), og bilen er ikke hurtigladet i det hele tatt.

Alternativet mitt slik jeg ser det er å hente meg en brukt bil en eller annen plass i landet. Til omkring den prisen jeg har fått ser det ut til at jeg får meg enten en 2021-50-modell eller en 2020-55-modell, om enn med noe varierende utstyrsnivå. Bakdelen med dette er jo det motsatte av fordelene med å kjøpe "min egen" bil, samt at det vil koste meg omkring 10-15 000 i flybillett, overnatting, lading på vei oppover, mat på vei oppover etc.

Håper noen har noen meninger på hvorvidt det er en ok deal eller ei slik at jeg slipper å føle meg som en idiot om 6 mnd...:)
#4
Audi e-tron / Sv: Levering av bil
onsdag 10. juni 2020, klokken 12:07
Bestilte en E-tron Advanced Sport 6.april. Nå fått beskjed fra selger om at den etter planen skal produseres i uke 26, og leveres Tromsø i uke 31.
#5
Audi e-tron / S-line eksteriør?
mandag 09. mars 2020, klokken 09:31
Tidligere Audier jeg har eid har sett betraktelig bedre ut med S-line-eksteriør, men sliter med å se de store forskjellene på e-tron. Ser at diffusor bak får to linjer, og at "luftinntakene" fremme blir litt større, men bortsett fra dette sliter jeg med å se forskjell på en e-tron med og en uten S-line eksteriør, riktignok kun i Audis konfigurator. Noen som har noen synspunkt på om det er verdt å bruke de ekstra tusenlappene det koster med S-line eksteriør?
#6
Samboeren var nedi med vår Audi for en tid tilbake. Sjekket pris på plate på nett, og ny plate får man for under tusenlappen. Selve skiftet kan gjøres selv, tror bare det var 6 skruer eller noe. Kan selvfølgelig være mer omfattende med elbil/sjekk av batteriet...
#7
i-Pace / Sv: Forvarming, forbruk og vinteregenskaper.
mandag 05. november 2018, klokken 10:26
Noen som har fått bil som kan si noe om hvordan forvarming fungerer nå som været har blitt litt kaldere...?
Er det mulig å forvarme kupe/bil uten å være tilkoblet? Må dette startes flere ganger som på feks e-Golf?
#8
i-Pace / Sv: Pløsete skinnseter?
torsdag 18. oktober 2018, klokken 09:01
Nå som folk ser ut til å ha fått biler utlevert.
Noen som har gjort seg noen flere erfaringer omkring setene og kvaliteten på skinn/seter?
#9
i-Pace / Sv: Pløsete skinnseter?
fredag 21. september 2018, klokken 21:35
Noen som har sett setene på nivået under, Grained skinn, og kan si noe om disse er like utsatt for "slitasje"?
#10
i-Pace / Pløsete skinnseter?
fredag 21. september 2018, klokken 10:33
Jeg og min samboer planlegger kjøp av elbil som husholdningens neste nummer 1-bil. Blant de vi vurderer er I-pace, men må si at jeg ikke synes det er særlig pent når skinnsetene blir pløsete slik vi så på demo-bilen vi lånte. Den er kun 3mnd gammel, og sikkert utsatt for ekstremt mange ut/inn-gåinger, men likevel. Da jeg spurte selger om dette svarte han at "slik er det med skinnseter". Vi har i dag en 3 år gammel Volvo som ikke viser noen tegn til dette og er derfor litt skeptisk til dette utsagnet. Er dette noe flere synes er litt "merkelig" på en så ny bil, eller er det slik selger sier?
#11
Audi e-tron / Sv: Info! Nå!!!
torsdag 13. september 2018, klokken 09:08
Har fått litt informasjon fra forhandler (Møller) her i Tromsø.
Audi er rundt i landet på roadtrip med en produksjonsmodell nå før jul. Den er i Tromsø 17.november.
Den kan ikke prøvekjøres, kun til utstilling.

Han anslår at de er i gang med prising/salg i midten av oktober.

Han nevner ellers at bilen er veldig lik nye A6 innvendig (skjermer, interiør etc).
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA