Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Svein-O

#1


Det var girkassen til girlåsmotoren. Har fått byttet denne. Men så oppsto det en ny feil, eller kimen til feilen lå der, kanskje som følge av den ukontrollerte oppførselen som oppsto med defekten i girlåsmotoren.
Det som nå skjer er at bilen varsler høg temperatur i pakken, og viftene suser på. Og displayet sier System Fault. System Fault og full trøkk på viftene ved lading også.
Men, bilen starter og den kjører tilsynelatende normalt.
Har veldig my å gjøre p.t., men jeg syker meg opp for å ta batterikassen ned. Må begynne med den. Sjekke sensor og blokker. Men det er noe ulogisk over dette.
#2
Sender  den en PM.
#3
Nå har girlåsen i vår Classic begynt å fuske, les: virker ikke. Ser ut til å være slitasje på tannkransen som sitter på armen. Har ikke tatt den ut, men det virker nesten som det mangler en tann i tannkransen. Når jeg hjelper til med hånden, klarer den komme seg til "P".
Så da lurer jeg på om noen har girlås for salg, komplett eller deler til den ?

Svein-O

#4
Sitat fra: Yeyeye på onsdag 14. juni 2017, klokken 21:44
Hei godtfolk.

Har ikveld vært hos en Thinkfrende her i Trondheim. Bilen kan startes opp som normalt, men gir system fault ved aktivering av gearspaken. Girlåsen ser ut til å fungere som normalt, og finner ingen feil med nikometeret. System fault kom også opp etter en god stund med tenningen på uten aktivering av gear/gearlåsen.

Mvh Arild
Hva ble løsningen her ?
#5
Sitat fra: Kito76 på fredag 25. august 2017, klokken 17:10
Var vakum pumpa som ble skiftet i 2015 og ikke AC pumpa....
Om ACpumpa ryker/stopper på vår MiEV 2011, vil jeg forsøke å kople den ut. Det håper jeg er mulig. AC  jo ikke en sikkerhetsdetalj. Hvor den gir "stoppsignal", skjønner jeg ikke.
#6
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Deler til Think 2000
mandag 07. november 2016, klokken 19:42
Hvis du har gode sommerdekk, kan jeg være interessert. Alu-felg?
#7
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Dårlige bremser
tirsdag 09. august 2016, klokken 22:51
Vet ikke helt, tar jeg av regenereringen, må jeg trå litt hardere.
Hvis forskjellen hos deg er betydelig, må du kanskje sjekke at skivene er rene.
Hvordan bremser bakhjulene ? Hører du om bremsforsterkeren går hele tiden ?
#8
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Dårlige bremser
mandag 08. august 2016, klokken 16:40
Kan hende du kjører med regenereringen avslått. Uten den på, kan bremsene virke litt "sløve".
#9
Jeg tror du har en isolasjonsfeil. Hvis feilmeldingen forsvinner i perioder under kjøreturen, styrkes min mistanke. Har selv hatt perioder med min Think kort tid etter vannservice, hvor meldingen kom og gikk. Forsvant permanent i løpet av kort tid.
Har da funket uten feilmeldinger til neste vannservice.
#10
Jeg tar også ett sett til min, hvis jeg ikke er for sen nå.
#11
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Dårlig fremdrift
tirsdag 09. februar 2016, klokken 23:24
Du får ikke ladet til 100% ?
#12
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Think, deler!
torsdag 14. januar 2016, klokken 19:46
Hei.
Har du blinklyslykt (foran), med intakte låsehaker ?
#13
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Vedlikeholdslading
lørdag 09. januar 2016, klokken 11:08
Er det noen som praktiserer denne metoden ?
Vil for eksempel elektrolyttnivået stige ved denne metoden i samme grad som serviceladefunksjonen, slik at en ikke "overfyller" ved vannfylling?
En unngår koking av batteriene, men en viss grad av koking (over kortere tid enn originalprosedyren) er vel gunstig.

Tilbake til spørsmålet : Funker denne "vannfyllingsmetoden" greit?

Er det noen som ikke har fått "Technical manual for Ni-CD STM MR/MRE monoblocks?
#14
[quote author=thinkfink link=topic=25274.msg439934#msg439934 date


Svein-O: hvis det nå viser seg å være iso-feil som er saken, hva er løsningen? Skifte battericeller?
[/
Ja jeg tror nok det. Pakken må ned. Jeg måler alltid på blokkene før jeg løfter de ut av kassen. Vel ute av kassen er metoden electrolux beskrev god. Men som sagt, det er interessant å teste dem i kassen også. Fjern kablene som seriekopler blokkene, mål med voltmeteret mellom pol og kassen (sjassis). Begge polene. Alle blokkene. Husk motstanden mellom målepinnene (5 k gjerne).
Men sett blokkene etter tur på en metallplate som Electrolux sier, eller i oppvaskommen på kjøkkenet.

#15
Sitat fra: thinkfink på mandag 04. januar 2016, klokken 20:47

Svein-O: høres det sannsynlig ut at det har blitt isolasjonsfeil fordi den har stått uten strøm en stund, i kulda?


Vet ikke hva temperatur det er snakk om. Om det er veldig kaldt, fryser nok ikke elektrolytten. Vannkanalene kan nok fryse dersom kjølevesken ikke har tilstrekkelig med glucol. Så da ligger det vel et visst skadepotensiale her.
Hvis det var veldig kaldt, eller veldig fuktig vær da du sist prøvde lading, ville det vært spennende å se hva som skjer ved tørt vær.

Jeg har hatt iso-feil, men da kom ladeavbruddene ved ca. 60 - 80%, bortsett fra en blokk som fikk en sprekk og elektrolytt-lekkasje. Isolasjonsfeil trenger ikke å bety at det renner ut elektrolytt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA