Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ChPonty

#1
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Think - Delebil/Batterier
søndag 07. august 2011, klokken 15:45
Prisen på hele sulamitten er 24000,- da følger det med et ekstra sett med lettmetallsfelger
#2
Kjøp og salg av deler og utstyr / Think - Delebil/Batterier
fredag 29. juli 2011, klokken 10:05
Må desverre selge min Think som delebil.
Eneste som mangler på bilen er 6 battericeller.
Bilen er en 2000 modell og har gått 45000km.

Ønsker å selge den under ett, men kan også vurdere å selge den i deler

Kontakt meg gjerne på mail: morten@lissom.no
#3
Noen som har to Batterier eller vet om noen til salgs?
#4
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: sprentge batterier!
torsdag 17. september 2009, klokken 09:41
Jadda. etter mye frem og tilbake må jeg vel innse at det var for godt til og være sant. Fyren som skulle fikse battericellene min er flyttet til England. Ikke til å stole på!
Men jeg begynner nå å bli litt desperat...Hadde vært fint å fått i gang min lille grønne.

Trenger da 2 battericeller til å erstatte de to jeg mangler.
Noen som har, vet om noen til salgs?
#5
Fantastisk :)
Jeg tar kontakt når jeg får igjen blokkene!
#6
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / sprentge batterier!
tirsdag 01. juli 2008, klokken 12:53
 :) Hei.
Jeg har nå hatt min Think 2000 modell stående i 2 år. Har hatt den siden 2004/2005, da hadde den gått 25000, den har nå gått 48000 hvis ikke jeg husker helt feil. Sist den ble brukt var ved disse tider i 2006, da hadde jeg akkurat hatt den på service, den begynte da å slite med å ta lading.
etter en liten kjøretur (2mil)  så minket effekten. etter parkering så vi at den lakk kjølevæske. To av cellene/blokkene hadde ta blåst ut/sprukket.

Har klart å få ut batteripakka etter mye tenking og hodekløing(var nemlig ikke så lett og komme til for og koble av ledninger og slanger).
Batteripakka fikk jeg ut ved hjelp av en stk europall, noen 2'4", 4 biltemabukker, verkstedjekk og et rullebrett fra TINE( gult) hehe. Jekket bilen opp og fyllte dette under bilen, jekket ned og skrudde ut skruer og slanger, jekket bilen gradvis opp foran og bak, helt til pakka var fri, rullet deretter batteripakka ut på tinejulene!

Jeg har nå kommet over en kar som har drevet og fikset slike batterier.
Han skal nå "sveise" disse 2 blokkene for meg.
Jeg må si jeg var nervøs når jeg gikk ut i garasjen for å sjekke spenningen på disse batteriene etter 2 år.
Til min store glede viste det seg at de holdt ca 2,7 volt. skulle tro at de da fortsatt lever?
Jeg gleder meg virkelig til å få thinken på veien igjen, men ønsker litt hjelp til hva jeg burde gjøre før jeg kjører for langt med den;)
Ønsker også å komme i kontakt med noen rundt tønsbergområdet som har syslet med hjemmeserviceladinger og vedlikeholdsladinger!
Ev.om noen har utstyr tilsalgs slik at jeg kan ta disse oppgavene selv.

Mvh
Morten
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA