Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - elall

#1
Vel, i mitt tilfelle har appen eller you+nissan aldri fungert. Hverken forhandler eller Nissan kundeservice har fått den til å virke.
#2
Det skal sies at jeg er fornøyd med bilen og komforten, men det irriterert meg at min Leaf Tekna 2019 enda ikke har tilgang til Nissan connect eller You+Nissan, et halvt år etter kjøp.
#3
Her kommer en liten oppdatering.

Fremdeles (5 måneder etter kjøp) får jeg ikke tilgang til Nissan Connect eller å logge på you+nissan. Jeg har vert i kontakt med kundeservice utallige ganger. Forhandler har også purret på svar. Teknisk avdeling i Nissan har prøvd å fikse feilen, men er ikke kommet noe nærmere en løsning.

Jeg har fått beskjed om at saken er høyt prioritert, men etter min opplevelse med Nissan kundeservice har jeg liten tro på at de finner noen løsning. Det går ofte 3-4 uker mellom hver gang de svarer på epost, eller tar kontakt per tlf.

Er det virkelig ingen mulighet for meg å få heve kjøpet på dette grunnlaget? Jeg har betalt over 400k for en Nissan Tekna.. og har fra dag en ikke hatt tilgang til Nissan Connect. Når Nissan kundeservice kom inn i bildet rotet de det enda mer til, og jeg får nå ikke engang logget på med min bruker. Slik har det vert siden jeg kjøpte bilen i august/september.
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Kart/Navigasjon på Nissan Leaf 2019
lørdag 23. november 2019, klokken 17:13
Takk, det gikk greit å installere. Skal teste ut senere.
#5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Kart/Navigasjon på Nissan Leaf 2019
lørdag 23. november 2019, klokken 16:56
Android. Jeg får feilmelding når jeg legger til bilen. Etter at Nissan kundeservice prøvde å hjelpe har de klart å gjøre det slik at jeg ikke engang får logget på med min bruker (heller ikke tilsendt nytt passord). Slik har de vert i snart 2 mnd nå. Hverken kundeservice eller forhandler har funnet noen løsning på det.
#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Kart/Navigasjon på Nissan Leaf 2019
lørdag 23. november 2019, klokken 16:38
Sitat fra: chriso89 på lørdag 23. november 2019, klokken 15:49
Hvorfor ikke bruke google maps på skjermen på bilen da?
Mener du Google send to car?
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Kart/Navigasjon på Nissan Leaf 2019
lørdag 23. november 2019, klokken 16:26
Aha, kan jeg det?:) hvordan?
(Som jeg har nevnt i tidligere innlegg fungerer ikke Nissan Connect på min bil. Hverken forhandler eller Nissan kundeservice har klart å få det til. Det er nå opprettet sak på det.. så får vi se hva som skjer. Evt må ny "enhet" installeres i bilen.)

Prøvde forresten å oppdatere kart, men fikk meldingen "Abonnementet for kartoppdateringer er utløpt". Kjøpte min nye Leaf 2019-modell i august. Hvordan fornyer jeg abb?
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Klokkeslett, stiller seg tilbake.
lørdag 23. november 2019, klokken 14:42
Hei,
jeg opplever at klokkeslettet endre seg -1 time når jeg f.esk kjører inn i en tunnel. Trolig fordi den mister tilkobling til internett? Prøvde det i dag.. og da viste den 13:23.. sekunder etter jeg kjørte inn i tunnelen viste den 12:23. Da jeg var ca halvveis i tunnelen viste den 13:23 igjen..
Andre som har opplevd dette..?:)
#9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Kart/Navigasjon på Nissan Leaf 2019
lørdag 23. november 2019, klokken 14:39
Er det flere som har opplevd "gamle" kart på nye Nissan Leaf 2019? Jeg har en 3 mnd gammel Nissan Leaf 2019 62kw. I dag skulle jeg for første gang teste ut navigasjonen.. og opplevde at den ville ha meg til å kjøre utenom en 5km lang tunnel som åpnet for 2 1/2 år siden. Vegen denne vil ha meg til å kjøre på har altså vert stengt i 2 1/2 år. Kan jeg "oppdatere" kartet? Hvordan gjør jeg isåfall det?

Ellers må jeg si at navigasjonen på nye Nissan Leaf virker tungvint iforhold til det jeg var vant med fra min forrige bil, en Mazda 6 2014-modell. Jeg kommer trolig til å bruke Google maps fra telefonen min heretter.
#10
Kjørte med ECO og antispinn slått av i dag, og kjørte forholdsvis greit på snødekt vei (10-15cm snø/skare) og 5-10 grader stigning. Trengte dermed ikke snu bilen/rygge. Synest Leafen fungerer greit på vinterføre, men vurderer likevel å ha med meg kjetting liggende i bilen. (PS: har gode/nye piggdekk)
#11
Hei,
testet ut min Nissan Leaf på snødekt vei (5 cm gjennombruddsskare) med løst isdekke/grus under. Når veiene ble brattere enn 5 grader stigning klarte den ikke å ta seg fram mer. Jeg fikk snudd bilen og rygget videre, då kjørte bilen forholdsvis lett videre oppover.
- Jeg glemte å prøve uten anitispinn. Hvordan slår jeg den av? Vil det han noen effekt?
- Og hvilke kjetting anbefales til bilen? Vil jeg oppleve at det tar seg fram omtrent som en firhjulstrekker med kjetting?
Jeg kjører endel på fjellveier.. og trenger en bil som tar seg bra fram på vinterføre.. (muligens har jeg valgt litt feil bil :) )

Takk for svar.
#12
Er det forresten noen som får tilsendt passord om man går til https://youplus.nissan.no/NO/no/YouPlus.html og klikker "husker ikke passord" og taster inn sin epost?
#13
Ja, blir ikke Nissan på meg heller neste gang. Skulle tro at man fikk oppleve bedre kundeservice når man kjøper en "gjennstand" til flere hundre tusen kroner.

Når det gjelder pågående sak vedr Nissan Connect har jeg iløpet av det 3 månedene opplevd at de har bedt meg sende inn screenshot av samme feilmelding tre ganger. Med andre ord har de ikke lest flere av de foregående svarene jeg har sendt. Det gjør det bare ekstra provoserende.
#14
Ok, det skal jeg gjøre.
En ting er ihvertfall sikkert. Hadde jeg på forhånd visst at jeg ikke kunne bruke Nissan Connect hadde jeg aldri kjøpt en Tekna til nærmere 400k.
#15
Takk for tips. Det skal jeg ta å gjøre.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA