Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - permagne

#1
Model S / Sv: Oversikt over hardware i Model S?
fredag 09. oktober 2015, klokken 14:37
Ja, akkurat DU er vel ikke den store skrekken ettersom oppfølging av kunder virker i det store og hele å være godt ivaretatt hos tesla.

Kom over denne listen i dag, som gir en del info på mitt spørsmål.

http://www.greencarreports.com/news/1092439_tesla-model-s-electric-car-what-has-changed-since-2012?utm_source=GreenCarReports&utm_medium=twitter

Da ser man at om dual motor er interessant, så kom autopilot hardware i rett I forkant av dual motor lansering.
#2
Model S / Oversikt over hardware i Model S?
torsdag 01. oktober 2015, klokken 12:55
Hei.

Jeg vurderer brukt model S. Siden de ikke opererer med årsmodeller for endringer av modellen lurer jeg på om det finnes en oversikt over når ulike hardware ble lagt til bil med serienrxxx, alternativt regnr xxx?

For eksempel kunne jeg tenkt meg autopilot. Nå er jeg ikke sikker på om det er tilgjengelig ennå, men på et eller annet tidspunkt startet de vel å produsere bilen med en rekke ekstra sensorer slik at man kan oppgradere bilen til autopilot via software når den er klar. Så en liste med mulighet for å sjekke fra hvilket reg.nr de begynte å levere denne sensorpakken hadde vært praktisk.

En mer historisk sak er f.eks når startet de med den oppgraderte drive-unit slik at man vet at det ikke er en issue lenger. En liste over når slike ting og andre upgrades ble inkludert i produksjonen ser jeg etter.

Finnes noe slikt, evt hva er den mest rasjonelle fremgangsmåten for å finne ut slik informasjon.
#3
Mine foreldre har akkurat fått levert sin E-Golf.

Jeg har førstelinjes support på alt teknisk generelt og tenkte å opprette bruker på car net så jeg kan hjelpe de på vei.

Antar at flere brukere kan registrere seg mot samme kjøretøy? Også de som Evt ikke har samme adresse, eller vil jeg skape problemer for deres pålogging med app ved at jeg oppretter bruker?


Edit:
Ble litt lamslått  av et 95 siders dokument om car-net som tillat overmål ikke dekket car-net på biler med forbrenningsmotorer og tenkte å spørre her først.

Tidlig i dokumentet står det at du bare bør gi tilgang til de du stoler på, så da burde det ikke være noe teknisk problem med flere brukere i alle fall.
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Priser på service
mandag 05. mai 2014, klokken 00:09
Er det mulig å hente ut data på hvor mye forbrenningsmotoren har gått. Ser ingen grunn til å skifte olje hvert år, hvis motoren har vært lite i bruk. Er det noe spesielt med landet vårt ift oljeskift? Regner med det er helsyntetisk multigrade olje som brukes her.
#5
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Priser på service
fredag 02. mai 2014, klokken 14:22
Hvordan settes intervallene for service?

Er det egen k- teller for bensinmotoren eller timeteller?

Til bykjøring så kan det bli ganske mange km uten at bensinmotoren går. Da blir det vel i overkant mye service?

Hadde vært en fordel om service var basert på faktisk bruk av bensinmotor, da vil man ha igjen for kjøring på elektrisitet på flere fronter.
#6
Model S / Får ikke ladet med supercharger
fredag 10. januar 2014, klokken 16:09
En kollega av meg er fra Dombås, og han kunne fortellet at i løpet av de siste par ukene har de vært minst 2 "teslaflyktninger" på supercharger-stasjonen der.

Har ikke detaljer, men det som har skjedd er at bilene ikke har tatt imot lading fra supercharger, og følgelig måtte ta til takke med mindre ladestrøm (ca 15 timer). I begge tilfellene måtte politiet hjelpe til med innlosjering over natten, og lading på en kraftigere kurs på en byggeplass i nærheten.

Tror det skal dreie seg om en kondensator i bilen som ikke fungerte.

Er veldig kritisk at man får ladet med den forventede hastigheten hvis bilen skal fungere på lengre turer i praksis.

Noen som har mer kunnskap rundt dette?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
#7
Andre elektriske doninger / Sv: Vectrix i Stavanger
tirsdag 17. juni 2008, klokken 15:33
Kunne ikke se noe om krav til sertifikat på denne snasne sykkelen.

Ut ifra farten å dømme vil jeg tro det ikke holder med bilsertifikat? Man må vel over på lett eller vanlig motorsykkel.

Per Magne
#8
Andre elektriske doninger / Sv: DIY elbil
tirsdag 17. juni 2008, klokken 13:32
Mangle bare ett innlegg for 5stk, hvis det er det som skal til for å "un-locke" konverterings forumet...
#9
Andre elektriske doninger / Sv: DIY elbil
tirsdag 17. juni 2008, klokken 13:31
Dette er for dumt. ???
#10
Andre elektriske doninger / Sv: DIY elbil
tirsdag 17. juni 2008, klokken 13:31
Hvorfor står det ingen plass at det er et forum for konvertering av fossil til elbil?
#11
Andre elektriske doninger / Sv: DIY elbil
tirsdag 17. juni 2008, klokken 13:30
Hvorfor kan ikke konverteringsforumet være åpent?
#12
Andre elektriske doninger / Sv: DIY elbil
tirsdag 17. juni 2008, klokken 13:30
Jeg skriver bare her for å kunne få tilgang til konverteringsforumet...
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA