Sitat fra: JorEl på søndag 25. mars 2018, klokken 21:52
:+1:Ja håper det kommer en Audi nå snart.
Den Audien kommer iht plan!
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: JorEl på søndag 25. mars 2018, klokken 21:52
:+1:Ja håper det kommer en Audi nå snart.
Sitat fra: KristofferH på fredag 23. mars 2018, klokken 18:51
Kunne ingen stoppe i tide?
Du bør parkere
Dårlig dashcam opptak..
Hvordan kan en bil, med så mange kameraer, flere lidar. Ikke oppdage denne dama? Bilen min skriker bare fotgjengere løper mot fotgjengerfelt i mørket etc
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 21. mars 2018, klokken 21:35
Jeg tror at raske CCS vil kunne nærme seg superladernettverket i utbredelse, pålitelighet og brukervennlighet om 3-5 år. Men samtidig ville jeg ikke bli overrasket om superladernettverket fortsatt er ledende om 5 år. Vi får se hva som skjer.
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 17. mars 2018, klokken 11:09Sitat fra: Tellus på lørdag 17. mars 2018, klokken 11:05Disse oppsettene til Andersen er laget kun i et forsøk på å fremheve tesla sine modeller sammenlignet med konkurrentene. Alt standardutstyr i Tesla blir ført inn. Standardutstyr på konkurrentene som teslamodellene ikke har eller kan utstyres med hoppes det over.Gjerne nevn noe jeg har glemt.
Akustisk laminert glass kunne jeg hatt i listen, men det er ikke spesielt kvantifiserbart, i mitt syn. En bil uten akustisk laminert glass kan jo være stillere enn en bil med det - ikke at jeg sier at Tesla er stillere. Det hadde vært bedre om produsentene målte lydnivået på en standardisert måte. Da hadde man hatt noe å sammenligne.
Sitat fra: Pilot på fredag 16. mars 2018, klokken 19:47
Holder på å bli gal av usikkerhet rundt bilfarge. Skal endre kotnrakten til First edition.
Akkurat nå står det Corris i kontrakten, men den røde så sprek ut. Er dog usikker på annehåndsverdi Corris vs. Photon red. Er red for å gå på smell med Photon red.
Sitat fra: knut.aulie på fredag 16. mars 2018, klokken 19:18Sitat fra: Inge__1976 på fredag 16. mars 2018, klokken 18:251.Nå har hverken Jaguar eller Audi laget elbil før så begge kan få elbilspesifikke problemer med bilene. Tiden vil vise om det rammer en, begge eller ingen. Ikke lenge siden Mercedes hadde store problemer med S klasse, og en skulle tro de hadde peil på fossilbiler.......
He He Audi er et par hakk over Jaguar når det gjelder driftssikkerhet og opplevd kvalitet. I tillegg er den mer teknologisk avansert og den er større. Forstår ikke hvor noen har fått det for seg at de skulle føle noe behov å prise denne under Ipace. Til denne prisen som er oppgitt nå så kommer til å selge som hakka møkk. OG da bryr de seg nok lite om noen surpeiser som trodde de kunne få den feteste og mest avanserte elbilen som masseproduseres til prisen av en leaf. Sorry, slik er ikke verden.
2.Mer teknologisk avansert, høres veldig Audi fanboy ut. Torque vectoring kan kanskje kvalifisere, men veldig mye er ukjent med E-Tron. Jaguar har meget avansert varme/kjøling av batteriet. VAG har ikke dette på VW så blir interessant å se om de har dette på Audi. Er det fraværende hjelper det lite med Quattro 2.0
3. «den feteste elbilen.....»
Pt er det helt klart Tesla S P100DL, og Roadster 2.0 er vist og overgår helt klart en tysk stasjonsvogn (tar med Roadster siden ingen av dem er i salg)
Kan jo godt hende at Jaguar lanserer I-Pace SVO fra e-TROPY før E-Tron kommer og da har vi en kandidat til [emoji6]
Sitat fra: Pingle på fredag 16. mars 2018, klokken 16:35
I og med at Møller har flagget prisen høyt ville jeg regnet med at fullversjon kunne konkurrere med en (utstyrsmessig) skrapet jaguar. 80000 billigere enn skrapet audi?
Når jeg ser utstyrsnivå på ipace-utgavene som er til salgs nå, ser jeg vanskelig for meg at audi konkurrerer på pris. I skrivende stund er bagasjeromsvolum bedre på ipace. Og jeg tviler på at etron klarer samme rekkevidde per kwh som ipace, etter å ha gjort bilen mer suvete.
Som nevnt også av andre, €80k kan være trivelig pris om "alt er inkludert" (jo, jeg regner med å måtte betale for hengerfeste), men etter å ha prøvd priskonfig på q5, vet jeg hvor fort hundretusenlapper går hos Møller.
Sitat fra: JorEl på mandag 12. mars 2018, klokken 17:22
Poenget er vel at VW valgte penger og løgn. For motorene produserte utrolig mye mer NOX enn de skulle. Når VW ble konfrontert med det, så gjorde de det de kunne for å skjule det. Når de ikke klarte å skjule det, så innrømmet de det og tok sin straff. Straffen ble forhandlet frem til et forlik. Naturen er like skitten etterpå enten VW betalte en million en milliard eller flere. Ikke første multinasjonale selskap som har svin på skogen.
Det jeg synes er skuffende er at vi i europa har vel ikke gjort så mye mer. Flaut.
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 05. mars 2018, klokken 19:57
Ikke helt unikt, du hadde Mercedes SLS AMG Electric Drive med fire motorer, pluss RIMAC og noen andre.
Men det er nytt for mer overkommelig prisede elbiler, og et definitivt pluss. (Ikke at det ser ut som e-tron vil konkurrere med Model S P100D.)