Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - El Prado

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Sikt og A-stolper
lørdag 07. oktober 2017, klokken 22:15
Jepp, da vet dere hvordan det er å kjøre lastebil! Både Volvo og Scania har så store speil at de skjuler lett en større suv som kommer inn i en rundkjøring, spesielt hvis hastigheten er den samme på begge kjøretøy!!
Så hvis du plutselig befinner deg foran en lastebil som ikke stopper for deg når du kommer fra venstre så vet du nå hvorfor
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: Priser service Leaf
onsdag 01. oktober 2014, klokken 19:06
Tok 2 års service på min Leaf med 42300km på telleren i dag hos Tempe Bil (Meca) i Trondheim.

Betalte kr 2500,- for kontroll, smøring av bremser fram og bak og skifte av friskluftfilter.
#3
Tok 2 års service på min Leaf i dag hos Tempe Bil (Meca) i Trondheim.

Betalte kr 2500,- for kontroll, smøring av bremser fram og bak og skifte av friskluftfilter.

#4
Hurtiglading i Trøndelag / Sv: Gratis hurtiglader, EV-Powers
fredag 18. april 2014, klokken 12:26
Fortsatt gratis på Værnes, Meråker og Storlien. Tok en harrytur Vikhammer til Åre i går.

Startet med fullladet bil, kjørte til Meråker, ladet 10min på hurtiglader og kjørte opp til Storlien. Koblet til hurtigladeren ved Coop``n og brukte en halvtime inne på butikken, kom ut og bilen var ferdigladet til 80%.
Kjørte til Åre og ladet i ca 3 timer/16A på "Green Higway"anlegget der mens det ble en tur på det svenske polet og deretter et bedre sushimåltid.
Tilbake på Storlien ble det igjen en halvtime med 80% hurtiglading, og turen gikk tilbake til Værnes, koblet til hurtigladeren der i 10min og sikret de siste milene hjem.

En fin dag å tilbringe i bil da det stort sett regnet det meste av dagen, føltes også helt greit da tiden ved ladestasjonene ble brukt til handling og spising. Billig kjøtt og øl ble det også  ;)
#5
Sitat fra: Strømbil på tirsdag 04. mars 2014, klokken 09:37
Var dette hos Nardo Bil Orkanger?(tidligere Bjørnstad Bil.)

Sitat fra: El Prado på fredag 28. februar 2014, klokken 18:50
En kollega var nettopp i Orkanger (Ikke langt fra Trondheim) og tok førstegangservice hos nissanforhandleren, prisen var nå satt ned til 2800,-

Jepp, Nardo bil var det. Men så viser det seg at noen der hadde "misforstått" et eller annet og gitt to Leafeiere feil pris til bla. min kollega som betalte 2800,-

Rett pris er nå 3990,-

Det samme skjedde meg i fjor sommer hos forhandler på Steinker, men jeg slapp unna med kr.2200,-  ::)
#6
Test av elbiler / Sv: Kjøpe Leaf eller Golf?
fredag 28. februar 2014, klokken 19:08
Nissan er vel den japanske produsenten som har hatt mest tull med sine produkter, med bla. en del småfeil på det elektriske. Men når det gjelder Leaf så har det faktisk vært svært lite feil og få mandagsbiler til nå. VW har i de siste 30 årene laget biler med svært varierende kvalitet og en stor andel mandagsprodukter, selv om de har vært gode på opplevd kvalitet.

Personlig så driter jeg i opplevd kvalitet og er opptatt av at ting fungerer, så derfor er valget når det kommer til bil enkelt! VW vil jeg ikke en gang bli sett i, og tysk bilindustri har vel ikke produsert noe som jeg kunne tenkt meg på over 30 år...
#7
En kollega var nettopp i Orkanger (Ikke langt fra Trondheim) og tok førstegangservice hos nissanforhandleren, prisen var nå satt ned til 2800,-
#8
TLC / Sv: Dieselvarmer, noen erfaringer?
lørdag 18. januar 2014, klokken 12:39
Hvorfor i all verden kan du på det sterkeste avholde folk fra å gjøre "inngrep" på bilen??

Det å montere en dieselvarmer krever da ikke mer enn hva en mann med fem tommeltotter klarer med en hånd.

Blir som å si at man må på ingen måte finne på å montere vedovn og pipe på et hus som ikke har det fra før...
#9
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Måtte jage fossilbil
torsdag 02. januar 2014, klokken 22:40
Hmmm, mye som er 100% lovlig..

Men er det slik at god folkeskikk, som det å ta litt hensyn til andre enn seg selv for mange er blitt en utenkbar tanke, selv når det ikke koster mer enn å måtte gå 25 meter ekstra?

Kanskje noen burde ta en runde med sitt lille ego....
#10
Sitat fra: TorC på fredag 27. desember 2013, klokken 01:29
Sitat fra: El Prado på fredag 20. desember 2013, klokken 10:45
Det er mulig å få laget frontrute med varmetråder hos enkelte produsenter men da må det bestilles et minimumsantall. Var borti det samme på en annen bilmodell for noen år siden, og da mener jeg det var minimum 10 ruter. Dette var fra en finsk produsent og prisen var da ca. 6000,-....

Har du noe mer detaljer om det? Husker du firmanavn?

Beklager, finner ikke igjen forespørslen jeg fikk..

Men det er jo flere som har bestilt forskjellige varer direkte fra fabrikker i Kina. Kjenner til noen som har fått laget taktelt og bestilt vinsjer til bil direkte fra fabrikk til svært gode priser, det ble bestilt ca. 10-15 enheter begge ganger.

Her er en link til diverse kinesiske produsenter/grossister. http://www.alibaba.com/countrysearch/CN/auto-glass.html Her kan man sende epost direkte til selger og spørre om de kan lage det du ønsker, minimumsantall og til hvilken pris.
Kan få ei vanlig frontrute til ca 10-30$ hvis man bestiller minimumsantall + frakt og omkost, som drar i vei en god del.

Har inntrykk av at kinakvaliteten har tatt seg sterkt opp i de senere år, men man får hva man betaler for, også i Kina
#11
Det er mulig å få laget frontrute med varmetråder hos enkelte produsenter men da må det bestilles et minimumsantall. Var borti det samme på en annen bilmodell for noen år siden, og da mener jeg det var minimum 10 ruter. Dette var fra en finsk produsent og prisen var da ca. 6000,-....
#12
Trøndelag elbilforening / Sv: Nissan forhandler som kan anbefales
onsdag 18. desember 2013, klokken 20:23
Trio på sutterøet var i alle fall kjent for svært god kundebehandling for noen år siden. De skulle få godkjenning for å reparere Leaf nå i høst. Kommer nok til å bruke dem selv om jeg jobber i Trondheim. Nissan i Fossegrenda kommer jeg ikke til å bruke pga. utrolig arrogant fremtreden!
#13
Elektriske utfordringer / Sv: LED fjernlys 2012 leaf
torsdag 21. november 2013, klokken 22:55
Problemet med Xenon i Leaf er at lysbildet blir helt feil pga. lyspunktet på pæra sitter alt for langt fram i reflektoren og man får to skarpt opplyste punkt alt for nære bilen. Dette opplevde jeg som å bli "blendet" av eget lys, og at det resulterte i dårlig synsrekkevidde, spesielt på veier uten belysning og i regn.

Har hatt mange biler med ettermontert xenon hvor det har blitt mye bedre lys, men da har reflektorene passet til lengden på pærene.

Lumen er ikke alt!
#14
Elektriske utfordringer / Sv: LED fjernlys 2012 leaf
fredag 15. november 2013, klokken 21:41
Sitat fra: bjorn_2390 på fredag 15. november 2013, klokken 19:58
Sitat fra: kennethsorum på torsdag 14. november 2013, klokken 09:32
Hei,

Er det noen som har en formening om denne vil passe i leafen?
http://www.ekstralys.no/products/h9-4300k-led-25w

Jeg har led nærlys i dag

Du skriver at du har LED nærlys i dag. Det har jeg også, og for meg oppleves det som rene dagslyset, i forhold til tidligere biler. Hvorfor bytte, eller er det ikke nærlyset du har tenkt å bruke den til? Gidder du å presisere litt for oss som sitter litt baki lokalet?

Les overskriften du, der står det fjærnlys  ;)


Den eneste LEDpæra som jeg finner på nett som kanskje lyser godt nok til langlys er vel denne http://www.alibaba.com/product-gs/1280829947/1800LM_Cree_LED_Car_Headlight_H4.html Har ikke prøvd den eller hørt om noen som har det ennå, og det finnes en del på ebay....
#15
Leaf 2010-2017 / Sv: Hundebur?
lørdag 26. oktober 2013, klokken 08:38
Hvis du ikke bruker hele baksetet til barn så kan du kjøpe et billig lite sammenleggbart bur hos europris, som passer på millimeteren oppå den minste seteryggen når den er lagt ned
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA