Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kaiba

#1
Er det vanlig at guessometer endrer seg basert på lav/høy temperatur, også hos ande elbilmerker?
Jeg trodde det skulle være konstant verdi uansett hvilke årstidene man befinner seg i. Det er vel energiforbruket som styrer hvor langt man kommer.
#2
DagfinnN; det er ikke så enkel beregning som du tror. I september kunne bilen lade opp til 500 km på 100% lading. med energiforbruk på 15kwh/100km, vil rekkevidde være ca. 400 km. I oktober kunne bilen lade maks 300 km på 100% lading. Man kan vel ikke forvente rekkevidde på 300 km med energiforbruket på 20kwh/100km?
Det ser ut for meg som batterikapasitet er redusert med over 30%, altså fra 500 km til 300 km.
Jeg vet ikke om min påstand er riktig, men lurer på om noen andre kan lade opptil 500 km i oktober eller er det bare bilen min som ikke klarer?   
#3
Er det noen av AE eiere som har mer enn estimert 300 km ved full lading på denne tida?
Min AE ligger på maks 300 km ved 100% lading. Med gj.snitt energiforbruk siste uka på ca. 20kwh/100km som jeg antar er ganske normal på denne tida, vil realistisk rekkevidde være ca. 150 km. Det er vel altfor lavt?
Dersom full lading gir 500 km, vil reell rekkevidde være ca. 250 km som er ganske normal på denne tida, stemmer det? 
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA