Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bjerknez

#1
BMW i4 / Sv: BMW i4 M50 noe å ha?
fredag 13. desember 2024, klokken 07:55
En liten oppdatering i tråden.

Bilen blir levert til meg mest trolig allerede neste uke :)
#2
BMW i4 / Sv: BMW i4 M50 noe å ha?
fredag 25. oktober 2024, klokken 00:07
Sitat fra: Toalmar på torsdag 24. oktober 2024, klokken 23:29Mye mer til bil en EX30 i hvert fall  :+1:
Her er det bare og glede seg
Ja, det er helt sikkert :)
#3
BMW i4 / Sv: BMW i4 M50 noe å ha?
fredag 25. oktober 2024, klokken 00:06
Sitat fra: turfsurf på torsdag 24. oktober 2024, klokken 12:48Fin den gråfargen.
Ja, av de jeg kunne vekge mener jeg den er den peneste. Jeg liker sort, men da blir på en måte alt sort. Med litt lysere bil, så kommer de sorte detaljene på bilen bedre frem og skaper litt kontrast. Det er grunnen til at jeg valgte denne :)
#4
BMW i4 / Sv: Forvarming av bil når det er kaldt?
torsdag 24. oktober 2024, klokken 15:49
Sitat fra: alda på torsdag 24. oktober 2024, klokken 15:46Yes, det är bara att klicka på viftesymbolet i appen så startar varming av bil. Slås av efter en halvtimme automatiskt. Den slår oxå på rattvarme.
Flott :)

Takker og bukker for kjapp oppklaring :)
#5
BMW i4 / Forvarming av bil når det er kaldt?
torsdag 24. oktober 2024, klokken 15:31
Har prøvekjørt en BMW i4 M50 og har vel ikke hatt all verdens tid til å sette meg inn i alt. Men det jeg lurer på er hvordan man feks. kan velge å fjernstyre oppvarming av bilen.

Jeg vet at man kan sette tid for avreise, så sørger bilen for resten. Men kan man selv velge når man vil starte oppvarmingen og når man vil stoppe den?

Evt. starte den manuelt via app og la den stå på til jeg slår den av igjen evt.?
#6
BMW i4 / Sv: i4 - Din bestilling (farge, utstyr osv)
torsdag 24. oktober 2024, klokken 15:18
Blir bestilling i dag :)

BMW i4 M50 "Super Charged". Alt av utstyr minus skinnseter da jeg liker stoff bedre.

Så slik blir min bil seende ut:

#7
BMW i4 / Sv: BMW i4 M50 noe å ha?
torsdag 24. oktober 2024, klokken 12:18
Nøyaktig slik blir da min bil seende ut. Jeg liker godt den litt mørke gråfargen :)

#8
BMW i4 / Sv: BMW i4 M50 noe å ha?
onsdag 23. oktober 2024, klokken 09:07
Her får du en indikasjon på forskjellene:

#9
BMW i4 / Sv: BMW i4 M50 noe å ha?
onsdag 23. oktober 2024, klokken 08:29
Setene i EX30 har dårligere sidestøtte (ikke like "sportslige"). Selve setet er ganske kort og mangler lårstøtte. Korsryggstøtte etc. mangler også.

Så setene i EX30 er ikke dårlige, men dem er ikke på nivå med setene i i4 M50 :)
#10
BMW i4 / Sv: BMW i4 M50 noe å ha?
onsdag 23. oktober 2024, klokken 07:48
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 23. oktober 2024, klokken 06:47
Sitat fra: Oddaa på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 22:44
Sitat fra: Bjerknez på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 15:25
Sitat fra: Boikott My Ass på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 14:16
Sitat fra: Bjerknez på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 13:38Da blir det nok bestilling av BMW i4 M50 i dag  8)

Prøvekjørte den i går, å den er jo helt sinnsyk å kjøre. :)

Selge Volvoen da? Var den ikke bra?
Har kun prøvekjørt Volvoen. Har ikke eid den.

Joda, den er jo bra. Men Bimmern er jo noe helt annet :)
Har prøvd begge. Setene/ kjørestillingen gjør Volvoen uaktuell for min del.
Er setene i EX30 ikke like bra ift kvalitet? Eller er det passformen du ikke liker? Jeg har ikke sittet i EX30 så jeg vet ikke
Setene i i4 M50 er i en helt annen liga. Sistnevnte har lårstøtte, korsryggstøtte og full pakke. Eneste tingen EX30 er "bedre" på i mine øyne er at man setter seg INN og ikke NED i bilen. Men litt må man lide for skjønnheten.

Jeg synes også til tross før større motor at Bimmern bruker mindre strøm.

Så Bimmern vil jeg si vinner på absolutt alle punkter hvis du ikke ønsker en bil du setter deg INN og ikke NED i.
#11
BMW i4 / Sv: BMW i4 M50 noe å ha?
tirsdag 22. oktober 2024, klokken 15:25
Sitat fra: Boikott My Ass på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 14:16
Sitat fra: Bjerknez på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 13:38Da blir det nok bestilling av BMW i4 M50 i dag  8)

Prøvekjørte den i går, å den er jo helt sinnsyk å kjøre. :)

Selge Volvoen da? Var den ikke bra?
Har kun prøvekjørt Volvoen. Har ikke eid den.

Joda, den er jo bra. Men Bimmern er jo noe helt annet :)
#12
BMW i4 / Sv: BMW i4 M50 noe å ha?
tirsdag 22. oktober 2024, klokken 13:38
Da blir det nok bestilling av BMW i4 M50 i dag  8)

Prøvekjørte den i går, å den er jo helt sinnsyk å kjøre. :)
#13
BMW i4 / Sv: BMW i4 M50 noe å ha?
mandag 21. oktober 2024, klokken 14:16
Sitat fra: Trond.m på mandag 21. oktober 2024, klokken 13:40Det er umulig å sammenlikne så to forskjellige biler. Vil anbefale deg å melde deg inn i BMW i4M50 Norge og lese hva folk mener.
Er det et forum?

Har du link?
#14
BMW i4 / BMW i4 M50 noe å ha?
mandag 21. oktober 2024, klokken 12:59
Har lenge siklet på Volvo EX30, men ble litt nyskjerrig på BMW i4 M50. Noen som har denne og som kanskje har testet denne opp mot andre el-biler som kan komme med pros and cons?
#15
Norsk Elbilforenings oppgaver / Sv: Antall ansatte i elbilforeningen.
torsdag 17. oktober 2024, klokken 04:49
Min mening er at Ladeklubben eller elbilforeningens abonnementsløsning er bortkastet. Akkurat som NAF. Hvorfor i alle dager skal jeg betale 600ish kroner i året for et medlemsskap?

Hadde man bare fått faste rabatter på all lading gjennom ladebrikken hadde det alene vært verdt det for mange, men denne brikken er jo intet annet en kontaktløs betaling. Noe man også har på mobilen eller på bankkortet. I værste fall (gud forby) kan man åpne Elton appen. Større dekning med tanke på ladestasjoner og appen tilbyr til en viss grad rabatter gjennom abonnement, hvis ønskelig. Appen er også fin og leke seg med hvis man vil planlegge ruter i sofaen etc.

Jeg har sett gjennom medlemsfordelene ladeklubben tilbyr og 2-3 av dem er helt OK (men passer ikke meg og hadde ikke vært lønnsomme uansett) og resten er bare fjas for å fylle ut fordelsboken for å gi inntrykk av mange fordeler.

Hadde ladebrikken fungert på fleremladestasjoner samt kommet med abonnementsløsninger som ga rabatter på alle ladestasjonene hadde det vært alfa omega. Da kunne brikken til og med kostet mer.

For min del blir denne brikken nok en dings på nøkkelknippet som fungerer bedre som brusoptrekker enn noe annet. Det er vertfall det inntrykket jeg har.

Men overbevis meg gjerne :)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA