Da har jeg omsider hatt tid til å se på dette.
Det var ikke plankekjøring.
Tok noen bilder underveis.
Bestilte sensor på ebay. Den kom i posten etter noen få dager.
Løsnet batteri og batterikasse for å få tilgang. Løsnet diverse slangefester for å bedre tilgangen ytterligere.
Surret en stund med å få løsnet strømkobling fra sensoren. Som bilde viser er det ganske enkelt. Vippe opp en liten hemp med et skrujern. Da er det bare å trekke ut koblingen.
For å lokalisere hvilken av de 2 sensorene som gir feilmelding fulgte jeg oppskriften fra en amerikansk forum. Koblet på kontakt på min nye sensor uten å skru ut den gamle sensoren. I med batteri og skru på tenning. Feilmelding var der fortsatt.
Ut med batteri og samme fremgangsmåte med sensor nr 2. Det ble nedtur. Som bilde viser var det fortsatt feilmelding.
Tenkte da at det muligens måtte slettes feilmelding men jeg har ikke leafSpy så det var ikke noe alternativ.
Bestemte meg for å ta en sjans. Uten stort håp om suksess. Byttet den sensoren som det var dårligst tilgang på og vanskeligst å få byttet. Rett og slett fordi jeg følte meg noe motarbeidet.
Løsnet med en skiftenøkkel og byttet sensor raskt så det ikke skulle renne ut for mye bremsevæske. Det gikk fint.
I med batteri og feste diverse slanger osv.
På med tenning. SUKSESS!!!! Ingen feilmelding og en liten kjøretur viser st bilen regenerer ved bremsing, noe den ikke har gjort mens den har vist feilmelding.
Total reperasjonskostnad: 390kr
Takk for i dag.
Det var ikke plankekjøring.
Tok noen bilder underveis.
Bestilte sensor på ebay. Den kom i posten etter noen få dager.
Løsnet batteri og batterikasse for å få tilgang. Løsnet diverse slangefester for å bedre tilgangen ytterligere.
Surret en stund med å få løsnet strømkobling fra sensoren. Som bilde viser er det ganske enkelt. Vippe opp en liten hemp med et skrujern. Da er det bare å trekke ut koblingen.
For å lokalisere hvilken av de 2 sensorene som gir feilmelding fulgte jeg oppskriften fra en amerikansk forum. Koblet på kontakt på min nye sensor uten å skru ut den gamle sensoren. I med batteri og skru på tenning. Feilmelding var der fortsatt.
Ut med batteri og samme fremgangsmåte med sensor nr 2. Det ble nedtur. Som bilde viser var det fortsatt feilmelding.
Tenkte da at det muligens måtte slettes feilmelding men jeg har ikke leafSpy så det var ikke noe alternativ.
Bestemte meg for å ta en sjans. Uten stort håp om suksess. Byttet den sensoren som det var dårligst tilgang på og vanskeligst å få byttet. Rett og slett fordi jeg følte meg noe motarbeidet.
Løsnet med en skiftenøkkel og byttet sensor raskt så det ikke skulle renne ut for mye bremsevæske. Det gikk fint.
I med batteri og feste diverse slanger osv.
På med tenning. SUKSESS!!!! Ingen feilmelding og en liten kjøretur viser st bilen regenerer ved bremsing, noe den ikke har gjort mens den har vist feilmelding.
Total reperasjonskostnad: 390kr
Takk for i dag.