Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mazda5

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 2018 Leaf - Same shit, new wrapping?
onsdag 06. september 2017, klokken 19:16
Takk for tilbakemeldinger og synspunkt.
Noe annet jeg reagerer på er at bilen koster rundt 300k i Norge. Det er ikke mye mindre enn Opel Ampera som i utgangspunktet er en god del dyrere i USA og kommer med et større batteri.
Både Kia Niro og Huyndai Kona kommer som el-biler neste år, og det er kanskje lurt å vente på dem? 
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / 2018 Leaf - Same shit, new wrapping?
onsdag 06. september 2017, klokken 09:59
I likhet med mange andre har jeg ventet på "nye" Leaf bokstavelig talt med stor spenning. Forhåndsomtalen har vært at dette er en helt ny bil. Imidlertid har diverse spionbilder vist en bil som ligner svært på den gamle.
Etter å ha sett "verdenslanseringen" i natt er jeg skuffet. De har gitt den en ny front og en ny hekk som er mer moderne og tidsmessig, men ellers er det meste svært likt. Bagasjerommet er visst riktignok litt større, men det ser like upraktisk ut som det gamle. Selvfølgelig er det flott at bilen har fått en del autonome funksjoner og kan parkere seg selv, men det er ikke noe jeg er villig til å betale mye for.
Den første Leafen kom allerede i 2011, klarer de virkelig ikke å forbedre mer i løpet av så mange år? En løsning ville vært å gi bilen et mer futuristisk og aerodynamisk utseende. Da ville den også fått bedre rekkevidde med det "lille" batteriet. Det ville heller ikke kostet mye mer med et "familievennlig" bagasjerom og f.eks. en revolusjonerende modulær batteriløsning slik at det gikk an å oppgradere uten å kjøpe ny bil.
Etter min mening er dette svakt av Nissan, men hva mener dere andre?     
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA