Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - larslure

#1
Bestillt og den er allt på tur med båt tror jeg :) vil tror at det batteriet jeg får med er av god nok kvalitet, da det selges i kitten. men er selvfølgelig et sjansespill.

Grunnen til at jeg kjøper 750W BBS02 er at det virker som et gjennomprøvd produkt som er ok for meg å ha kontroll på. deler tilgjengelig, masse info på youtube osv. også hadde det en grei pris på rundt 8K levert hit. noe jeg faktisk ar råd til, kontra den Trek powerfly jeg egentlig ville ha til 27K :)

Nå det gjelder el-sykkelglede så har jeg aldri hatt elsykkel, men tenker at jeg vil ha en moderat sykkel til og fra jobb. denne er veldig enkel å justere programmvaren på sånn at man har et foruftig oppsett. og ikke minst noe å styre med i vinter.

SitatDe fleste (alle?) av disse kitene som jeg har sett har en kadanse, eller tråkkhastighet på 120rpm eller mer

Hva menes med dette? at jeg må trø 120 rpm for å få max kraft?
#2
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: justere hastighet
lørdag 23. september 2017, klokken 19:41
Sitat35 km/t på flat mark med en 250W-motor

Er vel egentlig akkurat passe med mellon 30-35km.t

er det sånn at man kan åpne deksel uten at det er noe som blir brutt "waranty" forsegling?
#3
Har du link til kit/selger? bilder er jo tøfft :)
#4
SitatDu har ikke sagt et ord om hva slags sykkel du har. Hjul/felg/dekk diameter er mest avgjørende for krankdrevet. De fleste av disse små aludrevene er laga for fatbikes. Jeg satte som sagt 52t på min 26" 44/46t(?) offroad med gateslicks.

Gode argumenter  8) har Diamant apex T4 er en 26" syns den har vært en sterk sykkel, er rimelig stor og tung med mye kraft i fotene så den har tålt ting godt.

http://www.klikk.no/helse/test-av-terrengsykler-3320285

Det med drev får jeg se an, tenkte mest på hva som blir bruk for til vinteren.  er endel veldig bratte kneiker og ikke behov for så mye fart når det er is. kanske ett drev for sommer og ett for vinter.

Mest et prosjekt for å få en ok pendler sykkel. kan fort være jeg bygger noe heftigere til neste år og denne havner på kona sin sykkel. 
#5
Mailet lunacycle og de sendt fint kitten til Norge sa dem, ca 150usd i frakt.  tenker jeg begyner der så kan jeg pimpe etterhvert hvis det er behov. 

Etter det jeg leser er jo heftigere batteri og bruk er jo værre er det å være controller. men som du sier er Krankdrev greit å sette seg inn i. slik jeg skjønner det koser disse motorene seg på litt høyt turtall. Og man får høyere moment og "sterkere" motor ved mindre drev. den "Luna mighty mini" du linker til gjør det fint, men ser har den bakdelen at det flytter kjedet 2cm ut fra sykkel. Da har man "lekkie 36t og 42t" og bygger mere inn, må hvordan det blir på min sykkel.

http://www.brightonebikes.co.uk/uploads/5/5/9/9/55994159/s477911813557644866_p7_i6_w2560.jpeg

#6
SitatÅssen ser Preditor ut? Plass til 14S4P i den? Da får du 52V. Hvor mange Ampére yter/tåler BMSen? Hva slags spec er det på 33G cellene?

her ikke peiling på noe av det der  8)

Tenker også jeg går for 46T til å begynne med.

Fant denne kitten, virker som et fint tilbud, og litt seriøse folk. mye på youtube. skal dobbeltsjekke om frakt er 45usd. ser også i teksten under der at de har mulighet for 52V batteri.

https://lunacycle.com/bafang-bbs02-kit/

Trenger ikke sykle i 35km/t i oppoverbakken
#7
vil dette funke? fra em3ev.com

Your order
Product    Total
Bafang 48V 750W BBS02 Ebike Kit With Battery Pack Option (~1200W Max)  × 1      $929.0   
BBS02 48V 25A Kit  × 1      Subtotal: $379.0   
BBS01/02/HD Display - C965  × 1      Subtotal: $50.0   
Throttle Type - Right Thumb Throttle (type 1)  × 1      Subtotal: $5.0   
Ebrake Type - Mechanical Ebrakes Lever (pair)  × 1      Subtotal: $6.0   
Current Rating (02-48V) - 25A (750W)  × 1      Subtotal: $0.0   
47V (13S4P) Preditor L Options - Current will be programmed to 18A if 33G cells are chosen  × 1   

47V (13S4P) Preditor L Battery Options:

    47V 13.6Ah High-Energy Pack (13S4P-MJ1)

   Subtotal: $429.0   
54.6V Charger (for 13S, 47/48V NCM/NCA Battery) - 54.6V 5A Charger (with 90/100% Switch)  × 1      Subtotal: $60.0   
Subtotal    $929.0
Shipping    

    Europe Zone 9 Battery (<30kg): $155.5   
    Europe Zone 9 Battery (<30kg): $155.5   

Total    $1,084.5
Total Weight    11.8 kg
#8
Takk for hjelp så langt :)

har grublet meg litt ferdig, tenker man klarer seg fint med den utgående BBS02, ser at den er finnes i en revidert utgave som heter BBS02b, med noen forbedringer også oppgradert controller. tror jeg like greit kan bestille motor fra ebay eller aliexpress da allt uansett er produsert i østen??

https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20170911115606&SearchText=bbs02b

Batteriet derimot, greit med kina ordre der, batteriene i den pakken over der? skjønner det er greit med god kvalitet der. er det fraktregler på det?  link til et godt og passende 48/52v med lader er veldig velkommen....
#9
Har faktisk sett flere ganger på den 750w kit du linker til. men detter litt ut på alle valgmuligheter som er. hva trenger jeg egentlig?

trottle, brems, tannhjultrjenger jeg vel. men kan jeg bruke  krang armene fra gammelsykkel?

hvilket av de batteriene? ca hvor lagngt kommer man med et batteri på 50c 18,9Ah ??
vil ha batteri montert i skruene til flasken

Takk for hjelp :)
#10
250w er vel litt smått når man først bygger :) har ingen interesse av å sykle rundt i enorm fart. er en stor mann og skal opp noen heftige bakker på tur til jobb. sykkler mellom 35 og 40 på flata når jeg har godt driv.


#11
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Hjelp til komplett Bafang kit
lørdag 02. september 2017, klokken 23:31
hei, var å testet en sykkel med en Bosch men 75 nm kraft og syns det egentlig var nok power, men allt for kunstig med stopp på 25 km.t når man selv sykler mye fortere. så må finne på noe lurt og ikke minst billigere enn de 27K den sykkelen kostet.

Trenger hjelp til å finne en Bafang kit med allt jeg trenger til rundt 1000 usd. regner med den med 750W yter bedre enn den Bosch motoren jeg prøvde, men klart 1000w høres greit ut. Er skeptisk til å handle masse fra Kina, også er det ikke særlig kompatibelt eller brukevennlig :)

ser at disse bafang kit ikke har noen kontroll box slik som de bakhjul systemene har?

Mvh nybegynner ++
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA