Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Daniel Freitag

#1
Zoe / Sv: Fersking.. Valg av lader..
onsdag 30. august 2017, klokken 07:46
Sitat fra: AppleKnocker på tirsdag 29. august 2017, klokken 23:58
Sitat fra: Daniel Freitag på tirsdag 29. august 2017, klokken 21:12
Kom kanskje feil ut, handler ikke om pengene.   Men jeg nekter å tro at jeg får 16mil rekkevidde i - 25 grader. Så bilen må lades på jobben så den 13kilos klumpen må håndteres.. Hehe. Eller er det noen med andre erfaringer?
Du kan nekte til du bli blå :laugh:

Jeg har kjørt nesten 24 mil i 24 minus fra Drøbak til Geilo*. Det er 800 meter netto stigning. Fulgte fartsgrensene, men kjørte  fornuftig med snittfart på ca 60 km/t.
https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,32598.msg559454.html#msg559454

ZOE har batterivarmer som som gjør at du kan starte turen med en batteritemperatur på +15 selv om det er kuldegrader. Det gir deg en del ekstra mil vinterstid.

16 mil klarer du fint uansett.

* Det skal sies at jeg måtte fylle på 2 kw for å gjennomføre.

Hehe. Se her ja. Derfor jeg spørr!
Men da blir det ladestasjon og bøtte for vår del
#2
Zoe / Sv: Fersking.. Valg av lader..
tirsdag 29. august 2017, klokken 21:18
Vi snakker om 40kw ja.
Kun IT på jobb og hjemme.
#3
Zoe / Sv: Fersking.. Valg av lader..
tirsdag 29. august 2017, klokken 21:12
Kom kanskje feil ut, handler ikke om pengene.   Men jeg nekter å tro at jeg får 16mil rekkevidde i - 25 grader. Så bilen må lades på jobben så den 13kilos klumpen må håndteres.. Hehe. Eller er det noen med andre erfaringer?
#4
Zoe / Fersking.. Valg av lader..
tirsdag 29. august 2017, klokken 19:29
Hei.
Jeg skal ut å prøvekjøre Zoe denne uken å kommer trolig til å handle.
Kona skal bruke denne til pendling 87km en vei.
Og skal lade I all hovedsak gratis på jobben.
Vi bor i Hedmark og her kryper det ofte under -20 grader. Mye elg langs veien så ekstralys skal også monteres om dette lar seg gjøre.
Så på vinterstid må bilen også lades hjemme.
Så mitt spm er:
Ladestasjon hjemme + ladebøtte eller velge bort ladestasjonen og heller velge klumpen fra Zaptec?

Begrunn svaret.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA