Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - steffkul

#1
Model X / Sv: Hvilke vinterdekk har du kjøpt til Model X?
søndag 22. oktober 2017, klokken 11:49
Hvor stor forskjell er det på rekkevidde/forbruk på 19" og 20" vinterhjul?
#2
Model X / Sv: Leveringstidspunkt TMX
fredag 20. oktober 2017, klokken 12:35
Noen som vet hvor lang tid det tar fra bilen ankommer Drammen, til den utleveres på samme sted? Ser at min ankommer Drammen neste onsdag..
#3
Model X / Sv: Lakkbeskyttelse av ny bil
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 22:23
Ser at flere kommenterer slitasje på lakken rundt hjulbuene etter kjøring på grusvei. Er dette et kjent problem? Isåfall, hva anbefales for å motvirke dette? Vil skvettlapper gjøre susen?
#4
Tesla / Sv: Tesla Inventory
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 08:39
På options decoderen på options.teslastuff.net kan du legge inn VIN-nummeret på bilen og få opp en liste med koder. Ser at det kommer opp APF1 (autopilot fimware 2.0 Enhanced) og APH3 på min. Den ble for øvrig ferdig produsert 29. August.  Forstår det slik at den da har AP 2.5.
#5
Model X / Sv: Inventory Model X 75D
fredag 06. oktober 2017, klokken 09:06
Sitat fra: Jærbuen på torsdag 05. oktober 2017, klokken 21:56
Sitat fra: sigurdi på torsdag 05. oktober 2017, klokken 20:24
Sitat fra: Red_Harvest på torsdag 05. oktober 2017, klokken 17:55
De med 5,2s er nyere biler med oppgraderte deler.

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk
Sansynlig at endel inventory er kanselerte biler pga at oppdateringen ble lansert.
Folk byttett til den nye som er kjappere.
Mest sannsynlig ny inverter sim takler høyete Ampere, men rykter sier model 3 DU.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

De oppdateres til 5.2 før salg  :+1:

Er du sikker på det? Har du selv sett at det har blitt gjort og «kontrollsjekket» at det er 5,2?
#6
Model X / Inventory Model X 75D
torsdag 05. oktober 2017, klokken 17:50
Ser at det står spesifisert 0-100 km/t på 6,2 sekunder på samtlige inventory Model X 75D. På konfiguratoren for ny bil på tesla sine sider står det oppgitt 0-100 km/t på 5,2 sekunder. Mangler dermed inventory-bilene en oppdatering, eller er det bare en "skrivefeil"?
#7
Model X / Sv: Obsidian black metallic vs. solid black
torsdag 28. september 2017, klokken 12:07
Sitat fra: Siggen på torsdag 28. september 2017, klokken 11:11
Sitat fra: steffkul på torsdag 28. september 2017, klokken 10:52
Hva slags erfaringer har folk med obsidian black metallic vs. solid black lakk. Fordeler/ulemper?

Hva tenker du på?
Har hatt P85D med Solid og 90D med Obsidian. Tett, dyp sort velholdt lakk er i mine øyne mye finere enn obsidian. Men noe som forundrer meg er at obsidian til Tesla har mer lillaskjær enn obsidian som brukes på amerikanskproduserte Mercedeser. Svigers har enn GLE og den oppleves noe sortere i lakken enn 90D'n. Obsidian vil nok derimot skjule lette vaskeriper og lignende bedre enn en tett "ss" svart lakk

Tenkte da i forhold til vasking, vedlikehold, "kvalitet", finsish etc. Du belyser jo forsåvidt noe av dette. Takk for det :)
#8
Model X / Obsidian black metallic vs. solid black
torsdag 28. september 2017, klokken 10:52
Hva slags erfaringer har folk med obsidian black metallic vs. solid black lakk. Fordeler/ulemper?
#9
Model X / Sv: AP2 HW vs oppgradert autopilot
tirsdag 26. september 2017, klokken 16:44
Okay. Forstår jeg det da riktig at det koster 62800kr å få det aktivert i etterkant, mot 41200kr ved nybestilling?
#10
Model X / AP2 HW vs oppgradert autopilot
tirsdag 26. september 2017, klokken 10:34
Hva er forskjellen på AP2 HW og betegnelsen «oppgradert autopilot» på tesla sine sider? Er AP2 HW det samme som en ikke-aktivert oppgradert autopilot?
#11
Da vil det vel være urimelig av Opel å kreve at kundene med eksisterende bestillinger må bestemme seg innen slutten av september? Man må vel i det minste kunne kreve en pekepinn på når man vil få bilen før man bestemmer seg om man skal ha den eller ikke?!
#12
Sitat fra: singstaen på onsdag 30. august 2017, klokken 22:02
Jeg har bestillingsdato 10.10.2016 og var i dag i telefonsamtale med selger. Intet nytt å bekrefte...
Fikk du noen pekepinn når du bestilte 10.10.2016 på når du kunne forvente å få bilen?
#13
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde Leaf 2018
torsdag 07. september 2017, klokken 20:56
Takk for gode og svært grundige svar! Det er tydelig at den teoretiske rekkevidden fort halveres under slike forhold..! Heldigvis er det ikke så ofte at man er ute for slike ugunstige forhold.
#14
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Rekkevidde Leaf 2018
torsdag 07. september 2017, klokken 17:39
Jeg har aldri eid en Leaf, men vurderer 2018-modellen grunnet den nye rekkevidden. Spørsmålet er bare hvor lang rekkevidden er i et worst case scenario på en skikkelig vinterdag (-15, snø, vind)? Jeg ønsker å  bruke bilen som en vanlig bil på motorveien fra Oslo til Lillehammer (19 mil). Her er fartsgrensen flere steder 110 km/t. Basert på erfaringen fra nåværende Leaf-eiere, hvor langt kommer dere under slike forhold? Hvor stor differense er det mellom NEDC og faktisk rekkevidde under slike forhold?
#15
Model X / Sv: Ettermontering av hengerfeste
onsdag 30. august 2017, klokken 21:09
Finner denne pakken hos tesla da, så kan virke som det finnes et alternativ for ettermontering i USA i alle fall - https://shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-accessories/model-x-tow-package.html
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA