Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - JFa

#1
Model S / Sv: Software 2017.42 a88c8d5
lørdag 28. oktober 2017, klokken 21:43
Sitat fra: steam på lørdag 28. oktober 2017, klokken 19:08
Jeg har en annen update enn denne.

Jeg har 2017.42.1 94435ee.

Er den før eller etter denne?

EDIT: ev-fw mener at denne er etter a88c8d5
En av de heldige...
#2
Model S / Sv: Software 2017.42 a88c8d5
lørdag 28. oktober 2017, klokken 13:17
Sitat fra: petersv på lørdag 28. oktober 2017, klokken 13:01
Det siste forutsetter at bilen får vite når den gjør feil, og hva den alternativt skulle gjort riktig. Det er etter min mening ikke mulig. Tipper al læring foregår på en stor "mainframe" sentralt en plass, så pusher de ut nye algoritmer når de er klare og verifiserte.
Blir disse algoritmene pushet ut utenom de offisielle oppdateringene? Min bil har fått merkbart bedre Autostyringsegenskaper midt mellom to oppdateringer. Mye mindre nervøs ved kjøring i oppmerket felt både rett frem og i kurver. Eller skyldes det en viss tid med intern kalibrering/justering i bilen etter at programvaren er oppdatert?
Etter siste oppdatering har styringen blitt mere nervøs igjen, men filholdingen er bedre og ligger lenger fra gulstripa og lenger fra bilen foran.
#3
Model S / Sv: Software 2017.42 a88c8d5
fredag 27. oktober 2017, klokken 18:35
Sitat fra: prophan på fredag 27. oktober 2017, klokken 17:21
Jfa, dette har vel vært siden 2017.32 som j har (dessverre)nå

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Nytt for meg, AP2.0
#4
Model S / Sv: Software 2017.42 a88c8d5
fredag 27. oktober 2017, klokken 12:18
Sitat fra: cra på fredag 27. oktober 2017, klokken 11:04
Avstanden burde være i sekunder, ikke i "Tesla-meter". :)  Men mer avstand på 7 (og forspvidt alle de andre også) vil være helt greit.
Kunne også ønske meg en justering av hvor bilene ser ut til å være i forhold til hverandre på dashboardet. På skjermen ser det ut som de er omtrent dobbelt så langt framme som når jeg ser ut av frontruta.
Med avstand på 7 er bilen foran vist enda lenger unna i displayet, nesten «helt i dimman». Displayet viser nå kurver, og de nærmeste to bilene. Har tidligere bare sett den nærmeste. Bilen foran havner på feil side av kjørefeltmarkeringen når vegen svinger. Satser på at systemets egenopplæring finner ut av det etter hvert.
#5
Model S / Software 2017.42 a88c8d5
fredag 27. oktober 2017, klokken 10:33
Fått ny oppdatering, står ikke noe i loggen om forbedret Autostyring, men merkbare forbedringer av AP2.
- Holder større avstand til gul-linja i midten, ikke krysset denne foreløpig
- Større avstand til bilen foran med ACC på 7
- Kobler ikke ut Auto så raskt når kantlinje blir borte, virker som den følger bilen foran gjennom kryss

Mangler fortsatt:
Ingen visning av nabofeltene i displayet
Leser ikke skilt
Feltskifte fungerte tidligere, men ikke nå.
#6
Model S / Sv: software 2017.40.1
fredag 20. oktober 2017, klokken 15:19
Fikk 2017.40.1 e29b97f for 2 dager siden. Hatt bilen siden begynnelsen av juli, alle oppdateringer har kommet via bilens mobilnett. Mod. X 2017 mod. Tynt rimlag på vegen, men godt synlig vegmerking. Bilen hadde problem med å registrere merkingen, særlig gulstripa, så autostyring fungerte dårlig der det tidligere har fungert fint.
#7
e-Golf / Sv: Orkanger-Tønsberg
onsdag 18. oktober 2017, klokken 15:16
Forsøkt eGOtrip.se?
Bedre oppdatert på nye ladestasjoner i Troms der jeg ferdes
#8
AC fleksilading / Sv: Prisøkning
søndag 01. oktober 2017, klokken 00:18
Blir trukket hele beløpet samlet for foregående mnd ca. den 5. I etterfølgende mnd.
#9
Model X / Sv: Model X - Dekk og felger
fredag 22. september 2017, klokken 13:36
LI på 102/106 gjelder bare for 22", for andre dimensjoner gjelder LI=110 bak.
Bakaksellast 2052 kg gir min. LI=109.
Har tatt det opp med Tesla for flere uker siden, men har ikke fått annet svar enn at "det er løftet opp på et høyere nivå".
Kjøpte originale Tesla 19" vinterdekk, fikk Cyclone-felger. Disse er umerket når det gjelder vekt, og Tesla kan ikke svare på hva de tåler.
Mistenker at de ikke tåler 1026 kilo......
#10
Lading av Tesla / CHAdeMO-adapter med støtte for mer enn 50kW?
torsdag 21. september 2017, klokken 22:52
Har aldri fått mer en 43kW med Chademoadapteret, 118kW på SC, X 100D
#11
EQA / EQA
fredag 15. september 2017, klokken 00:14
Som skulle tilsvare max ladeeffekt på ca. 90kW. Ikke all verden 3 år fram i tid. Når begynner etableringen av ladenettverket?
#12
Model X / Vinterdekk
torsdag 14. september 2017, klokken 23:53
Det står Slipstream, men fikk Cyclone.....
265/50/19 Hakka R2 SUV har rullemotstand A
255/50/19 har rullemotstand B, muligens litt stivere dekk?
#13
Model X / Sv: Vinterdekk
torsdag 14. september 2017, klokken 10:48
Sitat fra: nie på torsdag 14. september 2017, klokken 09:52
Dere som har hentet ut Model X i det siste.
Hvilke felger er det Tesla leverer til vinterdekkene (19") for tiden? Er det fortsatt Cyclone-felgene tilsvarende de som tidligere kunne bestilles til Model S?
Fikk Cyclone-felger i august


Sent from my iPad using Tapatalk
#14
Model S / Førstegangs kjøper
tirsdag 12. september 2017, klokken 22:24
Sitat fra: jokke på tirsdag 12. september 2017, klokken 21:35
der står det bare "innkluderer 4 standard 19" felger med dekk montert"
kopi fra konfigurator

#15
Model S / Sv: Førstegangs kjøper
tirsdag 12. september 2017, klokken 20:50
I konfiguratoren for X, der du velger vinterdekk
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA