Sitat fra: Caspar på søndag 13. august 2017, klokken 00:09Sitat fra: Espen Bjørnbak på fredag 11. august 2017, klokken 19:34Den store forskjellen er at motorbytte i boblen krever ikke noe dokumentasjon fra produsent eller uavhengig laboratorium så lenge Trafikkstasjonene med rimelighet kan kontrollere ombyggingen selv. Denne muligheten gjelder ikke for batteribytte, eller elkonvertering. (Og det er veldig synd)
Dette var mye og komplisert lesning. Jeg vet at det tidligere har vært lettere å bygge om til elbil enn å oppgradere batterier i en eksisterende.
Spørsmål til de med erfaring:Om bilen er fra 1960 tallet, er reglene-og kravene da like strenge? Skal man tolke direktivet bokstavelig vil det jo si at man ved oppgradering av ei feks boble må til et laboratorium for å få godkjent en 1600 motor i en 1200 bil... Eller?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Yepp, ser ut til at el konvertering i praksis har blitt umulig. Jeg skjønner i utgangspunktet myndighetens strenge krav, men umyndig gjøring at hele svv på bakgrunn av kunnskapsmangel er litt trist. SFRO i Sverige har utarbeidet en krav beskrivelse og rettledning i forhold til dette. Dette har de gjort i samarbeid med de med best kompetanse på området. Synd at ikke Norge kan klare det samme,- men dette handler nok ikke om evne- kun vilje. Illusjonen om at de norske statsorganer er til for oss alle er død for lenge siden.
Sent from my iPhone using Tapatalk