Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - lamakul

#1
SitatHehe, hver sin smak ja. Jeg fulgte litt med på en diskusjon om iMiEV og Think på en amerikansk side, et av utsagnene var "but the iMiEV looks like a million dollars compared to the Think". Jeg tror jeg er enig...

Seriøst? Designmessig er THINK fullstendig overlegen iMiEV. Det samme gjelder batterikapasitet ï vinterhalvåret.

Glem iMiEV - kjøp THINK.
#2
Sitat fra: Lunde på tirsdag 14. juni 2011, klokken 23:09
Antagelig ville det vært i orden om du forsøkte en gang til i samme kontakt. Har opplevet samme "hikke" men de få gangene det har skjedd har det resatt seg selv når jeg plugger ut og inn igjen.

Jeg forøkte å lade bilen på flere ulike ladestasjoner og samme feil oppsto alle stedene. I garasjen har jeg en 16A kurs uten andre strømkilder tilkoblet. Fikk også en elektriker til å sjekke det elektriske anlegget i garasjen. Han fant ingen feil.

Ladingene startet alltid som normalt, men etter 30-60 minutter sluttet bilen å ta i mot strøm. Ladeindikatoren på dashbordet blinket grønt og økonomimåleren sto på 0. Samtidig kunne jeg se at hjulet på strømmåleren i garasjen sto bom stille. Ved enkelte tilfeller blinket Power Fault og Car Link Fault rødt på laderen, men ikke alltid. Jeg klarte dog aldri å fullade bilen, til tross for at den sto til lading i opp mot 14 timer. Det var sjelden jeg klarte å lade den til mer en 60-70%...

Dette pågikk ca. en uke før jeg kontaktet RS. Der står nå bilen og venter på ny PCU.
#3
Kjøpte av Christopher hos RS Sandvika, ja. Feilen viste seg å være mer omfattende enn først antatt. Det er bestilt en ny PCU, hvis jeg husker bokstavene korrekt... Får ikke håpe ventetiden blir alt for lang.
#4
Etter bare noen få dagers drift har det nå oppstått et ladeproblem med bilen. Da jeg skulle ut å kjøre i dag tidlig stusset jeg på at bilen fortsatt ladet. Den burde vært ferdigladet med god margin. Jeg låste opp døren og konstanterte at indikatoren sto på 70%. I det jeg kobler ut laderen fra bilen ser jeg at det blinker intenst på kontrollenheten. Både Power Fault og Car Link Fault blinker rødt med en takt på fire blink.

I følge brukerveiledningen fra THINK betyr dette at det er en intern feil i ladekabelen, og at denne må byttes.

Senere på dagen, etter en kort kjøretur, forsøkte jeg å starte ladingen på nytt. Først ser alt greit ut, men etter å ha ladet ca. 20 minutter oppstår det samme problemet. Økonomimåleren hopper opp og ned, og ladeindikatoren veksler mellom å lyse konstant og blinke... Etter å ha koblet fra ladekabelen blinker Power Fault og Car Link Fault rødt som tidligere på dagen.

Noen som har vært borti noe liknende?
#5
Den er uten ESP og BAS, men det er egentlig relativt uvesentlig.

Jeg signerte kjøpskontrakt med THINK 22. mai 2008 på en 2+2-modell med estimert leveranse februar/mars 2009. Siden den gang har det vært mye frustrasjon og manglende oppfølging fra THINK. Dette førte til at jeg begynte å se meg om etter alternative modeller, uten særlig hell. Så dukket plutselig denne opp hos RøhneSelmer på Sandvika og jeg klinket til!

Det er nok ikke mange kommuner i Norge som har høyere tetthet av 4-seters THINK enn Rælingen per dags dato. Jeg regner med at våre veier krysses før eller siden...
#6
Finn Arne, antall THINK i Rælingen er stadig økende. Fikk min i går, og det er nå (minimum) 2 stk. sorte, Lithium-drevne 4-setere i kommunen.

3 år uten elbil har vært i overkant lenge. Jeg gleder meg allerede til køen på mandag (Rælingen-Høvik-Rælingen)...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA