Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - omregna

#1
Lading av Tesla / Sv: Bug Tesla og ZapCharger Pro lastbalansert?
fredag 27. november 2020, klokken 22:23
Jeg opplever akkurat det samme på min MX når jeg lader på 3-faset ladere. Har forsøkt flere ladere og det samme skjer. Ville satt pris på erfaringer/forslag til løsning i og med at Tesla ikke har noen......!
#2
Vet det, men de forlangte betaling før de ville sette bilen i mitt navn. Nå er jo bilen registrert på meg og det kommer til å gå dagevis før jeg har bilen....:-(
#3
Ble bedt om å betale og forsikre bilen slik at de kunne registrere den på meg. Utlevering skulle jo finne sted dagen etter. En er nesten nødt til å betale før registrering og utlevering finner sted. Bilen er jo registrert på meg så det er jo ikke problemet. Jeg eier den jo formelt, bare det at jeg ikke har tilgang til den.

Problemet nå er jo at jeg er avhengig av bil i jobben så det må nok bli et besøk med forespørsel om erstatningsbil. Om de kompenserer med noen matter etc. ville være god kundepleie, som vil kunne føre til en fornøyd kunde igjen.
#4
Det er bekreftet at det skyldes logistikk/transportproblemer. Så årsaken er ikke klargjøring eller utbedring av feil/mangler har de sagt. Bilen står nok fortsatt i Drammen. De burde kunne bedre sin kommunikasjon og komme opp med en alternativ løsning etter opprinnelig leveransedato, spesielt siden de har stilt krav om at bilen ble betalt, forsikret og registrert. Da holder det ikke bare med en beklagelse. Her må de kompensere enten med låne bil eller annen økonomisk kompensasjon.
#5
Jeg bestilte en inventory mod X og fikk beskjed at den var i Drammen og kunne leveres i løpet av et par dager. Etter to dager fant jeg ved en tilfeldighet ut at bilen var un-matchet fra meg og matchet mot annen kunde til tross for at jeg hadde betalt og fått bekreftet leveringsdato for en unik bil med oppgitt VIN. Etter mye om og men ble bilen overført til meg og den andre kunden var uten bil igjen. Jeg fikk jeg ny leveringsdato som er om to dager. Bilen er betalt i sin helhet (lånet tikker og går), forsikring er tegnet (også her tikker kostnadene) og Tesla har registrert bilen på meg (bilens alder er startet). Og jeg er uten bil...

Nå har jeg på nytt fått vite at bilen ikke kan leveres som avtalt, og at de ikke p.t. vet ny leveringsdato. Men når jeg logger på min Tesla konto er det satt opp ny leveringsdato en uke frem i tid. Det er jo mildt sagt rimelig freidig å be meg om å betale 1 million, tegne forsikring og registrere bilen på meg uten å levere ut bilen eller kunne redegjøre for når det vil skje!

Jeg mistenker sterkt at denne falske lovnaden var for å få også denne bilen på salgsstatistikken for 3. kvartal (leveringsdato ble nemlig satt til 30. september).

30. september burde jeg vel kunne kreve at Tesla kompenserer meg, eller hva tenker dere.....?

Jeg har alltid hørt at det siste man skal stole på er en bilselger, men dette tar kaka...
#6
e-Golf / Sv: Varmetråder i frontrute
tirsdag 14. august 2018, klokken 17:17
Foreløpig sier de bare hver gang at de feilsøker og forsøker forskjellige utbedrings tips fra fabrikk uten at det hjelper. Spørsmålet blir jo hvor lenge de kan holde på å gjøre forsøk på feilsøk og utbedring?
#7
e-Golf / Sv: Varmetråder i frontrute
lørdag 11. august 2018, klokken 19:01
Jeg får kvittering i Appen, men det er kun varmetrådene i bakruten som virker. Verkstedet sier at de har målt og det viser seg at releet slår inn og ut igjen etter noen sekunder. Byttet rele uten at det hjalp. Software oppdatert det også uten hell.Gjelder hele frontruten og ikke bare enkelte partier. Reklamert flere ganger og bilen har vært på verkstedet 5-6 ganger, men problemet står fortsatt uløst og verkstedet er rådvill...........
#8
e-Golf / Varmetråder i frontrute
fredag 10. august 2018, klokken 22:29
Noen som har erfaring med at varmetrådene i frontruta ikke virker. Lar seg ikke skru på fra web eller app (Car-Net). Jeg har hatt bilen på verksted for denne feilen 5-6 ganger det siste halve året, men de har fortsatt ikke klart å utbedre dette. Fabrikken har visstnok ingen løsning p.t.
#9
e-Golf / Ladekabel - importør leverer ut nye
onsdag 08. august 2018, klokken 21:05
Hei

Noen som har vært borti at leverandør systematisk leverer ut ny ladekabel. Jeg skal med min FL300 2017 mod på verksted for oppdatering av Car-Net og har fått beskjed om å ta med ladekabel fordi importøren ønsker å bytte ut denne med en ny. Noen som vet hvorfor de foretar dette?
#10
Om jeg forstår deg rett så må det da kobles med 3x32 amp og da vil e-golfen lade med 32 amp/7,2 kw - er det rett oppfattet?

Tesla lader selges forøvrig til alle fikk jeg beskjed om da jeg kontaktet de.
#11
Er det mulig å montere Tesla sin wall connector hjemme for å lade e-golf (siste versjon-300km)?

Og i så fall skal/bør en koble den til en 1-faset eller 3-faset kurs? fordeler/ulemper? Hva takler e-golfen?

Ønsker selvsagt å få ladet med 32Amp/7,2 kW og ikke kun 16Amp/3,6 kW. Fint om noen som vet/har erfaring kan dele.

Jeg skal kun lade e-golfen.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA