Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Gålå

#1
Jeg er klar over at estimert og oppgitt kjørelengde synliggjort på venstre side i displayet er avhengig av manger faktorer som kjørestil, temperatur, topografi etc. Det hadde likevel vært interessant å høre fra flere hvor stor oppgitt kjørelengde er ved fulladet batteri. Mitt estimat ligge nå på ca 300 km, altså langt lavere enn oppgitt 380 km etter amerikansk målenorm.
#2
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Forhåndsprogrammering av klimaanlegg
søndag 08. oktober 2017, klokken 06:51
Det blir kaldere utover og det kan være behov for forvarming av kupèen for oppstart. Min kunnskap tilsier at dette aktiveres hver gang "manuelt" enten via OnStar-appen, Key-Pass eller fjernkontrollen. I følge brukerhåndboken er innstillingen da slik som sist bilen ble slått av. Jeg skulle gjerne ha lagt inn forhåndsprogrammering, f.eks. kl 0600 mandag til fredag, og hatt mulighet til å stille inn hva jeg ønsker at skal aktivers. I mitt tilfelle kun varme i kupèen til definert temperatur, og ikke nødvendigvis både setevarme og utvendig lys i tillegg. Er det noen som har kunnskap om slike muligheter?
#3
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Fulladet og rekkevidde
torsdag 07. september 2017, klokken 21:03
Fikk min Opel Ae 21/7. Alt synes å fungere OK. Fikk installert Android Auto i går og er godt fornøyd med bilen. Ved mottakelse av bilen ladet den til en oppgitt rekkevidde på ca 380 km da den varslet "Fulladet". Nå avslutter den som fulladet med en oppgitt rekkevidde på ca 310 km. Jeg kontaktet leverandør og fikk oppgitt at dette kunne skyldes at bilen tilpasset seg mitt kjøremønster og dermed angir en lavere rekkevidde ved fulladet enn ved mottakelse av bilen og at oppgitt rekkevidde ble kortere i og med at det i gjennomsnitt var kjøligere i været og at klimaanlegget dermed brukte mer strøm enn midtsommers. Dette virker jo som fornuftige forklaringer, men jeg er likevel ikke helt trygg. Kan det være en feil på batteriet? Har det tapt seg allerede eller er det skadet?

Er det andre som har erfart det samme og/eller har dere en god forklaring?
#4
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / KeyPass med Android
onsdag 02. august 2017, klokken 08:02
Får ikke koblet meg til KeyPass-funksjonen med min Android-telefon (Samsung S7 Edge). Har kontakt med OnStar, men de har ennå ikke funnet løsning. Bluetooth/handsfreefunksjonen for telefon fungerer utmerket. Har også forsøkt annen Android-telefon (Samsung S8) uten å lykkes. Iphone fungerer som den skal. Er det noen som har opplevd samme problem og funnet løsning?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA