Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - siriba

#1
Sitat fra: elektrolux på lørdag 29. juli 2017, klokken 22:17
Ingen vits i å stresse med garantien.

I Norge har dere 5 års reklamasjonsrett, og den er uavhengig av den såkalte "servicen"

Ryker batteriet før 5 år dekkes dette av reklamasjonsretten. De siste 3 årene med garanti koster dere altså 5+3 år med unødvendig "service" kostnad. Et brukt batteri fra huggeren koster maks 25 000 kr.

Et raskt regnestykke vil vise om det er værd pengene du betaler for den såkalte servicen for å opprettholde de siste 3 årene med batterigaranti.


Tusen takk for mange (og gode) svar!

De ble ei C-Zero
#2
Vi skal kjøpe Trilling, og var hos merkesforhandler for å se på en Citröen C-Zero fra 11/2014.

Bilen hadde nettopp kommet inn, så det var ikke mye informasjon de hadde når vi ringte, annet enn standard. Men da vi gikk gjennom serviceheftet så manglet 1.service. 1.service var tatt i mars 2017, da bilen hadde gått 17.000 km.

Vi spurte selvfølgelig hva dette ville si for batterigarantin, men de kunne selgeren ikke svare på. Vi venter på svar i fht dette, men ga beskjed at det var uaktuelt å kjøpe bilen uten battetigaranti.

Hva har dere for erfaring med dette? Vi var interessert i en iOn fra BOS, som ble solgt midt foran øyene på oss, og også her fikk vi beskjed om at en service manglet. Men vi diskuterte aldri hva dette betydde i detalje, ettersom bilen plutselig ble solgt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA