I gode gamle dager var det 220V / 380V AC.... Dette ble siden 230V / 400V....så enkelt er det ;-)
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Batteritralla på søndag 29. oktober 2017, klokken 13:37Sitat fra: Usikker på søndag 29. oktober 2017, klokken 11:09Sitat fra: Batteritralla på søndag 29. oktober 2017, klokken 10:49
Kan du bekrefte at "Kjøring med LED lys, 13.1 Volt" er rett angitt?
Ja, har montert voltmeter i bilen så det ser jeg hele tiden, voltmeter i bilen et også sjekket opp mot er par andre dyre voltmeter koblet til et stabilt powersupply som også har voltmeter
Switcher derfor over fra Auto til nærlys på dagtid for å ha 14.1volt lading
Dagens beste oppdatering :-)
@
Står og lader nå type 2 Grønnkontakt ladespennimg = 14,45 VDC
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sitat fra: Usikker på søndag 29. oktober 2017, klokken 13:58Jo men du risikerer jo å bøye false.... Snakker av erfaring med en Subaru... Ser en får kjøpt utskjærte gummipucker på Ebay.... Men lenge til jeg forhåpentlig trenger jekk igjen... Godt var det oxo at dekktrykk sensorene virket uten problemer
Ga opp den jekken, sveia er alt for liten dvs. utvekslinga på skruen i jekken er for stor i forhold til svei og kvaliteten på stålet
Kjøpte en sånn og brukte garasjejekken, løfta på jekkfester
https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/loftebeskyttelse-329011/
Sitat fra: tiger``n på søndag 29. oktober 2017, klokken 13:37Tja jekken klarte seg bra.... Setter klosser foran og bak så det blir stødig nok for de minuttene det tar å skifte dekk... Men skal lage overgang til Garasje jekken... Hvis det da ikke finnes løftepunktene under bilen
Barnelærdom å ikke bruke sånn jekk med gjengestag. Rett og slett livsfarlig de jekkene der, veldig ustødig også.
Sitat fra: Usikker på søndag 29. oktober 2017, klokken 11:09Skikkelig test dette her... Tyder på feil fra KIA at spenningen synker v/lading... Må jo vare mulig v/oppdatering å få økt spenning v/lading... Du får kontakte KIA og spørreSitat fra: Batteritralla på søndag 29. oktober 2017, klokken 10:49
Kan du bekrefte at "Kjøring med LED lys, 13.1 Volt" er rett angitt?
Ja, har montert voltmeter i bilen så det ser jeg hele tiden, voltmeter i bilen et også sjekket opp mot er par andre dyre voltmeter koblet til et stabilt powersupply som også har voltmeter
Switcher derfor over fra Auto til nærlys på dagtid for å ha 14.1volt lading
Sitat fra: Jørgen von Schnellfahrer på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 20:32Hvilke andre Pids har du installert? Får du full oversikt over batteripakken?
Her: https://github.com/JejuSoul/OBD-PIDs-for-HKMC-EVs
Jeg lastet også ned predefinerte dashboards som bruker disse. Nice.
Et lite hint. Jeg lastet ned ZIP på windows 10. Pass da på å unblocke zipfila i properties før du pakker den ut. Før jeg gjorde dette klarte ikke Torque å bruke filene.
Sitat fra: Stig-Arne på mandag 23. oktober 2017, klokken 16:34Ok takkerSitat fra: EV666KM på søndag 22. oktober 2017, klokken 21:23Må ha ett PID oppsett til Torque. Finner en tråd lengre bak her i KIA forumet som omhandler dette. Søk så tror jeg du finner.
Endelig fått kontakt mellom OBD2 enheten og KIA Soul en via nettbrettet mot Torque appen... Ikke mye som kan avleses.. Fant max effekt ut... Ellers lite... Andre som har prøvd å modifisert Torque slik at batteri status kan avleses?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sitat fra: Amatøren på søndag 22. oktober 2017, klokken 21:51Enig.... Her er egen måler tingen.... Be om å få se hvordan de har beregnet effektforbruket... Er det egen måler tilknyttet stikket? Ellers er det vel bare å innse at lading koster penger.. Må du installere egen ladestasjon som noen forlanger flagrer tusenlappene fort
Har ikke løsningen for nåværende regning, men for å dokumentere fremtidig forbruk:
Få montert egen måler (må ikke være fra everket, bare en enkel, men fastmontert) og låsbar kontakt (forhindre at andre bruker strøm via din måler).
Sitat fra: Usikker på søndag 22. oktober 2017, klokken 22:07Kjøpte på Kjell & Company for 300kr
Jobber med saken men vært litt uheldig med de OBD klossene som jeg har shoppa på ebay, koster jo ikke noe så da kan man ikke forvente alt
Venter på en sånn en nå så får vi se om den duger
https://www.ebay.com/itm/KW902-ELM327-Bluetooth-OBD2-OBDII-Car-Diagnostic-Scanner-For-Android-M/222626601772?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Nettbrette er klart
Sitat fra: Gardin på søndag 22. oktober 2017, klokken 21:27Jeg bodde på Grünerløkka på 70 tallet... Der koblet effekten ut hvis komfyren og varmeovner stod på samtidig dvs *vipperelet* fikk lyset til å blinke... Godt vi ikke hadde PC og andre slike komponenter
Hvordan skal denne effektavgiften beregnes?
Det er veldig viktig at det blir lett å forstå for alle hva man må gjøre for å redusere effekttoppene. Vi kan ikke ha noen kompliserete beregninger basert på månedens høyeste effekttopper som har vært foreslått før. De fleste vet ikke når de har månedens høyeste effekttime, og kan dermed ikke sette inn effektive tiltak for å redusere dette.
Den eneste rettferdige og effektive løsningen jeg kan se er å gjenninnføre den gamle overforbruksmålingen. Dette vil selv bestemor forstå hvordan henger sammen - Hun har trolig til og med hatt en slik ordning før. Dessuten har det en god sykologisk effekt å ha effektmålerpila som beveger seg mot overforbrukssiden. Bare det å se at man er i ferd med å bruke overpriset strøm vil få mange til å redusere effekten.
Ordningen bør strengt tatt også begrenses til perioder av året hvor høyt effektbruk er et reelt problem. Det er vel stort sett bare på de kaldeste vinterdagene vi er i nærheten av å overbelaste nettet?