Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Galemattis

#1
Model X / Sv: Norges beste 7-seter?
søndag 08. oktober 2017, klokken 22:49
Kommer fra 2012 S-max (140hk automat). Syntes selv smaxen var ganske sporty. Helt til jeg fikk låne en TMX en helg... Kan overhode ikke sammenlignes. Og 7seters TMX er ganske så praktisk (har elektrisk 2 seterad, kunne forsåvidt tenkt meg nedfellbar 2 seterad, men elektrisk er sweet)
Har ikke tenkt meg tilbake til smax med det første:)

#2
Model X / Sv: Barnesete i 5seter tesla X.
søndag 08. oktober 2017, klokken 22:46
On a site note:
Er det noen som har erfaring med bilbelteforlengere? Har cybex bilstol (forovervendt isofix beltestol) og det er så utrolig knotete å få beltet klikket på plass. junior klarer det ihvertfall ikke, og det er vanskelig å hjelpe han med det også. Har sett på nett at det finnes slike korte forlengere med som er bøybar. Er de sikre? Er de godkjente?
#3
Tesla / Sv: Hvordan er Tesla organisert?
onsdag 27. september 2017, klokken 10:25
Takk for svar. Min klage håper jeg jeg slipper å dele, oppnår ikke kontaktes Tesla, null dialog gjør det litt vanskelig...
Skulle tro at den lokale representanten handlet på vegne av Tesla, og dermed kunne svare ut ting uten å skylde på systemet og at vedkomne ikke har noe med det å gjøre.
Og generelt er jeg nyskjerrig på hvordan de lokale lønnes. Og av hvem? Fastlønn? Provisjon?
#4
Tesla / Hvordan er Tesla organisert?
tirsdag 26. september 2017, klokken 13:15
Hei.
Bare nyskjerrig, hvordan er egentlig de forskjellige delene av Tesla organisert? Man bestiller bilen på nett, hos hvem? Tesla Norge? Hva er egentlig rollen til "lokal-forhandlerne"? Får de provisjon av salg? Hvem skal man egentlig rette evt klage til? (lokalt eller sentralt?)
#5
Skulle bli kontaktet fredag. Hørte ingenting. Regner med de har mer enn nok å gjøre i forbindelse med utlevering av biler, uten at det rettferdiggjør det totalt fraværende servicen.
#6
Ja, jeg føler meg regelrett lurt av Tesla. Skulle også ha x75D, men ble overtalt av selger til å velge inventory 90D siden det var en så bra deal. Det var voldsom rift om inventorybilene, og ikke mulighet til å reservere. Skulle man ha bilen måtte man bestille, og heller bruke uken før bekreftelse til å tenke seg om. Som sagt så gjort, vi bestilte, men var usikker. 2 dager etter bestillingen gikk prisen kraftig ned på x75D og pakkene ble endret. Det var ingen tvil at vi skulle endre bestillingen vår fra inventory x90D til custom x75d. Men så dukket det opp en ny rabatt i viewspec, som rettferdigjorde inventorybilen, og vi bekreftet da kjøpet til den nye prisen. Merk, til den nye prisen! Etter mitt syn, har jeg da gjort en avtale med tesla om kjøp til dobbelrabatt. Og viewspec har ikke endret seg etter det (foruten en yttereligere valutarabatt (?) på ca6000k), og når delivery ringte og spurte ang vinterdekk (ref olabt tidligere forumpost om dette) så spurte jeg om dobbelrabatt og hvordan mitt kjøpsforløp hadde foregått. Jeg fikk da beskjed (muntlig) av delivery, at jeg kunne forvente meg å betale den prisen jeg hadde bekreftet. Puh, case closed, everybody happy tenkte jeg. 5 dager senere får jeg final invoice, spent som faen åpner jeg dokumentet og ser: Joda, prisen er fortsatt riktig. goodtimes.
Men når jeg skal hente bilen, får jeg beskjed om at prisen er feil! FEIL?? WTF. Dette finner jeg meg ikke i. Hvis prisen var feil, skulle jeg fått beskjed om det FØR jeg bekreftet, da hadde jeg gått for prisredusert x75D i stedet. Så her har jeg ventet i 2 mnd på inventory bil (lovet levering max 1 mnd...) og fått innvilget lån av tesla til det beløpet som stemmer ihht viewspec/final invoice. Kakkmaddafakkas.
Ser 4 mulige utfall av denne saken:
1. Får bilen ihht viewspec/final invoice
2. Får mulighet til å kjøpe bilen til det Tesla mener er riktig pris
3. Får kansellere og får tilbake depositum
4. Får kansellere og mister depositum.

Alternativ 2 og 4 er 100% uaktuelle.
#7
Sitat fra: Epleskreller på torsdag 21. september 2017, klokken 19:49
Tja, poenget med inventory er vel først og fremst at man får dem med kortere ventetid. Dette er biler som allerede er produsert.  Når det er sagt så har Tesla virkelig rotet det til i denne saken!
Trodde også at jeg fikk kortere leveringstid med på kjøpet, men denne har jo blitt utsatt uten forklaring. Jeg vil si at man hjelper Tesla å bli kvitt en ferdig produsert bil, og skal ha kompensert for dette.
#8
Sitat fra: morpheos på torsdag 21. september 2017, klokken 18:46
Gjelder samme for egendesignet, hentet ut X90D tirsdag, og fikk bare en av rabattene.
Takk, men litt av poenget med inventory er jo nettopp at de skal være billigere enn å bestille selv. Så hvis du har fått en rabatt i ca samme størrelsesorden (ca 70k), så forventer jeg å få mer rabatt på min inventory.
Plain and simple.
#9
Model X / dobbelrabatt inventory 90d, noen som har fått ved utlevering?
onsdag 20. september 2017, klokken 22:45
Dobbelrabatt (adjusted price og showroom discount) er det mange som har fått på viewspec og final invoice, men ryktene har seg at det blir trøbbel ved utlevering.
Er det noen som har fått?
Hold gjerne tråden tight og fin, frustrasjoner og klaging kan vi ta i en annen tråd;)
For ordens skyld, denne tråden omhandler kun inventory 90D bestilt nå i sommer.
Ta gjerne med bestillingstidspunkt, utleveringssted og hvorvidt du fikk rabatten oppført i viewspec etter bestillingen ble bekreftet eller før.
#10
Model X / Sv: inventory 90D vs bestille 75D
søndag 27. august 2017, klokken 22:30
Nei, bare beskjed om utsatt levering... ca 22/9. Ingen årsak oppgitt forbindelse med forsinkelsen.
#11
Avansert: Batterier og Lading / Sv: optimal ny kurs til garasje
torsdag 24. august 2017, klokken 10:03
Sitat fra: Orbit på onsdag 23. august 2017, klokken 11:01
Hvor stor hovedsikring har du i dag? Og har du noen formening om hvor mye av den kapsiteten som allerede er i bruk fra huset?
Hei! Aner ikke... tok bilde av den, men fant ikke noe mer info. Kapasitet ellers k huset vet jegheller ikke (nokså mange kurser, 200m2 p-rom)
#12
Avansert: Batterier og Lading / optimal ny kurs til garasje
onsdag 23. august 2017, klokken 10:34
Beklager hvis dette har blitt diskutert ihjel tidligere, men håper noen kan hjelpe meg litt før jeg tar kontakt med elektriker (Liker å vite litt hva jeg bestiller og hva som er den beste løsningen)
Status:
-Har bestilling inne på Tesla Model X, 90D
-Har garasje med egen kurs, 230v 16A
-I sikringsskapet er det 400v TN-C-S. (Hus bygget i 2012)
-Jeg har mulighet til å trekke ny kabel til garasje.

Hva bør jeg gå for? Vurderer Tesla Wall charger, men er altså ute etter om jeg skal ha 230v eller 400v frem til garasjen. 16A 3fas? 32a 3fas? Hvilke type kabel (5G10?). Kan man heller koble seg til inntaksskapet (som står i umiddelbar tilknytning til garasjen) og etablere en egen strømmåler for garasjen? Eller er dette ikke ønsket av strømselskapene (og evt fordyrende for meg?)?

Tar det gjerne med teskje;)

#13
Model X / Sv: inventory 90D vs bestille 75D
mandag 07. august 2017, klokken 22:03
Hvis sluttsummen ikke stemmer, eller er lavere, enn det som sto på spec da jeg bekreftet bilen vil jeg kreve å avbestille uten å miste forskuddet. Evt få det flyttet til ny x75.
Jeg er en av de som har fått dobbel oppføring av rabatt/showroom. Husk at vi strengt tatt gjør Tesla en tjeneste med å kjøpe inventory, og skal kompenseres for dette.
#14
Model X / Sv: Er 6 seter verdt 49.400??
lørdag 05. august 2017, klokken 14:24
Sitat fra: troeste på lørdag 05. august 2017, klokken 09:49
Foreløpig er det vel ikke mulig å legge ned noe sete på rad 2 med 7-seter?
Riktig, min feil! Da er der hengerfestestativ for alle penga.
#15
Model X / Sv: Er 6 seter verdt 49.400??
lørdag 05. august 2017, klokken 09:37
Vi har 7-seter på vei. Angående ski: kan jo strengt tatt legge ned 1 sete på rad 2 og 1 sete på rad 3, så få man vel plass til ski. Så finnes det jo mange Ok alternativer til skistativ til hengerfest. Koster cac4-5000kr.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA